רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 ביולי 2023

מבזקים

 

✅ תמר אלמוג: בג"ץ חוק טבריה בציוץ: השופטים אומרים למעשה- החוק נתפר בדיוק לאדם מסוים ומועד מסוים. ולא רק שפרסונלי, החכים גם אומרים זאת בגאווה לפרוטוקול. ועמדת היועמשית היא לא לפסול את החוק אלא פשוט להחיל אותו מהבחירות הבאות. ההערכות עליהן דיווחנו וכעת מתחזקות: שכך בגץ יפסוק.

✅ השר ‎אבי דיכטר בגלצ: "ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה. אני רואה לנגד עיניי את האתגר שביכולתנו להתמודד עמו ולנצח - השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד 'הבריונים' מכל צד" .

✅ נחום ברנע חושף: השר גלנט דוחף לממשלת אחדות עם גנץ ולפיד - בלי בן גביר וסמוטריץ': "יחתור למהלך גם אם יידרש לוותר על התפקיד" .

✅ אמיר אטינגר: גורמים בלשכת נתניהו התקשרו לח"כים 'המורדים' שאמרו שהם נגד המשך חקיקה חד צדדית והעבירו מסר: אין צורך לצאת בהצהרות כאלה, גם רה"מ רוצה פשרה, הצהרות כאלה רק גורמות לצד השני להתבצר ולא להגיע לפשרה .

✅ בכיר בליכוד ל'מעריב':  "האופוזיציה כבר למדה בהצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות כי אם היא לא מתפשרת, אנחנו יודעים להעביר חוקים באופן חד־צדדי וללא ריכוכים. עליהם לדעת כי כך בדיוק יקרה גם עם החוק להרכב הוועדה לבחירת שופטים" :

✅ חזקי ברוך: השר דודי אמסלם בכניסה לישיבת הממשלה: "אני 40 שנה בליכוד, אף פעם לא היה מרד. צריך להבין את ה-DNA של המפלגה הזאת, ואף פעם לא יהיה מרד. גם בתקופת שרון הוא עשה את המרד ופרש. הליכודניקים אף פעם לא יוצאים נגד ראש המפלגה שלהם, בסוף כולם מתיישרים" .

✅ חזקי ברוך בערוץ 7: יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן הצביע במליאת הכנסת בטעות מהמקום של ח"כ יולי אדלשטיין. האירוע דווח מיד ותוקן לפרוטוקול .

✅ הנשיאה חיות: "החוק הוא פרסונלי כי הוא תפור למידותיו של הבחירות בטבריה, חברי הכנסת אמרו זאת בפה מלא" השופטת ברון: "החוק תפור למידות מבחינת העיתוי שלו. כי יש רק אדם אחד שנכנס למשבצת בעיתוי הזה"

✅ ‏הערב מסתיים לו כנס הקיץ, שחותם את המושב הראשון לכנסת ה-25. כעת יוצאים לפגרה של חודשיים וחצי, כאשר טקס פתיחת המושב הבא ותחילת כנס החורף יהיה ב-16 באוקטובר 2023 :

✅ מיכאל שמש: כך נכשלו מאמצי הפשרה של שר הביטחון ברגע האחרון: ראש האופוזיציה שלח הודעה נואשת לשר הביטחון וכתב ״אין לי איך לעשות את זה. ליברמן ומיכאלי לא בעסק״ לפיד הגיב להצעה של גלנט לדחות את תחולת החוק ל- 1.1.24 כדי לאפשר כמעט עוד חצי שנה של שיחות על הרפורמה המשפטית, בניסיון להשיג פשרה כוללת. אלא שלפיד לא הצליח לגייס את שותפיו לאופוזיציה וכך נפלה הצעת הפשרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.