רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 במאי 2019

מבזקים

בכיר ביהדות התורה ל'ישראל היום': "נראה שסוגיית הגיוס מתקרבת לפתרון, אך כעת הבעיה הוא חילול השבת". החרדים דורשים השפעה בהחלטות הנוגעות לחילולי שבת ציבוריים, למשל, חלק ניכר מועדת ההיתרים במשרד העבודה.

שלזינגר ב'ישראל היום': בליכוד חוששים כי הסכמה כזו תסבך אותם, שכן החרדים ישללו תמיד כל עבודה בשבת, וכך יעוררו סערות ציבוריות רבות במהלך הקדנציה. טרם נרשמה התקדמות במו"מ הקואליציוני.

טוכפלד חושף ב׳ישראל היום׳: במפלגת ׳איחוד הימין׳ הכינו מסמך דרישות מיוחד לצמצום היועצים המשפטיים. לפי התוכנית יועבר חוק עוקף מחלקת הבג״צים. הדרישות: שמשרד ממשלתי יוכל לוותר על ייצוג הפררקליטות בבג״צ ולשכור עורכי דין. בנוסף גם הרבנות הראשית תוכל לוותר על ייצוג משפטי של המדינה ולשכור עורכי דין פרטיים.

עקיבא וייס חושף ב'כאן 11' את המסמך שהעביר הליכוד לש"ס ויהדות התורה בסוגיית הגיוס - "הממשלה תפעל לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות, במדינת היהודים לא יגבילו מכסה ללומדי התורה".

‏עוד ממסמך הליכוד ב'כאן 11': "הממשלה תהיה רשאית להחליט מהו מספר המתגייסים השנתי" וסעיף נוסף לפיו "נשים העומדות בתנאי התקנות לא ייתקלו במכשולים בקבלת הפטור".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.