אחד הדברים שקרו בשנים האחרונות, שהעיתונות החרדית התלבשה חזק על הכתרת אדמורי"ם, הם מחליטים את מי יכתירו ואת מי לא, ושיטתם מאוד פשוטה, מחרימים את מי שהם לא אוהבים, או לא רוצים בהם בגלל אינטרסים כאלו או אחרים. כאשר פרצה המלחמה בחסידות סדיגורא, האתרים והעיתונים החרדים לקחו צד החליטו ללכת עם בני ברק בגלל חישובים כלכליים ומספריים, האתרים שיחקו משחק מרכזי ובמיוחד עיתוני התמונות, הם האמינו כי יצליחו להבטיח כי בסדיגורא יהיה אדמו"ר אחד בלבד
והנה עברו כמה שנים והמציאות הוכיחה כי הם לא אלו שיקבעו מי יהיה אדמו"ר ומי לא. האדמורו"ת אינה נחלת אף אחד. כל יהודי בלי יוצא מן הכלל שיש לו עשרה חסידים זכותו להיות אדמו"ר גם אם פלוני או אלמוני לא אוהב זאת. האדמורו"ת אינו ענין לירושה מפני שזה לא נחלת אף אחד. כן, האדמו"ר יכול להוריש את כסאו בלבד ולא את האדמורו"ת שהיא נחלת הכלל. פסקי דין בענין זה ניתנו בעבר בכמה הזדמנויות, כי למי שיש חסידים שרוצים בו יכול להיות אדמו"ר ואי אפשר למנוע זאת ממנו. בענייני ממונות זה משהו אחר, על זה מותר לנוגעים בדבר לנהל מאבק, אבל באשר לאדמורו"ת, אף אחד לא ימנע מאף אחד מלהיות אדמו"ר אם יש לו מנין שמעוניין ורוצה בו, ואם נחמיר כדברי ה'בית ישראל' בפרשת בעלזא מספיק שלושים שרוצים בו ומכתירים אותו לאדמו"ר
יצויין כי ברוז'ין התפצלו להרבה אדמורי"ם, המקור היה כזה שלא קבעו כי רק אחד יהיה. אם נעבור על רשימת אדמו"רי רוז'ין, זו תופסת גלריה נכבדה מאוד של אדמורי"ם, כך שאי אפשר לטעון כי ברוז'ין הקפידו שיהיה אדמו"ר אחד, אם היה כך, היה אדמו"ר לכל בית רוז'ין והמציאות אחרת
השבוע ערכו בר מצוה בסדיגורא ירושלים בן לאדמו"ר, שם ראו גלריה מאוד יפה של אדמורי"ם ורבנים שבאו, ולמרות שישנם שסופרים מי לא בא, מספרם של מי שבאו אינה מביישת בכלל, אצל אדמורי"ם אחרים נמצא פחות. השאלה הייתה האם ימשיכו להחרים אותם או שבאתרים ובעיתונות מבינים כי זהו זה, ואכן רוב רובם של האתרים ועיתוני התמונות הכריזו על סיום ההחרמה והביאו גלריה מאוד יפה מן הבר מצוה
הסיפור הזה צריך ללמד את כולם, כי אם יש למי עשרה אנשים שרוצים בו לאדמו"ר, לא מתערבים, ולא מחרימים, לא מונעים מאף אחד את הראביסטעווע שלו, מה שתבענו הוא, לא למנוע ממי שרוצה להיות אדמו"ר, אם יש לו חסידים. הטענה כי לזה יש יותר או פחות אינה תופסת, מפני שבפסק של הגאון רבי פנחס אפשטיין זצ"ל ראב"ד 'העדה החרדית' לפני הרבה שנים הוא קבע בצורה הכי ברורה כי אם יש למי עשרה אנשים הוא אדמו"ר
מן הרגע הראשון נלחמנו שכל מי מהבנים בסדיגורא שרוצה להיות אדמו"ר שיהיה, ולכל אחד מהם יש יותר מעשרה אנשים שרוצים בו, ובכך מסתיים העניין. ב"ה, קורה כפי שצריך לקרות, חבל רק שנלחמו מלחמה מיותרת, יכלו להעביר את זה בדרכי שלום שהיו מועילים לכולם, אבל ככה זה כאשר מי מתעקש שהאחים לא יהיו אדמו"רים, זה לא עובד, ומציאות היא שהאחים בסדיגורא אדמורי"ם
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.