רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 10 במרץ 2022

ה'גם זו לטובה' של לב טהור


רציתי לציין סתם כך דוגמה של השגחה פרטית, ומה הפירוש "גם זו לטובה", לפני כמה חודשים רצו אנשי לב טהור להיכנס לאוקראינה ולמולדובה, והרב פינחס זלצמן דאג מיד לחסום אותם מלהיכנס לשם, (ואולי בצדק). הוא שלח מכתב בהול לשלטונות שלא להכניס אותם, ומחוסר ברירה התיישבו חלק מלב טהור ליד סרביה, והנה עכשיו אחרי שפרצה המלחמה באוקראינה, מתברר איזה חסד עצום עשה איתם השם ע"י שליחו הרב זלצמן, שמנע מהם להתיישב באוקראינה, הרי אם חלילה הם היו שם עכשיו, מי היה בכלל מסתכל עליהם לעזור להם לצאת? האוקראינים האנטישיימים? שליחי חבד? חסידי ברסלב באומן? הרב בלייך? מי? אף אחד אולי לא היה רוצה להתקרב אליהם, ובפרט בעידן מלחמה ולחץ, שכל אחד דואג על עורו, בקיצור מתברר לעינינו ממקרה של החודשים האחרונים, מה הפירוש גם זו לטובה, הקב"ה מנע מהם עוד טלטול בדרכים אל הלא נודע, ומנע מהם גלות קשה מיותרת!! 

נ.ב. אני לא שייך לשום צד, לא בעד לב טהור ולא נגדם, אני רק התבוננתי במקרה נפלא של 'גם זו לטובה' שקרה מול עינינו, וזה המסר שאני רוצה להעביר פה, להתחזק בכל מה שהשם עושה שזה ודאי לטובה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.