רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 באוגוסט 2018

ר' חיים מאיר הגיע ללונדון המום ולא יכול להחליט האם להלחם בר' דוד או לבטל את הסליחות


מאת ויזניצער

ממש עכשיו הגיע ר' חיים מאיר ללונדון. מישהו מחסידי ויז'ניץ ר' ישראל דאג להיכנס אצלו ולספר לו מה מבשלים לו, וכל מטרת בואו הוא להכות בר' דוד מלונדון. ר' חיים מאיר נכנס בהלם, הוא ידיד בויז'ניץ מונסי ואינו מעוניין להתסכסך איתם. הוא התחיל להשתולל והודיע נמרצות שעל סליחות הוא הולך לבן-דודו הרה"צ ר' דוד מלונדון שליט"א. הוא אינו מעוניין בכל הכבוד והוא הולך לשם להגיד סליחות. חד משמעית.

כשראו כן ראשי הקהילה, הם נכנסו אצלו והסבירו לו שאי אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית, מחמת כמה סיבות. קודם כל, כי הכינו לו דרשות ותוכנית מלא לפני סליחות, הוציאו אולם גדול לצורך זה, וכל הבחורים והילדים מגיעים לשם, והוא צריך לדרוש את משא המרכזי, ואי אפשר לבטל את זה. והשנית, כי אם יבטלו הכל, והוא ילך להגיד סליחות בויז'ניץ, אז כולם ידברו ששאולזון שינה את התוכנית, ואסור להכנע מפני שאולזון ולהראות לו שמפחדים ממנו, כי זה יהיה נזק לכלל חסידי ויז'ניץ, ושאולזון יראה שאם לחץ מצידו הוא יכול לשנות להם את כל התוכנית, וזאת אסור שיהיה. ראשי-הקהילה אף אמרו לו, שאם הוא ילך לויז'ניץ, הוא יגרום לכך נזק לכלל הציבור, וזה יהיה מאוד לא אחראי מצידו.

ר' חיים מאיר אמר שהוא יחשוב בענין זה, ועדיין לא החליט מה יעשה... אבל המבינים אומרים שבסוף הוא ישבר, ולא ירצה לעשות נזק לחסידי אביו, אבל בתמורת זה הוא יכבד את בן דודו האדמו"ר, יגיע לטישן ויעשה ביקור אצלו, ובכלל יעשה הכל כדאי שלא יראה כאילו יש לו איזה חשבון איתו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.