רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 31 ביולי 2013

האהרוני מסאטמאר קורא למלחמה על ברסלב ומגרש משפיע ברסלבי שהגיע לביקור בעיר

מאת ברסלבר

הלם בקרב חסידי המשפיע הברסלבי הרב אברהם צבי קלוגר. הסיבה: האדמו"ר מסאטמר סילק אותו מקרית יואל שבמונרו.
הרב קלוגר, בן למשפחה מחסידי צאנז, התקרב לתורת ברסלב והיה לתלמידו של הרב ניסן דוד קיוואק. במקביל העמיק את ידיעותיו בקבלה, בתורת חב"ד ובספרי חסידות נוספים. לאחר תקופה מסויימת, החל למסור שיחות בסעודה שלישית בבית הכנסת ברסלב בבית שמש. לפני קרוב לעשור פתח בית מדרש וכולל בבית שמש בשם 'נזר ישראל'.
לקראת ראש השנה נוסע הרב קלוגר יחד עם חסידיו לאומן, שם הוא מתפלל במניין עצמאי.
הרב קלוגר, העושה בימים אלו בביקור בארצות-הברית, תכנן לשבות בקרית יואל שבמונורו. כנהוג, הוא הגיע אל בית האדמו"ר מסאטמר - המשמש גם כרב העיר - וביקש את רשותו לערוך את תפילותיו ולמסור את שיעוריו בעיר, במהלך שהותו.
אולם הוא לא ציפה להתנגדות חריפה ונחרצת כמו זו שהשמיע באוזניו האדמו"ר. "אני יודע שאתה אמנם יהודי ירא שמים, כוונתך לטובה ואתה עושה מעשים טובים", אמר האדמו"ר, "אולם זה לא נועד עבורנו. אני מבקש ממך, שלא תגיע לקרית יואל, ואף לא בתחום השבת שלנו. אנו נשארים ידידים טובים, אבל אין מקום לשביתתך אצלנו". מקורבים לבית האדמו"ר מבהירים: "דרך ברסלב, בה צועד הרב קלוגר, איננה עולה בקנה אחד עם הערכים של סאטמר. התיזה האומרת, שכביכול 'הקב"ה אוהב אותך ועצם העובדה שאתה מניח תפילין למשל, גדולה וחשובה לאין ערוך, גם אם בתחומים אחרים, ירדת לדיוטה התחתונה', לא מקובלת אצלנו. ישנם רבים הסבורים כי הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, בחסות תורת ברסלב כביכול, נוסעים לאומן מעת לעת ודי בזה".
ככל הנראה חוששים בסאטמר גם מזליגת צעירים לקהילת ברסלב.

5 תגובות:

  1. מישהו יכול להסביר לי מה העניין עם הכלב?

    השבמחק
  2. יישר כוחו של מי שאתה מכנהו 'אהרוני האיש מבין עסק וממאות האדמו"רים הברסלבים ראוי להיזהר ולהשמר.
    על כגון אלה אומר הכתוב בתהילים ידכה ישוח ונפל בעצומיו חלכאים.. הם באים כעניים תמימים ועוזבים עם צעירים שטופי המוח המניחים יישובו של עולם ומגדלים משפחות חולות.

    השבמחק
  3. אם הברסלבים רוצים לעשות נפשות וכתות אז יטרחו ויקימו מסגרות שידאגו לנוער שלהם הנפוץ לכל עבר ואל יבואו לקשקש ולקושש אצל רביים אחרים. בימים אלה הברסלבים הם חסידות ככל השאר יואילו נא וישחקו לפי הכללים.

    השבמחק
  4. כאחד שאינו חסיד סאטמר, לא נותר לי אלא להתפעל מעוצמתו של האדמו”ר, הנ”ל מקיים את ה”לא תגורו מפני איש”, בצורה מעוררת התפעלות, ואינו חושש משום גורם, כשרוצה להביע את דעתו, הוא מזכיר קצת בעצמאותו, את הקארלינר!

    השבמחק
  5. there's a divorce story involved it's not so simple

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.