רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 ביולי 2013

סנדי וילשנסקי: דרושים שש בובות לתפקיד ייצוגי בלבד

מאת חב"דניק

בחירת שש המועמדים של וילשנסקי הולכת ומסתבכת. מועמדים עולים ויורדים מידי יום. אך מה שבאמת מפתיע הוא כי למעשה סנדי וילשנסקי לא מחפש בכלל מועמדים שיהיו משיחיסטים, אלא מועמדים שיהיו בובות של משפחת וילשנסקי.

הדבר התברר בפגישה שהיתה לאחרונה ובה הציע הרב אהרונוב מיוזמתו שני משיחיסטים ענקיים והם הרב ישראל הלפרין רבה של קהילת חב"ד הרצליה. השם 'רלי הלפרין' אצל כל משיחיסט עושה את זה. מדובר באדם קיצוני שאצלו הרבי חי בגוף וכל קהילתו מתנהלת רק על פי הוראות מאגרות קודש. להרב ישראל הלפרין יש וותק של עשיה עשרות שנים והוא נחשב מטובי העסקנים בתנועת חב"ד, עוד מתחילת שנות השמונים הראשונות.

הרב אהרונוב והרב אשכנזי היו בטוחים שזו הדמות שתתאים יותר מכל לסנדי וילשנסקי, אלא שלתדהמתם הוא מיד פסל אותו בטוענות שונות [חלקם לא לציטוט כמו 'סתם בעל תשובה הזוי שמוקף בקהילת משוגעים' ועוד כמה מילות גנאי].
[יצויין כי הרב הלפרין עוד לא אישר בכלל את הסכמתו. לדבריו עוד לא קיבל תשובה מהרבי בנידון].

כך גם לגבי אחת הדמויות שכמעט כבר היו סגורות: הרב מנחם מענדל פרידמן מאור יהודה. הרב מנחם פרידמן מאור יהודה הוא אדם שחי משיח כל הזמן ואפילו לילדיו קרא בשמות משיחיים כמו 'משיח' 'יחי המלך' ועוד. הרב פרידמן הוא איש חינוך ראשון במעלה ונושא החינוך עומד בראש מעייניה של אגודת חסידי חב"ד. בימים הראשונים כמעט היו בטוחים שהוא אחת הדמויות שהתואר "חבר אגו"ח" תפור עליהם משום שהוא אדם נוח ומקובל בכל חב"ד ובפרט אצל המשיחיסטים, אלא שבסוף השבוע פסל סנדי וילשנסקי אותו, בעוד הרב אהרונוב עומד נדהם. הסיבה: פרידמן עובד בשיתוף פעולה עם הרב ברלה הנדל, אחיו של מנדי הנדל מקראון הייטס... ברלה הנדל הוא מהלוחמים הגדולים במשפחת וילשנסקי ואף פתח מוסדות משיחיים באור יהודה שלא הולכים בדרכה של ישיבת וילשנסקי בצפת. ברלה הנדל אדם חזק ועקרוני וממנו סנדי חושש. ולכן הוא גם פסל את מנחם פרידמן מאור יהודה, מעצם הקירבה שלו להנדל.

דמות נוספת שפעילה מאד בכל הסכם השלום הוא הרב ישבעם סגל. אחד ממשפיעי כפר חב"ד מגדולי המשיחיסטים שכתב חוברות וספרים להסביר שהרבי חי בגוף גשמי, אבל גם אותו משפחת וילשנסקי לא סובלת, לדבריהם ישבעם סגל בתוך תוכו הוא איש של אהרונוב ולכן הם שמים רגליים למועמדתו כחבר אגו"ח וזאת למרות שאישיותו מקובלת על כלל חסידי חב"ד ובפרט אצל גדולי המשיחיסטים.

עסקנים שכבר נמצאים עמוק בשיחת השלום עומדים נדהמים מצורת התנהלותו של סנדי וילשנסקי. לדבריהם הוא עומד להחזיר את הפוליטיקה לסגנון הישן של שליטה דיקטטורית על מועמדים שיהיו למעשה בובות תיאטרון שלו ושל משפחתו. "אם המשיחיסטים היו יודעים איזה ביטויים נשמעים מפי סנדי וילשנסקי על גדולי המשיחיסטיים הם היו בטוחים שמדובר בגדול האנטי משיחיסטים", אומרים גורמים באגו"ח.

2 תגובות:

  1. כשאני רואה שאף אחד לא מגיב ובפרט שרוב חסידי חב"ד יש להם מחשב ועוברים על האתר,ולפלא שאין תגובות,
    אבל צריך לעשות קצת סדר,
    המצב בחב"ד היום הוא הישר בעינו יעשה ובעולמנו זה טוב וב"ה חב"ד חייה נושמעת ובועטת,את המילה לא מענין אותי ואני לא אכפת לי אתה שמוע בכל מקום שאנשים מתאפסים,
    זה לפי דעתי שום דבר לא ישנה את המצב,
    ובענין המשיחים , מה שקורה מפטפטים על אחדות איפה אחדות ואיפה נעלים ?.יש בכל מקום בכל עיר קעפים, לחב"ד ולמשיחים, ובפרט המשיחים שצריכים לדאוג לארחי פרחי על תעסוקה בימי הקיץ אז דוחפים עשרה משיחים על כל ילד ובכל התמונות יש יותר מבוגרים מילדים לתשומת לב ההורים ,
    ובענין המעומדים שאתה מזכיר פה כפי שאני מכיר אותם אחד אחד חוץ מנזקים וחילול השם וחילו הרבי לא ראיתי איזה דבר טוב יוצא מהם. ומענין באופן אישי מדובר באנשים נחמדים שאולו פה העוקץ.
    לעצם הענין לא יעזור שום תרגילים המשיחים כבר מיצו את עצמם בלי הצלחה וחלק החבדי חוזר הבייתה, ואין שום ענין וצורך לתת להם דריסת רגל לשום מוסד,
    וטוב יעשו משפחת וילשנסקי שיחזרו הבייתה ,

    השבמחק
  2. הזלזול מסתדר לי...
    אבל לטעון שברלה הענדל אוייב של משפחת ווילשאנסקי?!
    זה יותר מבדיחה חסרת טעם זה צחוק מה שמוכרים לך מר שאולזון
    מה שנכון זה שברלה לא פראייר בשום דבר אבל הוא בראש אחד עם משפחת ווילשאנסקי מאז למד ללכת ווילשאנסקי איתו באותה רמה של חברות

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.