למרות השעה הכל כך מאוחרת איני יכול לסיים היום את הבלוג מבלי להגיב על מה שקרה אתמול ושלשום בכינוסי המחבלים, כינוסים שלכאורה לגיטימיים כשלעצמם אם היו משכנעים את הציבור לשם מה ומדוע להצביע לרשימותיהם, אבל חמורים עד מאוד היו הדברים ששמעו שם, הרימו את נס המרד בגדולי ישראל הליטאים במנהיגי הדור הזה, במרנן ורבנן הרבנים הגאונים רבי אהרן לייב שטיינמן, רבי גרשון איידלשטיין, ר' חיים קנייבסקי, רבי נסים קרליץ ועוד רשימה ארוכה של רבנים המתנגדים לדרכה ושיטתה של שערי חסד
שוב, זכותה של כל קבוצה להאמין בדרכה, אבל בשום אופן אסור לה לחרוג מן הכללים הבסיסים והיא 'כבוד התורה'. לא אשכח את כל השנים שרדפו אותי בטענה כי למרות שאיני חלק מן המחנה שלהם אסור לי לכתוב נגדם ולחלוק על דעתיהם, מפני שמדובר ב'גדולים'. אז אם כן אולי יסבירו לי מי התיר להם לפגוע ב'גדולים' ועוד במי שנמנים על 'גדוליהם' במחניהם שלהם?
אבל לא על זה אני כותב כאן אלא על הטענה המרכזית של דוד זיכרמן שהיה הנואם הכי חם הכי צועק והכי מחוצף שטען כי הוא רוצה את הנוסח שלו, וכי זכותו המלאה לחיות על פי הנוסח שלו
מאוד מעניין, האם גם בתקופת הרב אלישיב מותר היה לאחרים לחיות על פי נוסח שלהם, או מי שהעיז לעשות כך לטעון כי הנוסח שלו שונה ירדו לחייו, האם הוא שכח מי כינה את ראשי ישיבת מיר 'ישיבת מחסה לשפנים' רק מפני שהם דיברו ועשו לא על פי נוסח שערי חסד?
זאת ועוד מה הוא הנוסח שהוא כל כך אוהב ורוצה? הוא אמר במילים כמעט ברורות אותו נוסח של לפני עשרים שנה בתקופת הרב שך. ומה היה אז הנוסח? מלחמה בחסידים מלחמה בספרדים, היו אלו שנים של מלחמות קשות ביותר שהחלה נגד גור נגד הלב שמחה ואגודת ישראל, המשיכה בחב"ד ועברה לספרדים, ובמי נלחמו? בגדולי הליטאים, הרב שך צעק על רבי חיים גריינימן כי דעתו טריפה, האם זה הנוסח והסגנון שמבקש דוד זיכרמן לחדש, הוא רוצה לצעוק כי דעתו של רבי חיים גריינימן טריפה?
כן, אני יודע מה שהוא רוצה לצעוק, כי הרב שטיינמן אינו ראוי להנהגה, אז שישכח מזה, הרב שטיינמן היה ראוי לפני הרב אלישיב, ולולא הוא וכמה רשעים השמואלים הידועים ועוד כמה אחרים שרדפו אותו הוא היה המנהיג מיד אחרי הרב שך. וראו מה שמעניין, הרב שטיינמן אינו צועק כי הוא מבקש לחיות על פי הנוסח שלו, בתקופת הרב אלישיב הרב שטיינמן לא קם וצעק כי הוא רוצה לחיות על פי נוסח שלו וכי אף אחד לא יכול למנוע את זה ממנו, אלא קיבל את הנהגתו למרות שהיא סתרה את דרכו והיתה קרובה הרבה יותר למחבלים מאשר לשונאים
דוד זיכרמן, הנאום שלך היה כל כולו רטורי, מילה אחת לא לענין, מפני שסתרת את עצמך, ויחד עם זאת נאום שנאה ושיטנה שכל כולה הסתה, צעקת 'נוסח' והתכוונת טרור, אז מודיע אני לך כאן שתקופה זו הסתיימה ועברה עליה הכלח מה שיכלו לפני עשרים שנה אי אפשר עוד היום, הכל השתנה, העולם השתנה, הטכנולוגיה והאפשרויות השתנו, ומה לך יותר מן השנתיים האחרונות איזה מהפך מתחולל ברחוב החרדי שאף אחד יותר לא מפחד מאף אחד, אף אחד לא יכול לכפות על האחר סגנון חיים, וגם אתה דוד זיכרמן העזת אתמול לצעוק כי אתה רוצה נוסח אחר, יכולת לעשות זאת אך ורק בזכות מה שמתחולל בשנתיים האחרונות, בלעדי זאת לא היית מסוגל ומעז לעשות זאת
שוב, זכותה של כל קבוצה להאמין בדרכה, אבל בשום אופן אסור לה לחרוג מן הכללים הבסיסים והיא 'כבוד התורה'. לא אשכח את כל השנים שרדפו אותי בטענה כי למרות שאיני חלק מן המחנה שלהם אסור לי לכתוב נגדם ולחלוק על דעתיהם, מפני שמדובר ב'גדולים'. אז אם כן אולי יסבירו לי מי התיר להם לפגוע ב'גדולים' ועוד במי שנמנים על 'גדוליהם' במחניהם שלהם?
אבל לא על זה אני כותב כאן אלא על הטענה המרכזית של דוד זיכרמן שהיה הנואם הכי חם הכי צועק והכי מחוצף שטען כי הוא רוצה את הנוסח שלו, וכי זכותו המלאה לחיות על פי הנוסח שלו
מאוד מעניין, האם גם בתקופת הרב אלישיב מותר היה לאחרים לחיות על פי נוסח שלהם, או מי שהעיז לעשות כך לטעון כי הנוסח שלו שונה ירדו לחייו, האם הוא שכח מי כינה את ראשי ישיבת מיר 'ישיבת מחסה לשפנים' רק מפני שהם דיברו ועשו לא על פי נוסח שערי חסד?
זאת ועוד מה הוא הנוסח שהוא כל כך אוהב ורוצה? הוא אמר במילים כמעט ברורות אותו נוסח של לפני עשרים שנה בתקופת הרב שך. ומה היה אז הנוסח? מלחמה בחסידים מלחמה בספרדים, היו אלו שנים של מלחמות קשות ביותר שהחלה נגד גור נגד הלב שמחה ואגודת ישראל, המשיכה בחב"ד ועברה לספרדים, ובמי נלחמו? בגדולי הליטאים, הרב שך צעק על רבי חיים גריינימן כי דעתו טריפה, האם זה הנוסח והסגנון שמבקש דוד זיכרמן לחדש, הוא רוצה לצעוק כי דעתו של רבי חיים גריינימן טריפה?
כן, אני יודע מה שהוא רוצה לצעוק, כי הרב שטיינמן אינו ראוי להנהגה, אז שישכח מזה, הרב שטיינמן היה ראוי לפני הרב אלישיב, ולולא הוא וכמה רשעים השמואלים הידועים ועוד כמה אחרים שרדפו אותו הוא היה המנהיג מיד אחרי הרב שך. וראו מה שמעניין, הרב שטיינמן אינו צועק כי הוא מבקש לחיות על פי הנוסח שלו, בתקופת הרב אלישיב הרב שטיינמן לא קם וצעק כי הוא רוצה לחיות על פי נוסח שלו וכי אף אחד לא יכול למנוע את זה ממנו, אלא קיבל את הנהגתו למרות שהיא סתרה את דרכו והיתה קרובה הרבה יותר למחבלים מאשר לשונאים
דוד זיכרמן, הנאום שלך היה כל כולו רטורי, מילה אחת לא לענין, מפני שסתרת את עצמך, ויחד עם זאת נאום שנאה ושיטנה שכל כולה הסתה, צעקת 'נוסח' והתכוונת טרור, אז מודיע אני לך כאן שתקופה זו הסתיימה ועברה עליה הכלח מה שיכלו לפני עשרים שנה אי אפשר עוד היום, הכל השתנה, העולם השתנה, הטכנולוגיה והאפשרויות השתנו, ומה לך יותר מן השנתיים האחרונות איזה מהפך מתחולל ברחוב החרדי שאף אחד יותר לא מפחד מאף אחד, אף אחד לא יכול לכפות על האחר סגנון חיים, וגם אתה דוד זיכרמן העזת אתמול לצעוק כי אתה רוצה נוסח אחר, יכולת לעשות זאת אך ורק בזכות מה שמתחולל בשנתיים האחרונות, בלעדי זאת לא היית מסוגל ומעז לעשות זאת
ברצוני לציין שאביו של זיכרמן היה חבר מועצת עירית חולון מטעם המפד"ל. בוגר ישיבת היישוב החדש. הוא לא חרדי.
השבמחקהרב זיכרמן הוא איש צדיק שמרביץ תורה. אין מצווה לזלזל בכל אחד בבוטות רק כי דעתו שונה מדעתך
השבמחקאני מתבלבל בין שתי התגובות הראשונות.
מחקאם לפי הראשון הוא לא חרדי - אז איך יכול השני לטעון שהוא צדיק ?
יוחש מושיעי - אחרת אשאר מבולבל.