אחד הדברים הכי קשים זה להכריע למי להאמין, כשמצד אחד אתה רואה אדם נשפט והופלל, ומאידך אתה מכיר את הפרטים ושומע עדות ממקור ראשון ולומד כי נעשו הרבה פוילע שטיק להעביר את ההפללה. מה אתה עושה כאן
לעיתים מגיעים הדברים, כשבראש אני מגיע למסקנה אחת, ומאוחר יותר משנה מפני שהתגלו לי פרטים שלא ידעתי אותם קודם לכן. ולדוגמא, כשמישהו מופלל במעשים מגונים או אפילו אחרים, ואחר כך אני לומד כי העדים קיבלו כסף להעיד, בעיני, גם אם נניח שאמת הדברים, ברגע שהעידו בגלל תשלום שקיבלו, העדות פסולה ואין כל ערך להפללה
אתן לכם דוגמא מניו יורק לפני תקופה לא ארוכה. אדם שטוף בענין שה' ישמרנו, אחד כזה שעוד לפני 20 שנה בעיתונים שלי הזהרתי מפניו והסכנה שכרוך בלהסתובב סביבו, הוא הופלל ונשלח לבית הסוהר ל-32 שנה. לכאורה מדובר במי שאין כל ספק כי הוא צריך להיענש, או לפחות להרחיק אותו מן הציבור. אבל בואו וראו, כשגילו כי העד קיבל עשרת אלפים דולר עבור העדות, הוא שוחרר לביתו גם ולמרות שאין כל ספק כי עשה מה שעשה
חבל שלא בכל מקרה אני יכול להעלות פרטים כמות שהם מפני שהם יפלילו ואיני רוצה לקחת חלק במסירה. במיוחד כשעברו כבר הרבה שנים. אבל כשאני יודע בוודאות מוחלטת, כי מי שהעידה נגד אדמו"ר מסויים קיבלה תחילה עשרת אלפים דולר ומאוחר יותר עוד חמשת אלפים יחד חמש עשרה אלף דולר עבור העדות הזו, אצלי ההפללה לא קיימת עוד
אם חלילה נקבל כי עדות כזו כשרה וטובה אוי לנו, כאן יהיה הסוף שלנו. התורה מקפידה בענין הזה כל כך, מפני שאחרת אין לדבר סוף וחלילה יפלילו נקיים וצדיקים
מי שיילך אחורנית לפני 12 שנה ויותר לראות מה כתבתי בענינו של האדמו"ר משומרי אמונים ימצא כי צידדתי עם האח הגדול זה שעשה הכל להפליל את אחיו הקטן. שיניתי את דעתי מאוחר יותר בעקבות מעשה שהיה עם בחורים חסידיים בניו יורק שנפגשו עם אותה בחורה במצב מביך וקשה, וממנה שמעו מה ששמעו, ולא אוסיף מפני שאינני רוצה להפליל אף אחד
בסוטים חייבים להלחם ועד חרמה, אין מי ביהדות החרדית שנאבק בסוטים יותר ממני. סבלתי בשל כך סבל רב לפני עשרים שנה ויותר. אגלה לכם, שהלוחם הכי חזק ב'פנים חדשות' בשעתו מי שיש שטוענים כי הוא זה שסגר את 'פנים חדשות' - זה לא נכון כי הופענו הרבה שנים אחר כך - אותו תפסתי בסטיה עם בחורים, ועל רקע זה היתה כל המחלוקת - לולא תחנוני ההורים שלא אכתוב להציל אותם מצרה גדולה ובעיקר משידוכים, הייתי מספר אז פרט אחר פרט שהיה מזעזע את הציבור
יצויין כי אותו אחד לא הסכים להתמודד איתי אחד על אחד בתכנית רדיו, מפני שפחד שאספר את האמת על מה המחלוקת
בסוטים יש להלחם ועד הסוף, להעביר אותם לבתי חולים למקומות שירפאו אותם, ואם זה אי אפשרי אז אין ברירה אלא להרחיקם מן הציבור ובמיוחד מבחורים וילדים. אבל, כשעוסקים במשפט ועדות, כאן זה צריך להיות על פי תורה והלכה, ולא על פי חשבונות פוליטיים אינטרסנטיים או של עבודת יחצ"נים שיש להם ענין את זה לקדם ואת האחר להרחיק
לעיתים מגיעים הדברים, כשבראש אני מגיע למסקנה אחת, ומאוחר יותר משנה מפני שהתגלו לי פרטים שלא ידעתי אותם קודם לכן. ולדוגמא, כשמישהו מופלל במעשים מגונים או אפילו אחרים, ואחר כך אני לומד כי העדים קיבלו כסף להעיד, בעיני, גם אם נניח שאמת הדברים, ברגע שהעידו בגלל תשלום שקיבלו, העדות פסולה ואין כל ערך להפללה
אתן לכם דוגמא מניו יורק לפני תקופה לא ארוכה. אדם שטוף בענין שה' ישמרנו, אחד כזה שעוד לפני 20 שנה בעיתונים שלי הזהרתי מפניו והסכנה שכרוך בלהסתובב סביבו, הוא הופלל ונשלח לבית הסוהר ל-32 שנה. לכאורה מדובר במי שאין כל ספק כי הוא צריך להיענש, או לפחות להרחיק אותו מן הציבור. אבל בואו וראו, כשגילו כי העד קיבל עשרת אלפים דולר עבור העדות, הוא שוחרר לביתו גם ולמרות שאין כל ספק כי עשה מה שעשה
חבל שלא בכל מקרה אני יכול להעלות פרטים כמות שהם מפני שהם יפלילו ואיני רוצה לקחת חלק במסירה. במיוחד כשעברו כבר הרבה שנים. אבל כשאני יודע בוודאות מוחלטת, כי מי שהעידה נגד אדמו"ר מסויים קיבלה תחילה עשרת אלפים דולר ומאוחר יותר עוד חמשת אלפים יחד חמש עשרה אלף דולר עבור העדות הזו, אצלי ההפללה לא קיימת עוד
אם חלילה נקבל כי עדות כזו כשרה וטובה אוי לנו, כאן יהיה הסוף שלנו. התורה מקפידה בענין הזה כל כך, מפני שאחרת אין לדבר סוף וחלילה יפלילו נקיים וצדיקים
מי שיילך אחורנית לפני 12 שנה ויותר לראות מה כתבתי בענינו של האדמו"ר משומרי אמונים ימצא כי צידדתי עם האח הגדול זה שעשה הכל להפליל את אחיו הקטן. שיניתי את דעתי מאוחר יותר בעקבות מעשה שהיה עם בחורים חסידיים בניו יורק שנפגשו עם אותה בחורה במצב מביך וקשה, וממנה שמעו מה ששמעו, ולא אוסיף מפני שאינני רוצה להפליל אף אחד
בסוטים חייבים להלחם ועד חרמה, אין מי ביהדות החרדית שנאבק בסוטים יותר ממני. סבלתי בשל כך סבל רב לפני עשרים שנה ויותר. אגלה לכם, שהלוחם הכי חזק ב'פנים חדשות' בשעתו מי שיש שטוענים כי הוא זה שסגר את 'פנים חדשות' - זה לא נכון כי הופענו הרבה שנים אחר כך - אותו תפסתי בסטיה עם בחורים, ועל רקע זה היתה כל המחלוקת - לולא תחנוני ההורים שלא אכתוב להציל אותם מצרה גדולה ובעיקר משידוכים, הייתי מספר אז פרט אחר פרט שהיה מזעזע את הציבור
יצויין כי אותו אחד לא הסכים להתמודד איתי אחד על אחד בתכנית רדיו, מפני שפחד שאספר את האמת על מה המחלוקת
בסוטים יש להלחם ועד הסוף, להעביר אותם לבתי חולים למקומות שירפאו אותם, ואם זה אי אפשרי אז אין ברירה אלא להרחיקם מן הציבור ובמיוחד מבחורים וילדים. אבל, כשעוסקים במשפט ועדות, כאן זה צריך להיות על פי תורה והלכה, ולא על פי חשבונות פוליטיים אינטרסנטיים או של עבודת יחצ"נים שיש להם ענין את זה לקדם ואת האחר להרחיק
הספר נגדך נשמע דווקא אמין מאוד.
השבמחקלא סתם אתה "נלחם" בסוטים.
ארועים של פגיעה מינית בתוך משפחה, ולא בתוך המשפחה הם מאד מורכבים. בד"כ התוקף בוחר קורבן חלש או פגיע או בעייתי.
השבמחקהרבה פעמים התוקף בוחר קורבן שהוא מעריך שאם הוא או היא יתלוננו התלונה שלהם תיתקל באי אמון, בגלל האישיות שלהם וכד'
ולכן, אף אם מישהו שילם לנפגעת כדי שתתלונן, זה לא מחייב שמדובר בתלונת שווא. (זה רק אולי מלמד על איזו משפחה "נעלה" מדובר). ייתכן שהמשפחה ידעה או חשדה במעללי "הצדיק" והעלימה עין, או שבמשפחה או בקהילה הזו, מעשים כאלו לא נחשבים חמורים.
ואכן מסיבות פוליטיות משפחתיות, השתמשו בכסף כדי לעודד את הנפגעת להתלונן, והשתמשו בכסף לתמריץ לעזור לה לעשות את מה שלא מקובל במשפחה או הקהילה הקדושה הזו.
בבית המשפט שלא כמו על דפי העיתון, ניתנת לשני הצדדים הזדמנות לחזק או להפריך את העדות. ל"אדמו"ר" ממעשיהו היה עורך דין יקר, שמטבע הדברים לא פעל ברחמנות כלפי הנפגעת, והשתמש בכל הטקטיקות ההוגנות יותר ופחות כדי לערער את אמינותה. השופטים הם גם לא פתאים שקונים כל סיפור, וחובה עליהם לבחון כל טענה (כי אם מערערים עליהם וזוכים - זה נזקף לפעמים לחובתם).
אם יש עדות אמיתית של מישהו שהיא הודתה באוזניו שהכל עלילה, היו מנסים להגיש ערעור או דיון מחדש בהתבסס על עדות זו, אף שמדובר בעדות שמיעה שיש לה משקל חלש, אבל לנסות היו מנסים.
לסיום: אם תראו לאיזו מלחמה באיזה יצר מכל היצרים שבעולם הקדיש אבי המשפחה והשושלת, שנחשב לצדיק גדול, למה הוא הקדיש את חייו, אפשר לנחש מה הטריד אותו, ומה בער בו לאורך שנים רבות, ויתכן שזה עבר גנטית לצאצאים שכמוהו נולדו עם יצר חזק, ובניגוד אליו, אין בהם את המוטיבציה הצדיקית להלחם ביצר הזה.
הנסיון והמחקרים מלמדים, שלא כל מי שנפגע מינית יפגע באחרים, אבל כל מי שפוגע מינית באחרים - חווה פגיעה בעצמו.
השבמחק