הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת כי תבוא שנת ה'תנש"א
סימן יד ,
בכל הנזכר לעיל נוסף
לימוד מיוחד בנוגע להגאולה , שצריכה לבוא תיכף ומיד ממש
[ על פי כל הסימנים ] , השלימות דתבוא אל הארץ [
וקיום מצות ביכורים בפשטות ] תהיה בגאולה האמיתית והשלימה , כפי שהיה כימי צאתך
מארץ מצרים , כמדובר בפרשת ביכורים , כיון שזהו ענין הכי עקרי שהזמן גרמא – כי על
פי כל הסימנים היתה הגאולה צריכה לבוא כבר לפני זמן רב – מובן שה-וענית ואמרת לפני
השם אלקיך , ובפרט בחודש אלול כאשר רשאין כל מי שרוצה להקביל פניו והוא מקבל את
כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם – צריכה להיות במיוחד הבקשה [ בקול
רם ] עד מתי ?! , , , שתבוא כבר הגאולה בפועל ממש ! והיות שה – וענית ואמרת בא
מיהודי – שהוא ביכורים להשם , כולא חד עם הקדוש ברוך הוא , והענית ואמרת נאמר לפני
השם אלקיך
[ כולל בפירושו לפני – בפנימיותו , כנזכר לעיל ]
– מובן שה – וענית ואמרת יש בכחו להביא את הגאולה בפועל [ כפי שה – ונצעק אל השם
בגלות מצרים וישמע השם את קולינו גומר ויוציאנו ביד חזקה גומר ויביאנו גומר ויתן
לנו את הארץ הזאת ] , עד יתירה מזה – שטרם יקראו ואני אענה , היות שישנה המציאות
דקורא [ יהודי ] , והוא נמצא במצב דיקראו , אין הקדוש ברוך הוא ממתין עד שתהיה
הקריאה בפועל , אלא טרם יקראו ואני אענה , ואף על פי שידוע פתגם רבותינו נשיאינו [
שנדפס ומפורסם ] , שלא ברצוננו הלכנו לגלות ולא ברצוננו נצא מהגלות , אלא ברצון
השם וכולהו – הרי זה מדובר כפי שיהודי נמצא עם הרצון הפרטי שלו [ רצוננו , שהוא
נפרד חס ושלום מרצון השם ] בעולם הזה הגשמי בעובדין דחול וכולהו , אבל כפי שיהודי
הוא חד עם קודשא בריך הוא , ובפרט בחודש אלול [ שאז יש מצב דאני לדודי ודודי לי ]
אין לו את רצונו הפרטי , אלא בלשון המשנה – עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך
כרצונו – רצונו של הקדוש ברוך הוא הוא רצונו של יהודי ורצונו של יהודי הוא רצונו
של הקדוש ברוך הוא – יש בכחו של יהודי ל [ פעול על הקדוש ברוך הוא ל ] בטל את
הגלות ולהביא את הגאולה תיכף ומיד ממש ! – ענין הגלות הרי אינו שייך ליהודי כלל
וכלל , כיון שמקומו של יהודי הוא – סמוך על שולחן אביו , לפני השם אלקיך בבית
המקדש , וזה שהקדוש ברוך הוא עשה גלות הוא בכדי לעורר את עבודתו של יהודי לגלות
בעולם שהוא ביכורים להשם , וישראל וקודשא בריך הוא כולא חד , ועל ידי זה – לבטל
מיד את הגלות , ולהוציא את כל הענינים הטובים והנעלים שנמצאים בגלות , עד – לעשות
מגולה שתהיה גאולה [ על ידי גילוי האל"ף דאלופו של עולם – הכוונה העליונה –
בגלות ] , המעלה דתשובה שבאה על ידי הירידה בגלות , ואף על פי שאחטא ואשוב כולהו
אין מספיקין בידו לעשות תשובה – אבל הקדוש ברוך הוא שלח את בני ישראל לגלות [ לא
ברצוננו הלכנו לגלות כנזכר לעיל ] – אלא זה בא על ידי זה שנורא עלילה על בני אדם
רק בכדי להעלות את בני ישראל למעלה יותר , ובמילא , על ידי וענית ואמרת של יהודי
יש בכחו לבטל את ההעלם והירידה לפי שעה דגלות , ולהכניס את האל"ף – אלופו של
עולם , לגלות בזה את – הגאולה האמיתית והשלימה , ויהי רצון , שעל ידי ה – וענית
ואמרת דיהודי , שמבקש וצועק להקדוש ברוך הוא , אנא רחם והוצא כבר את בני ישראל
מהגלות , והבא כבר את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו – ויהי רצון מהשם
שזה יפעל את פעולתו , ויביא את הגאולה תיכף ומיד ממש , וכל בני ישראל , וכל אחד
ואחד מישראל , הולכים – תבוא אל הארץ אשר השם אלקיך נותן לך נחלה וירשת וישבת בה ,
ולקחת מראשית כל פרי האדמה גומר , וענית ואמרת – שיהיה תיכף ומיד ממש בברכת התורה
משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.