רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

גם רבי, חייב לעמוד בסטנדרטים של יושר מינימליים! זועקים חסידי גור נפגעי ערד

חסידי גור נלחמים בחב"ד בערד
גור כמרקחה בפרשת הדירות בערד, וכמו בכל מקום לכל צד טענות מדוע רק הוא צודק, ועל רקע זה באימיילים אנו מוצאים הרבה מכתבים שכותבים חסידים בצורה קשה ועד כדי כך שהם לא חומלים אפילו על הרבי שלהם

בין היתר מצאתי מכתב שכתב משקיע ממורמר, הוצאתי משם את הקטעים היכן שהוא עוסק ברבי עצמו, אני שומר את זה במערכת, לדעתי הוא הכניס שמה כמה נושאים שצריך להפריד אותם ונתרכז כאן רק בנוגע לערד:

בס"ד
לחבריי הקרובים. לא להעביר.

בימים אלו, כל מי שמחזיק דירה בערד חייב למוכרה לוועדה. הוא חייב למוכרה במחיר שהוועדה קבעה. מחיר נמוך. נמוך מאוד.
אז מה? אמרו האומרים, זו תקנת השוק! עוזרים לחסידים! פותרים את מצוקת הדיור לחסידים!
אז קודם כל, נכון. זה אולי דין מעשין על הצדקה כנפסק בשולחן ערוך. אלא מה? יש כאן בעיה קשה! ראשית, מי אמר שאלו שמוכרים את הדירות הם עשירים ואלו הקונים הם עניים, על פי השמועה, כבר היו דברים לעולמים שההיפך הוא הנכון, אנסו אדם עני למכור, על מנת שאדם מבוסס יוכל לרכוש דירה בזול 
אבל בא נניח לרגע, שאכן, המוכרים עשירים והרוכשים עניים. וכי ניתן לאנוס אדם ולעשות אותו (כלשון חז"ל) לצדקה. האם אין שום התחשבות במס רכישה? במס שבח? בעו"ד ובתיווך? ולמי שיש משכנתא, וכידוע המשכנתא עובדת לפי 'לוח שפיצר', וממילא בתחילה משלמים רק ריביות, וכי ההחזר לבנק הוא כמעט זהה לגובה הסכום אותו נלקח כהלוואה, שכשאין לו לאן לגרור את המשכנתא, משום שכיום אין שום דירה בכאלו מחירים בכל הארץ. האם את כל אלו גם צריך לספוג על מנת 'לזכות' לתת צדקה?
ויותר, הרי בפתרון למצוקת הדיור עסקינן. מדוע כל היהדות החרדית יכולה להתארגן בחריש ובבית שמש החדשה, שלבד מקורת גג, יש לפרויקטים הללו עוד מעלות טובות, כמו למשל: שניתן להתפרנס בכבוד משום הקרבה למרכז. מדוע גור הוקירה את רגליה מכלל היהדות החרדית? על מנת למצוא את ערד, שאת הפיתרון חייבים לכפות על יהודים אחרים. הרי את אותו פתרון למצוקת הדיור שמעניקים לאותם חסידים שבניהם נמצאים עתה בגיל הנישואין. עושקים מחסידים אחרים שבניהם יעמדו בגיל הנישואין בעד שנה שנתיים או יותר.
תאמר, המחירים בריכוזים הנבנים יהיו לכל הפחות חמש מאות אלף ש"ח? ואילו ערד זה 'פתרון אמיתי' של מאתיים חמישים אלף ש"ח! גם זה אחיזת עיניים. משום שעל כל דירה יש להשקיע עוד כמאה וחמישים אלף ש"ח! ועליהם אין משכנתא!!! ומקבלים בתמורה דירות שרובם בעלי תשתיות משותפות ישנות ובלות! להבדיל מהפרויקטים החדשים בריכוזים הנוחים, בהם אין הוצאות שיפוץ כה יקרות!
ויותר, מדוע לא נאמר את האמת? כשיש פתרונות מצוינים למצוקת הדיור וגור אינה משתתפת בהם רק משום שהיא נמצאת במתח פוליטי עם מאיר פורוש, אז האונס למכור דירות מתחת למחיר השוק, זה לא פתרון למצוקת הדיור!!! אלא מימון למלחמה במאיר פורוש!!! הגם למטרה זו יש היתר לכפות???
רק רגע, את הנתונים שכחנו. הוועדה טוענת שהמשקיעים עושים על גב חסידי גור כסף! 
העיר ערד, מספקת מקומות עבודה לכמויות בלתי נתפסות של צרכני כוח אדם. ערד מספק כוח עבודה למלונות ים-המלח, ולכל מפעלי הכימיכלים באזור. שכל העמדות הבינוניות והזוטרות בכל המפעלים הללו מאוישים על ידי שני ערים בלבד! ערד ודימונה. ועל פי טבע לא צפויה שום התכווצות בצריכת כוח האדם בערים הללו במאה שנים הקרובות!
לא בכדי, דימונה בונה את עצמה לדעת! דימונה כמעט הכפילה את עצמה בשנים האחרונות! ולא בכדי, הולך וקמים בערד פרויקטים בניה. ולא בכדי, מכרז ש'מנהל מקרקעי ישראל' מוציא בימים אלו בכניסה לעיר לכאלף יחידות דיור מעורר עניין רב בקרב קהיליית הקבלנים. 
כל אלו יודעים את הסוד. ערד נהנית כבר שלוש שנים רצופות מהגירה חיובית משמעותית! לחסידי גור יש השפעה זניחה על הנתונים הללו! וזה מקור עליית המחירים!
גם הטענה, כאילו חסידות גור מפרנסת את המשקיעים באמצעות שוכריה. אז ממש לא בטוח שחסידי גור הם השוכרים המועדפים, ולא ברור מי זקוק למי החסידים למשקיעים או המשקיעים לחסידים.
וכאן לטענה הכל כך מרגיזה, שהגיע הזמן לחשוף את קלונה. חסידיו של הרבי הסבירו: כי אין שום חובה להיות חסיד גור! וכי המשקיעים יכולים לעזוב את חסידות גור.
באו נתחיל מזה שטענה מהסוג הזה זו הצהרה ברורה: אנו לא מצאנו שום הסבר מניח את הדעת, לפי ערכים יהודיים, או להבדיל אוניברסאליים, להסביר את המהלך. אז ההסבר היחיד הוא פשוט כי אתה חסיד גור, וחסיד גור מוכרחים לעשות כל מה שרבם אומר...
חברים באו להירגע. גם כוונות טובות, חייבות לעמוד בסטנדרטים של יושר מינימליים! הטענה כאילו וכל מי שאינו עוזב את החצר – כל מה שהחצר עושה לו צודק, נאה ומקובל – אינה מחזיקה מים!

10 תגובות:

  1. בסופו של יום הכותב צודק, אולם הוא אינו מסיק את המסקנות הנכונות:
    1 . חסידות גור היא חסידות אלימה (טוב לא כמו סטמאר) - והאלימות אינה מופנית רק כנגד גורמים מחוץ לחסידות.
    2. חסידות גור מתערבת ברמה מאד גבוהה בנושאים אישיים של החסידים וד"ל.
    3. התוצאה מהאמור לעיל היא שזהו כר של כסף לזגירת קופונים על החסידים.

    לכן המסקנות המתבקשות הן... וכאשר מספיק חסידים יסיקו אותן, גם הרבי או באי כוחו יבינו שיש גבול.

    השבמחק
  2. בלי קשר לכל הפרשיה הנ"ל, הטיעון שנשמע תדיר בגור ועוד, "מי שלא רוצה יכול לעבור חסידות", הוא נזי מאין כמוהו, ומזכיר את טיעון ההורים של פעם [חלק מהם] שמי שיש לו בעיה ומקנא בילדי השכנים, יכול לעבור לגור אצל ילדי השכנים ...

    ההורה מעיז לומר זאת רק כיון שהוא יודע שילדו אינו יכול לעבור לגור אצל השכנים. ביום שינסה ...

    הצד השווה של הטיעון הנ"ל הוא, ניצול תלותו של המסכן בידי המניפולטורים וכדומה, שבכך הם מרשים לעצמם לעשות עימו ככל העולה על רוחם. גם חברת "בזק" טענו כך לפני 30 שנה - כשלא היו להם מתחרים, שמי שיש לו טענות שיעזוב את החברה... והטיעון זה הם הרשו לעצמם להתעלל בלקוחות.

    הקהילה איננה אמורה להיות שייכת לרביים, הציבור אינו עבד כנעני. ובפרט אלו שהגיעו לדוגמא לגור בזמן הבית ישראל, כי אהבו את שיטתו וכדומה, ופתאום הוא נפטר, האם יוכל הממשיך לשנות את גור מהקצה לקצה נגד רצון העם ? לא ולא. יש ע"כ מכתב חריף של חידושי הרי"ם מגור לר' לייבל איגר שלא ולא (מובא בס' הזכות).

    לרבי יש 2 תפקידים: א. תפקיד רבי בעבר - להיות מדריך ואוֹמן ליהודים. ב. תפקיד שנהיה בכ-60/70 שנה האחרונות - מנהל קהילה.
    ב-2 התפקידים הנ"ל אי"ז הוגן לשבור את הכללים בהתחלף הנהגה, גם מאחר שהמון הגיעו על סמך ההנהגה הקודמת, וגם בכלל ש"אין מלך בלא עם" והמלך חייב להתחשב ברצון העם - וזה נאמר אף על מלך ישראל. רבי אינו יכול להיות רודן סעודי דיקטטור. איך הפני מנחם אמר בתחילת הנהגתו עפ"י לשון חז"ל ? "לא שררה אני נוטל אלא עבדות אני נוטל".

    יתכן שיש לומר לרביס מסויימים, אם אינכם מסוגלים לנהוג עם העם ברוך ולפי דרכו, ויש מידאי הרבה פגועים, ת"ח, ואף משאר העם, "לכו". וכבר מצינו כן בגמרא (ברכות כז.) במעשה של ר"ג שציער את רבי יהושע, ופיטרוהו במאצע אמירת ה"תורה". ואף שאין השגה בזה ובגדלותם, אך זה נכתב כדי ללמד ...

    השבמחק
    תשובות
    1. תיקון לשורה השניה בתגובה הקודמת: "הוא נבזי מאין כמוהו".

      מחק
  3. ואנו אין לנו אלא דברי בן עמרם !
    והשי"ת מבחין לב וכליות יודע עד כמה קשים הנסיונות ומרים הביזיונות ואעפ"כ אם זה רצונך נעשנה מתוך שמחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה בטוח צודק ש"אין לנו אלא דברי בן עמרם", השאלה היא מיהו ה"בן עמרם" ומיהו ה"בן ...",

      כי שכני הבעלזער טוען שדווקא רבו הוא הבן עמרם, והגערער הוא ה"קורח", ואילו בן דודי הגערער טוען ההיפך. ידיד אחי הליטאי בטוח שהרב שטיינמן הוא הוא צדיק הדור, ואילו ה"ברקת"ניק שמעלי סבור שהוא דווקא הקורח, אז איך אדע ???

      אל תהיה כמו כל מוסלמי ממוצע [או מנדליסט להבדיל] שהחליט מיהו צדיק הדור והנביא לא עפ"י ריאליזם ובדיקה, רק כיון שרבו הוא ה"בן נין" של מי שפתח את הקהילה, חייב להיות שהוא צדיק הדור [אצל חסידויות אחרות אתה הלא מבין שזה מגוחך לעשות את הבעלזער כזהה לדודו מהר"א, או את ר' מנדל האגר לאביו או זקנו, רק אצלך אברהם יוסף א. או בנו שלמה ודומיו טמטמו לכם את השכל].

      בענין ה"בזיונות" שאתם עוברים כביכול, תפסיקו להיתמם, חסידות שכל חג - אבל "כל" חג ב13 השנים האחרונות היתה זקוקה למנת דם לטרף, לשפוך דם של מישהו ברבים לפי התור, ובהוראה מגבוה: יודל, יענקל, מוטי, מילש', פינייע, נחום שטור', פתחיה, פלר, שור, יונה, קובי, בתי וורשא - הירשמן - רוסט, ערד, ועוד ועוד. חסידות כזו אין לה זכות דבור על "בזיונות" איזה מסכנים. ממש מזכירים את המוסלמים להבדיל שזועקים עכשיו כקוזק נגזל על ביזויים באיזה סרט בזמן שהם "מעולם" לא ביזו איש ...

      מחק
  4. בהמשך לדברי שטול:
    צר לי בצרתם של חסידי גור, אבל האמת חייבת להיאמר. היות הרבי מנהל הקהילה היא המצאה חדשה שמעולם לא הייתה קיימת בחסידות (כדברי שטול). תמיד הייתה מילה טובה, דאגה, ברכה והתערבות ברמה הפרטנית, אבל הרבי היה מנהיג רוחני שהתערב בקהילה רק במקרי קיצון.

    השליטה המוחלטת של חסידות גור במאמיניה, אינה היחידה. רוב החסידויות נוהגות כך, רק שגור מפורסמת יותר, ואלימה יותר.
    המצב הגיע לכך מסיבה פשוטה - תרבות העוני ולימוד התורה שהתפתחה אצל החסידים שהעתיקו זאת מהליטאים.
    חסידים היו לרוב בעלי-בתים (ואני אומר זאת במובן החיובי ולא השלילי) בגאווה וגאון, ותוכיח פא"י שהייתה מאוכלסת בחסידי גור.

    ברגע שאדם אינו עומד בפני עצמו, והוא תלוי במלגה של המוסדות ככלב התלוי ברצועה, הוא אינו עומד אף בפני משפחתו ועיקר ביתו.
    משם פתוחה הדרך להשתלטות של עסקנים ומשב"קים על כל החיים שלו.
    ממוסדות החינוך של בניו ועד חדר המיטות שלו.

    חסידים, תתחילו להתעורר. אולי מכם תבוא גאולה לציבור כולו.
    עד מתי עלבונה של תורה?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלמה אירנשטיין24 בספטמבר 2012 בשעה 3:04

      אחת הבעיות העיקריות עוד יותר היא [כי איך ניתן לדבר נגד יגיעי תורה כשניתן], היא שרביס שמעולם לא עשו "שימוש" בחינוך, רק היו סוחרים רוב ימיהם, או שנתעסקו בהוראות "מלמעלה" אך מעולם לא עסקו אישית עם בחורים ואברכים יום יום, ורביס שמעולם לא היו למדנים רק לכל היותר קובעי עתים לתורה כמה שעות כל יום,
      הם מחליטים שיש להם דעה בחינוך ובלמדנות ובכל מה שזז בלי זכות תגובה לכל אלו שעוסקים בקהילתם כל ימיהם בחינוך סיזיפי של צעירים.

      וכבר אמר שלמה המלך "החכם מכל אדם" [חוץ מאדמור"י זמננו כנראה...] - "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנוּ".

      מחק
  5. שמעתי מבכיר לשעבר באחד ממשרדי הממשלה הקשורים לנושא, שהבעיה היא עם כל הכבוד הטעות של הגערער רבי, שמאז תחילת כהונתו החליט לסרב לאף הצעה של בניית דירות וקריות, אף שמאיר פרוש שהיה אז נציג גור, יכול היה אז כסגן בתפקיד שר השיכון, לבנות כמעט ככל שיחפוץ אז בכהונתו הראשונה של נתניהו, כי הרבי מגור הסביר שוב ושוב שהוא רוצה לעכב כל פתרון דיור לקניה, עד כי אז הממשלה תיאלץ לבנות סו"ס "דירות להשכרה" כשאיפתו הטהורה,

    אך מה שקרה הוא, ששכחו לקחת בחשבון שהממשלה איננה חסידת גור מהמנין ... ואי אפשר לאיים עליה שתעוף מגור, והסוף היה שדירות להשכרה לא בנו, ומכיון שעצרו בניה במשך שנים, , נוצר פיגור עצום של בניה לחרדים ובכלל, שהיום אין מצליחים בשום אופן להדביקו, בפרט שכיום נהיה קשה הרבה יותר לחרדים [ובכלל].

    אז הרבי מגור שלט במשרד הבינוי דרך נציגו דאס מאיר פרוש, ובכלל, היהדות החרדית היתה די כפופה אליו, כך שלא ניתן היה להילחם נגדו.

    דבר דומה ארע בהתעקשותו בשעתו שלא לקבל את התוספת של 500 ש"ח לילד בקצבאות הילדים של אולמרט.

    כוונתו לטובה, אבל ... ...

    השבמחק
  6. מדוע גור מתעקשים שלא לשלוח אברכים מגור לקנות דירות ולפתח את הקריה שלהם בקרית גת ? אומרים שיש שם המון דירות זולות שניתן לקנות ? האם זה נכון שיש להנהגה הנוכחית נגד הקריה עקב זהות מייסדה זצ"ל [הוי, הלב מתגעגע...] ?

    השבמחק
  7. הציבור החילוני בערד מתחנן למנהיגות גור - חידלו להציף אותנו ולקחת לנו את המקום שעמלנו עליו עשרות שנים, בהן קשות מאוד. מן המפורסמות הוא כי משפחות ברוכות ילדים החיות על קצבאות מרוששות את העיר והיא יכולה לשאת רק רבע מאוכלוסייתה מסוג זה. בנוסף, במשך שנים חיה בקרבנו קהילת גור באופן שהשתלב בעיר וזרם עם אורח חייה. לאחרונה החלה השתלטות: בניה לא חוקית של בתי כנסת בבתים, צופר שבת צווחני המחריד תושבים, מבני ציבור וחינוך בכל מקלטי השכונות החילוניות. אנו חוששים שזו תהיה כסיף א' וכולנו נצטרך לעזוב את העיר בהפסד כספי ונפשי עצום. ומי יפרנס את הקהילה החרדית הגדולה שהתיישבה בעיר?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.