רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 בפברואר 2022

הרב אליהו רבי - האם תרמת פעם לעצמך?


 שלום וברכה מורי ורבותי!


ערב שבת שלום, שבת פרשת תרומה!

ובפרשתנו דורש הקדוש ברוך הוא מעם ישראל לעשות איש כפי יכולתו למען תרומה למשכן.

האם הקדוש ברוך הוא צריך את התרומה שלנו?

ברור שלא!

אלא אומר לך הקדוש ברוך הוא: "יקירי! את התרומה אתה זקוק לעצמך הרבה יותר ממה שאני זקוק לעצמי".

כלומר! מה זאת אומרת, האם באמת כאשר אני תורם משהו לבית הכנסת או לישיבה קדושה, לעמלי תורה, אני בעצם עושה טובה לעצמי? הלוא אני זן ומפרנס אותם, אני עושה להם טוב על הלב, בזכותי יש להם ארוחת בוקר, צהריים וערב".

התשובה היא חד משמעית, לא!

אתה עושה למען עצמך הרבה יותר מאשר למענם. כולנו מבינים את זה מבחינה רוחנית, כולנו יודעים שמי ששומר על בניו של הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא שומר עליו כהנה וכהנה.

כולנו גם מבינים שכל מי שמוסיף וצובר לעצמו זכויות, אומר בעצם לקדוש ברוך הוא: "כדאי ומשתלם להשאיר אותי בריא, שלם ועשיר. כי בצורה כזאת אני הולך לתמוך יותר ויותר בילדים שלך, אני הוא השליח הנאמן לפזר את הצדקות בצורה נכונה ועל פי דעתך ותורתך".

אבל החידוש העצום הוא שלא רק בעולם הבא ולא רק בזכויות הבלתי נראות לעין האדם חש בטוב יותר אם הוא תורם לאחרים. אלא גם כאן בעולם הזה וגם ברמ"ח איברים ושס"ה גידים, כאשר אתה עושה משהו טוב, אתה הופך להיות מאושר הרבה הרבה יותר, עוד לפני השפע השמימי שיורד עליך.

סיפר לי פסיכולוג דגול, שאחת מהמטופלות שלו קבלה יום אחד טלפון מראש ישיבה גדול והוא אמר לה: "הפסיכולוג שלח אותי אלייך לדבר איתך על תרומה לישיבה".

מיד היא התקשרה לפסיכולוג ואמרה לו: "איך אתה משתמש בצורה לא אתית בקשרים בינינו, הלוא אני לקוחה שלך, וכלקוחה שלך אסור לך להביא אתה הפרטים שלי ואת מספר הטלפון שלי לאנשים זרים!".

אמר לה אותו פסיכולוג דגול: "יקירתי! מה שחסר לך היום בחיים הוא לתרום! את עושה הכל בצורה נכונה, נבונה ויפה. אין לך סיפוק כי את לא עושה טוב לאף אדם בעולם, לכי מעכשיו ותשקיעי את כספך באחרים, ותראי איך תהיי בריאה ומאושרת הרבה יותר". וכך באמת היה.

כל אחד מאתנו שיעשה טוב לאחרים בכחו, בכספו, בכל האפשרויות העומדות לפניו, יזכה לראות עד כמה הוא הופך להיות מאושר הרבה יותר.

וכמו שתמיד אנו אומרים - את המצבר שלנו לא ניתן למלא, מלבד על ידי מילוי של מצברים אחרים!

כי בניגוד למצבר רגיל שממלא אחרים והוא עצמו הולך ומתרוקן, מצבר הנפש שלנו הולך ומתמלא דווקא כאשר הוא ממלא מצברים אחרים.

ברכת שבת שלום ומבורך ממני ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא?...

וברוכים תהיו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.