רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 30 במרץ 2015

מאות פונים בדרישה לאפשר השנה את זבח קרבן הפסח בהר הבית


מאת מקדשער

מאות אזרחים פונים בימים אלו אל משטרת ירושלים בדרישה לאפשר את קיום מצוות זבח הפסח בהר הבית || הערב תירגול חי של הזבח במעמד אלפים

יוזמה של שני אזרחים מירושלים ועופרה הפכה לדרישה ציבורית, לאחר שגל של מאות מצטרפים פונים אל המשטרה ומבקשים לקיים השנה בהר הבית את מצוות החג המרכזית.

כ-300 איש כבר הצטרפו ליוזמתם של אלי יורב ומשה חכים. השניים שפנו אשתקד לראשונה לקבלת אישור לקיום המצווה החשובה, הופתעו נוכח ההמונים שמצטרפים אליהם השנה לדרישה.

השניים מספרים כי לאחר שהגישו את הבקשה למשטרה על מנת לקבל את אישורה, גל המבקשים להצטרף להקרבת הפסח לא פוסק. "מסתבר שהכמיהה לכך היתה קיימת כל הזמן, ואנחנו רק פרצנו את הסכר" הם אומרים.

צעירים שלקחו את הענין צעד אחד קדימה העמידו דוכן החתמה בכיכר רבין בתל אביב, ומאות אזרחים הצטרפו לבקשה בעצרות הבחירות שהתקיימו במקום.

האומן אריאל זילבר הצטרף אף הוא אל הפונים בבקשה לאשר לו את זבח חג הפסח לצד דמויות יותר מוכרות בין שוחרי המקדש כמו הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש. איש הר הבית יהודה גליק, מנהל מיזם הליב"ה.                  

הדרישה לזבח הפסח תופסת השנה תאוצה גדולה בקרב רבנים וראשי ישיבות. הרב אריה שטרן, הרב יעקב מדן והרב שמואל אליהו הביעו את תמיכתם הפומבית במעמד הכיסופים לקרבן הפסח שיתקיים היום (שני) בירושלים ויכלול תירגול חי של שחיטת כבש על ידי כהנים בבגדי כהונה על דגם מזבח.

גם קמפיין מצטלמים עם שלטי "גם אני בעד חידוש קרבן פסח" שהחל לרוץ השבוע בפייסבוק, תופס תאוצה נרחבת, שמרוכזת על ידי פעילי תנועת "במועדו" לחידוש קרבן פסח'. הדף זוכה גם לתגובות קשות של הסתה, והם הועברו לטיפול משטרת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.