רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 ביולי 2023

מבזקים

 

✅ עמית סגל: נתניהו בראיון לפוקס ניוז: ״אני בתפקיד 16 שנים בסך הכול, ומעולם לא הגבתי על ויכוחים פנימיים בדמוקרטיות אחרות. מנהיגים אחרים יכולים לבחור לעשות את זהס לכולם יש דעה על ישראל, אין להם דעה על הזכויות בצרפת או ההפגנות שם או הוויכוחים שמתנהלים במדינות אחרות" :

✅ כל 15 שופטי בית המשפט העליון יישבו בהרכב בעתירה לביטול חוק הסבירות, שתתקיים ב-12.9 (סגל)

✅ יהודה שלזינגר: בכיר בממשלה על הדיון בעילת הסבירות: ‏"עצם קיום הדיון הוא מתקפה בוטה על הכנסת ועל הדמוקרטיה. זה סוף הדמוקרטיה באמת" 

✅ הליכוד: ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד. שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטיה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות :

✅ מתי טוכפלד: אחרי צמצום עילת הסבירות: הקרב על נשיא ביהמ"ש העליון הבא מתחמם ובקואליציה מתכוונים למנוע את מינויו הצפוי של השופט יצחק עמית לתפקיד לאחר פרישתה הקרובה של השופטת אסתר חיות 

✅ הליכוד בתגובה לחשיפת ההתכתבויות של לפיד: האמת יוצאת לאור. כפי שאמרנו לכל אורך הדרך, הליכוד ומפלגות הקואליציה הן אלה שהושיטו יד לפשרות- ועשו כך עד הרגע האחרון. אבל האופוזיציה בראשות לפיד, ששבויה בידי ראשי המחאה, טירפדה ומנעה גם הפעם כל ניסיון להסכמה. לפיד, הפסק להסתתר ובוא לדבר

✅ המסר של נתניהו לח"כים בליכוד: ישרו קו בהתבטאויות על הרפורמה המשפטית, הן גוררות הקשחת עמדות מצד לפיד. (יערה שפירא).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.