אין זו הפעם הראשונה שלו בכותל המערבי, הוא נהג ללכת לפני הרבה שנים, ויותר נכון מאז שאפשר הלך לכותל המערבי, ולולא אביו שהתיר לחסידיו ללכת לכותל המערבי מפני שהעדה החרדית סברה כי זה מותר, אבל הוא לא הלך מפני שהיה תלמיד של הרבי רבי יואל מסאטמאר ולא יכל לעשות נגדו, בניו נקלעו למבוי סתום, מצד אחד מאוד רצו ללכת ומאידך לא יכלו לפגוע באבא שלא הולך, אז הם חיפשו כל מיני פשרות. קחו לדוגמא את הרבי מתולדות אהרן, אחיו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, הוא הולך באופן קבוע לעיר העתיקה לבית שממול לכותל המערבי, ושם נמצא אותו לפנות בוקר הרבה פעמים. אחיו האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק גם עשה כך כמה פעמים, אבל עתה החליט שהוא עושה אחרת
בניגוד לעבר שהוא הלך בהחבא, הוא החליט כי הוא עושה זאת בגלוי, אין זה אמת כי אביו ציוה עליו לא ללכת, הוא ואחיו לא הלכו בשל כבוד האבא שלא הלך ולא מפני שאסר עליהם, ההיפך, האבא שלהם ציוה על חסידיו ללכת, והם הולכים לכותל. כזכור בין דייני העדה החרדית לר' יואל היתה מחלוקת קשה בענין, למרות שהוא היה הגאב"ד של ירושלים באותן שנים קבעו בית הדין נגדו, הוא נשאר במיעוט והחליטו כי מותר ללכת לכותל המערבי אין בכך כל איסור, ולכן רק הסאטמארים ונטורי קרתא לא הולכים חברי העדה החרדית כן הולכים
המציאות שהאדמורי"ם התולדותים לא הולכים רשמית סייעה לסאטמאר להחזיק בעמדתה, אבל היום היה זה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שהחליט לשבור חומה זו, והופיע בכותל המערבי יחד עם קבוצה מחסידיו, כאשר הנימוק הוא כי אינו יכול לנסוע למירון לרגל היארצייט של רבו רבי משה'לע מויזניץ, אבל האמת היא כי זה זמן רב הוא חיפש הזדמנות עם מה לשבור חומה זו ולפתוח לעצמו דרך כיצד לשוב וללכת לכותל ומבלי שהוא צריך להתחבאות שזה או אחר לא יראו אותו
עבור האידיאה הסאטמארית זו מכה קשה, מפני שגם בנושא הזה הם נשארו לבד, אפילו בלי העדה החרדית שמראש לא היתה עימם. הם נותרו בענין הזה לבד ממש, ופרט לקנאים שגם אם סאטמאר היתה מתירה הם לא היו הולכים לשם, אין עוד מי שמאמין בנימוקים המטורפים שלהם מדוע שלא ללכת לכותל המערבי.
האבסורד הסאטמארי הוא, שהם הולכים למקומות הכי מטונפים ולא תשמע מילה רעה על כך מאדמור"י סאטמאר, אבל אם חלילה מי הלך לכותל המערבי זה גרוע מללכת לבתי עבודה זרה וזימה ואיסורים אחרים, עבורם ללכת לכותל המערבי הוא כאילו העדפת שמד
אז הנה לשיטתם ולדעתם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק טבל היום לשמד הציוני, ונראה אם אדמור"י סאטמאר יקבלו אותו כשיבא לאמריקה
בניגוד לעבר שהוא הלך בהחבא, הוא החליט כי הוא עושה זאת בגלוי, אין זה אמת כי אביו ציוה עליו לא ללכת, הוא ואחיו לא הלכו בשל כבוד האבא שלא הלך ולא מפני שאסר עליהם, ההיפך, האבא שלהם ציוה על חסידיו ללכת, והם הולכים לכותל. כזכור בין דייני העדה החרדית לר' יואל היתה מחלוקת קשה בענין, למרות שהוא היה הגאב"ד של ירושלים באותן שנים קבעו בית הדין נגדו, הוא נשאר במיעוט והחליטו כי מותר ללכת לכותל המערבי אין בכך כל איסור, ולכן רק הסאטמארים ונטורי קרתא לא הולכים חברי העדה החרדית כן הולכים
המציאות שהאדמורי"ם התולדותים לא הולכים רשמית סייעה לסאטמאר להחזיק בעמדתה, אבל היום היה זה האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שהחליט לשבור חומה זו, והופיע בכותל המערבי יחד עם קבוצה מחסידיו, כאשר הנימוק הוא כי אינו יכול לנסוע למירון לרגל היארצייט של רבו רבי משה'לע מויזניץ, אבל האמת היא כי זה זמן רב הוא חיפש הזדמנות עם מה לשבור חומה זו ולפתוח לעצמו דרך כיצד לשוב וללכת לכותל ומבלי שהוא צריך להתחבאות שזה או אחר לא יראו אותו
עבור האידיאה הסאטמארית זו מכה קשה, מפני שגם בנושא הזה הם נשארו לבד, אפילו בלי העדה החרדית שמראש לא היתה עימם. הם נותרו בענין הזה לבד ממש, ופרט לקנאים שגם אם סאטמאר היתה מתירה הם לא היו הולכים לשם, אין עוד מי שמאמין בנימוקים המטורפים שלהם מדוע שלא ללכת לכותל המערבי.
האבסורד הסאטמארי הוא, שהם הולכים למקומות הכי מטונפים ולא תשמע מילה רעה על כך מאדמור"י סאטמאר, אבל אם חלילה מי הלך לכותל המערבי זה גרוע מללכת לבתי עבודה זרה וזימה ואיסורים אחרים, עבורם ללכת לכותל המערבי הוא כאילו העדפת שמד
אז הנה לשיטתם ולדעתם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק טבל היום לשמד הציוני, ונראה אם אדמור"י סאטמאר יקבלו אותו כשיבא לאמריקה
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.