רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 בספטמבר 2012

כינוסים נגד הטכנולוגיה אופנה או מציאות? - אחרי הכינוסים יורדים מספרי הגלישות או שהם גודלים בקצב מסחרר?

השבוע מתכנסים באנטוורפן, לאחר הכינוס בניו יורק ובמקומות אחרים, גם אירופה רוצה איזה כינוס גדול עם גלריה של רבנים מדוע לא, רק לאמריקה מותר? אז השבוע יזכו החרדים באנטוורפן לכינוס שבו יתאחדו כולם מקצה לקצה, שם לא ידברו אנגלית אין חשש כזה, ותופתעו הזמינו את כולם כולל את חב"ד, רבני חב"ד אף הם חתמו על הקריאה שישתתפו בכינוס

ועל מה ידברו? נגד הטכנולוגיה המתפתחת. הם לא יחדשו דבר מפני שמה שרק יכלו כבר אמרו, אבל המטרה היא לעורר שוב את הציבור על הסכנה שבטכנולוגיה המתפתחת, דבר שכלעצמו טוב וחשוב

אבל בהזדמנות זו, ובמיוחד כשאנו בחודש אלול זמן של חשבון נפש, בואו נעשה חושבים ונראה האם הכינוסים הללו מועילים או שהם לא הצליחו להוריד את מספר הגולשים, ואעיז ואומר כי מעולם בהיסטוריה לא היו כל כך הרבה גולשים חרדים כפי שיש היום, לפני הכינוס בניו יורק לא גלשו חצי ממה שגולשים היום. מתברר שלמרות הסינונים רוב הציבור מוצא דרך איך לגלוש ולהגיע לכל מקום שירצה, ולא צריך להיות חכם גדול בשביל לדעת איך לעשות זאת, אני לא רוצה כאן חלילה להכשיל אף אחד לכן לא אכנס לפרטים, אבל מציאות היא, שגם מי שיש להם מסננים הכי טובים גולשים ומגיעים לכל מקום שירצו כאשר הם משחקים את משחק החזיר אומרים כשר אני יש לי אינטרנט כשר, ומעשית הסיפור אחר

השאלה היא, האם כינוסים כאלו מועילים או שהם מזיקים יותר מאשר מועילים. מסכימים כולנו שצריך לעשות כל מה שרק אפשר לצמצם את הסכנות ולהרחיק מן העבירה, והשאלה היא איך עושים זאת, האם בדרך של כינוסים כאלו או בדרכי חינוך. אני לא מאמין בכינוסים, מציאות היא שאף אתר פעיל לא נסגר, ההיפך, מספר הגלישות עלה פי כמה, אצלנו כאן לפני הכינוס בניו יורק לא היו לי 5 אחוז של כניסות ממה שיש לי היום, וזאת למרות שאנו סגורים בכל החברות הללו

יש רק דרך אחת להבטיח אינטרנט כשר, והוא חינוך לאיך להשתמש באינטרנט נכון, ברגע שזה לא יהיה אסור לא תהיה נהירה לאינטרנט, ברגע שיידעו כי אפשר וצריך להשתמש ובדרך טובה יגיעו למקורות טובים. עלינו להשקיע בלמלאות חומר חיובי ומה שיותר יותר טוב, לתת לכל מי שגולש להיות עסוק עם דברים טובים עם מה שיעניין ומעניין ואז ממילא לא יהיה זמן לשטויות

למדתי כלל ברזל בחיים, כאשר עסוקים בסור מרע אין כל בטחון שתעשה טוב, אבל כשמשקיעים כוחות בעשה טוב הסור מרע נעלם מעצמו

תשקיעו פחות בסור מרע, והרבה יותר בעשה טוב, ואני ערב לכם שתצליחו פי מאה

ולסיום הערה מפרשת יפת תואר מדוע התירה התורה יפת תואר מפני שאחרת ישאנה באיסור, אז אולי הגיע הזמן ליישם את אותו הגיון גם באינטרנט ונשיג הרבה יותר

3 תגובות:

  1. ר' חיים וקוראיך

    להוי ידוע שחב"ד תמיד דגלה בעד השתמשות הטכנולוגיה להפצת היהדות והמעיינות חוצה

    ויש כמה שיחות של הרבי ע"ד חשיבות פרסום תכני יהדות וכמו 4 פעמים בשנה שהפארברענגן של הרבי התפרסם משך שמונה שעות בלייוו בטלויזיה האמריקאית

    אך בד בבד הרבי זעק וצעק ששווארצע באקסע (הרבי לא רצה להזכיר את השם הטמא טלויזיה) זה בל יראה ובל ימצא ואכן כמעט ואין חסיד חב"ד עם טלויזיה ואם ח"ו יש זה בהצנע ולא ידוע.

    וכמו"כ באינטרנט ברור שרבני וחסידי חב"ד זועקים ומוחים נגד הסכנה שבאינטרנט

    וזה שבבלגיה ובפרט באנטווערפן עיר של שלום פחות או יותר, חב"ד ורבניה חותמים זה אך טיבעי

    ואם כך אני שמח להודיע שאין בכך חדשות

    השבמחק
  2. הפתרון היחידי הוא שילמדו מוסר כל יום, לפחות חצי שעה, גברים ונשים כאחד, שיהיה חיוב גמור יום יום כמו קריאת שמע ותפילה.
    רק באופן זה יזכו בס"ד לנצח את היצה"ר הנורא שבדורינו בכלל ושבאינטרנט בפרט.
    ר' חיים, הייתי מציע לך לסקר את הפעילות של הארגונים שמעודדים ומחזקים את לימוד המוסר, אולי יהיה לך איזה זיכוי הרבים בכיוון החיובי של ה"עשה טוב", ולא רק ב"סור מרע" שבזה את מתעסק על דרך כלל.

    השבמחק
    תשובות
    1. לימוד מוסר או חסידות זה דבר חשוב ונחוץ אין על כך וויכוח, אבל גם כאן זה מחולק בין הסור מרע והעשה טוב

      מה שאני עושה זה משהו אחר לגמרי לפקוח עיני עוורים. בעיית הבעיות של ימינו שאנו מרמים את עצמנו שאנו חיים טוב ונכון והולכים בדרך הישרה איננו קולטים לאיזה תחתית הגענו ובאיזה חושך אנו חיים. זה תפקידי, מכאן ואילך יעשו המשגיחים והמחכנים. בנוברדהוק עבדו קשה להוכיח כי אנחנו אפסים גדולים, אני עושה זאת בדרך אחרת, אבל במטרה ברורה להכשיר את הציבור לעשה טוב

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.