רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 בספטמבר 2023

פילוג אצל המחבלים דויטש-פרידמן ירוצו לעיריות ברשימות נפרדות

 


מאת איתי גדסי

ושֵׁם הָאֶחָד פֶּלֶג
 על הצפוי בגזרת "הפלג" בבני ברק. איתי גדסי 
מאז פטירת מנהיג מפלגת "בני תורה" מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל, ניטש לו מאבק איתנים, תחילה מתחת לפני השטח ולאחמ"כ מעליו, על השליטה בגופי השליטה של מערכות המפלגה הקטנה והצעירה. המשמעות העיקרית שמאבק זה בא לידי ביטוי, היה בעיקר על השליטה בעיתון המפלגה "הפלס" ובהנחיות הניתנות לחברי המפלגה ברשויות השונות. מצד אחד ניצב ראש ישיבת פוניבז' הגר"א דויטש, יחד עם אחיו הגרב"ש דויטש (לרפו"ש), כשמולם ניצב הגר"צ פרידמן, שכיהן בעבר יחד עם הגרב"ש בוועדת הרבנים של דגל התורה ויתד נאמן.
במערכת הבחירות הקודמת לרשויות המקומיות, שהתנהלה 10 חודשים לאחר פטירת הרב אויערבך, הצליחו איכשהו שני הצדדים לאחד כוחות ולהתייצב (יחד עם חברי 'מועצת גדולי עולם התורה' שקמה לאחר פטירת הגר"ש, ובינתיים חדלה מלתפקד, אחרי 2 ישיבות בלבד, בגלל מאבקי שליטה) מאחורי רשימות עץ בירושלים, ב"ב, מודיעין עילית ובית שמש, וזכו להצלחה מפתיעה מבחינתם בדמות 7 מושבים ברשויות החרדיות.
בינתיים מאבקי השליטה הלכו והחריפו, כשידו של הגר"א דויטש, בסיוע עורך הפלס נתי גרוסמן, על העליונה, והוא הפך דה פקטו למנהיג הפלג המרכזי בתוך הפלג. מנגד, אנשי הגר"צ פרידמן הקימו עיתון משלהם (המבט), בו הם תוקפים מידי פעם אף את התנהלות סיעת 'בני תורה' בנושאים שונים.
---- בני ברק
בישיבות הזדהות של חברי מועצות הערים, שהתקיימו לפני כחודש, התברר למרבה ההפתעה שחלק מחברי מועצת העיר בני ברק וערים נוספות, מזדהים פומבית עם פלג הגר"צ פרידמן (פלג שזוכה לכינוי "רצפניקים"), מה שגרם לטלטלה עזה בשורות הפלג. לא פחות משלושה גורמים שונים בפלג לקחו טפסים ממנהל הבחירות בבני ברק. 
לקראת הגשת הרשימות בשבוע הבא היו מספר ניסיונות של גורמים בפלג לתווך בין הצדדים, ולהגיש רשימות מאוחדות.
הניסיונות לא צלחו והפלג המרכזי קיים השבוע כינוס גבאי קהילות, כשמאחורי הכינוס עומד נאמנו של הגר"ש דויטש אלי גולדשטוף שמנהל את הוועדה המוניציפלית של המפלגה. בחצר הגר"צ פרידמן לא אהבו את הכינוס, ומצידם נערכים להרצת רשימות נפרדות בבני ברק, מודיעין עילית ובית שמש. ההערכות שלהם מדברות על תמיכה של כ-20% מתוך אנשי הפלג, בחצר הגרצ"פ. לטענתם, בבית שמש המספרים אף גבוהים יותר.
---- 
בשורה התחתונה, סיפור המאבקים בפלג צפי לספק לנו דרמה קטנה בבני ברק ומודיעין עילית, כשפלג הרצ"פניקים עשוי להריץ בערים אלה רשימות נפרדות, וגם אם לא יצליחו לעבור את אחוז החסימה, הם יורידו את מספר הנציגים של עץ ברשויות אלו. 
במקביל, רשימת עץ בבני ברק, המונה כיום 3 נציגים, אמורה לשנות את פניה לחלוטין, עם שמות חדשים ומפתיעים של נאמני הגר"א דויטש. בראש הרשימה בבני ברק יעמוד איש העסקים מנחם כרמל, מראשי הפלג, כיהן בעבר כחבר מועצת העיר מטעם דגל התורה עוד לפני הפילוג.
העמדתו של מנחם כרמל בראש הרשימה הייתה אמורה לאותת על אחדות בין הפלגים, שכן כרמל היה ידוע כמקובל על שני הצדדים, אך נכון להערב נראה כי הצדדים עדיין מתבצרים בעמדתם, הרצפניקים אומרים שבניו של כרמל נלחמים במוסדות הגר"צ פרידמן בבית שמש.
"אף עמותה שמשתייכת לפלג לא הסכימה לעתור נגד מוסד של ר’ צבי, בפרט שאף מוסד לא דרש את אותו השטח ולא בא על חשבון מוסדותיו של ראש הישיבה ר’ אשר, אז כרמל ידע להביא עמותה של בנו מירושלים למען המאבק הקדוש בר’ צבי" זועמים הרצפניקים.
כאמור, האיש החזק שמוביל את הרכבת הרשימות, כמו גם את המו"מ הצפוי מול המועמדים השונים, הוא העסקן הנמרץ אלי גולדשטוף שמנהל את הוועדה המוניציפלית של הפלג בשליחות הגר"א דויטש. אם בבני ברק ירוצו שתי מפלגות שונות של הפלג, יתכן והפלג יפצל ויחסל את כוחו אשר העניק לו במהלך הקדנציות האחרונות שלל לא מועט במסדרונות העירייה. 
במהלך השבוע הקרוב צפויים התפתחויות והפתעות מעניינות שכולם מבינים שצריכים להתאחד מחשש שלא לעבור את אחוז החסימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.