1. לדתי בעולמו עקב שאני רואה שאתה עושה עצמיך כלא מבין מה שהתכוונתי, אז אסביר, אני ב"ה לא מאלו שטוענים שצריכים ללכת ראש בקיר, ואני בטוח שגם השאר שעוררו עליך, לא אוחזים בשיטת ראש בקיר, האמת כמעט ולא קיים כאלו אנשים של ראש בקיר, ואכהמ"ל בראיות על זה, הרי גם מבחינת המסכילים "היה אדם בצאתך ויהודי באהליך", והכופרים לדורתיהם כל מיני מצוות והלכות שאתה מקיים זה ראש בקיר, ובשעה שאתה כאילו צוחק ומסביר למה היותר אדוקים ממך הם ראש בקיר , באותו זמן עושים את זה היותר רחוקים ממך, על המצוות וההלכות שאתה כן מקיים, ואצל כל קבוצה מאשימים את האחרים שהם הראש בקיר, ולכן אתה לא המוסמך להכתיב לנו איזה הלכה זה ראש בקיר חלילה, קודם צריך לברר מה ההלכה העכשווית (דהיינו השו"ע ורמ"א, שזה התקבל בכל ישראל כהלכות עד ביאת המשיח), ואחרי זה אם אתה רוצה, אתה יכול לנסות למצוא ההסבר, ואם לא תצליח למצוא הסבר מניח את הדעת להלכה פלונית, עדיין כל יהודי נשאר חייב לקיים אותה, ומי שמתנגד לאיזה הלכה שאנו חייבים בה, רק בגלל הטענה שזה ראש בקיר, הרי הוא "כופר מלומד או ת"ח", (יש כופרים עמי הארץ, ויש כופרים ת"ח ולמדנים, וידוע שאומות העולם אומרים על החוקים, מה טעם יש בה, כי זה הרי היפך השכל וכו'), ואיני חולק על העניין שכל מיני הוראות והלכות השתנו בדורות שונים, (כגון פעם היה מותר להינשא ליותר מאישה אחת, וכיום יש חרם ע"ז, ואצל הספרדים גם כיום מותר, והם לא צריכים להיתר ק' רבנים), אבל במה שהתקבל פסקי השו"ע על כל כלל ישראל, בניגוד לכל מיני מאמרי חז"ל או שיטות שונות שזה אולי לא לזמננו, הרי שכל פסקי השו"ע התקבלו, וידוע שזה עד ביאת המשיח. (אחרי ביאת המשיח יהיו עוד הלכות, ואולי מקצת שינויים גם במה שאנו נוהגין עתה).
ולכן כתבתי שאם נלך עם שכל ונכפור בהלכה אחת של שו"ע, זה יביא לכפור בכל הלכות השו"ע, דהיינו מה שנפסק להלכה בזמננו.שהרי היום בא ראובן עם פלפול, למה הלכה פלונית מהשו"ע אסור לקיימה, מחר יבא שמעון שקלט שיש הלכות בשו"ע שזה כביכול לא לזמננו, והוא יטען את זה על הלכה שלישית, וככה כל אחד יסנן את מה שלא נח לו. כגון הגורים יבואו לטעון שמה שכתוב בשו"ע הטיילים עונתם בכל יום וכו', זה לא לזמננו וכו', וככה כל אחד מסלף ומשנה את ההלכה, ועל זה התכוונתי שאם אתה כופר בהלכה שמצוה מן המובחר להינשא בגיל 13, אז אין סיבה שלא יבוא מישהו אחר לכפור ולסלף הלכה אחרת, כגון האברך הבנש"ק, הכופר הידוע, שלבושתינו נראה "חניוק חסידי", הולך עם פיאות ומתלבש חסידי, מר דוד צבי מושקוביץ, שטוען שמותר לכתחילה להוציא ז"ל רח"ל. וגם מנסה להביא ראיות ולהתפלפל בהלכה, בקיצור השוטה ההוא כופר בהלכה מפורשת שזה חמור מכל העבירות וכו'. אבן העזר סי' כג'. והוא גם יכול לטעון כמוךשזה לא מתאים לזמננו. עפ"ל.
כפי שכתבתי אם נניח יהיה מותר ע"פ חוק להינשא בגיל 13 או בגיל 15, ומישהו יקיים אותה, (כבר כתבתי רק אם החתן וכלה מסכימים ורוצים בזה), אז אתה לא מכחיש שאתה תכתוב מאמרים נגדם, ותציג אותם כאנשים הכי גרועים וכו', וכל זאת על אף שזה הלכה מפורשת בשו"ע, (ושוב לא הלכה שמובא בגמ' שיכול להיות הלכות שהשתנו, ושהפוסקים הכריעו בזה אחרת מהגמ', אלא אנו מדברים על הלכה מפורשת בשו"ע, שכנ"ל זה עד ביאת המשיח), הרי לנו שאתה כופר, ולכן הבאתי דווקא דוגמה מהלכה מהשו"ע שאתה לא תסכים איתה, ולא הבאתי סתם איזה מאמר חז"ל מוקשה. כדי שמפרט הזה, נלמד על כל הכלל, כמו שאתה כופר בהלכה זו, ואתה תרעיש ותכתוב הרבה פוסטים נגד אלו שיקיימו הלכה זו, כך זה מלמד על הכלל שכל דבריך וכל קושיותיך בנושאים אחרים, לא בא מצד שאילות ותשובות כדרכה של תורה, אלא סתם כופר, כמו פרופסור חילוני מאוניברסיטת בר אילן, שיודע ללמוד תורה ולצטט ראשונים וכו', ושומר נפשו יתרחק מלקרוא את דבריך!
עכ"פ וגם אם נניח שלא הייתי רוצה להינשא דווקא בגיל 13, אבל לכל הפחות אני לא יהיה ס"א שזועק ומעורר מהומה נגד הכשרים שרוצים לעשות זאת לשם שמיים כדי להינצל מהחטא, ופה יוצא ההבדל הגדול בין מי שמקבל את השו"ע ללא עוררין, ולבין מסכילים כמוך שירעישו את כל
העולם נגד קטינים שינשאו (לפי חוקי הגויים זה קטינים), ומסתמא זה יחשב
אצליך מצוה להלשין ולרדוף זוג כשר וטהור שבחרו להינשא בגיל 13 15, (כמיטב המסורת הליטאית הצבועה, שמצוה להלשין על הבעל התניא לאוסרו בכלא, ומצוה להלשין על מנין יהודים שמתפללים בימי הקורונה וכו').
2. ולגבי הטענות שבגיל צעיר הנערים לא בשלים לנישואין, השאילה היא מצד מה? אם מצד היצר זה שקר, שכל אחד יבדוק עצמו מתי וכו'.וידוע שבעולם החילוני והגויי, הם מקיימים יחסים כבר מגיל 13 (אם לא לפני זה), והם לא מאמינים באיסור ז"ל, ואנו כן מאמינים שזה נורא, א"כ נניח שיש בחור בגיל 14 או 15, שמשום מה יצרו מתגבר עליו, ומציעים לו שידוך פלונית בת 14, היעלה על הדעת לאסור ולרדוף אותם מלהינשא, רק בגלל החשיבה הגויית שחדר למוחך, כאילו שזה אסור בזמננו? יש אלפי בחורי ישראל בגיל 25 ולא נשואים, ורק אלוקים יודע אם הם לא חוטאים וכו', עליהם אף אחד לא מדבר שחלילה זה לא נכון לעשות, רק אם יש איזה צדיק וצדיקת שרוצים להיות שמורים מגיל צעיר, עליהם אתה תפעור את לועך, בשעה שהם עושים כדת וכדין ע"פ שו"ע?? הרי כך נהגו בכל הדורות עד לפני 200 שנה, ומה בדיוק השתנה מלפני 200 שנה, שרבי נתן מברסלב (לדוגמה) יכל להינשא בגיל 13, וכיום לא?
לא מסתבר שלפני 200 שנה היו הבנים והבנות בגיל 13 יותר מוכשרים או בשלים בשביל הנישואין מאשר היום. (מה השתנה בדיוק?), אלא שכל השינוי התחיל בגלל גזירות הגויים באירופה שאסרו זאת, ואחרי השואה המשיכו עם אותם גזירות, אבל בעצם אם יהודי גר במדינה שזה חוקי, הרי שאין שום בעיה בזה, אלא רק מצוה גדולה!!
3. ולגבי מזמור לתודה בנגינה, אכן צריך לקיים אותה, וזה מאוד מתוק לשיר את זה, ולא רואה בזה שום קשר לנושא שלנו, ויש הרבה הלכות ודוגמאות, שהעולם לא שם לב, או לא מדקדק לקיים אותה, ולכן מה?? (הרי פוק חזי כמה אנשים נכשלים בלשה"ר ורכילות, ולכן זה ראיה שהשתנה ההלכה? אדרבא צריך לעורר את העם לנגן מזמור לתודה, וזה פשוט). ולגבי לא תלך אישה ובנה אחריה, שמא יתפסו הרשעים את בנה וכו', הרי מדברי המחבר ברור שזה בגלל החשש שיתעוללו רשעים באישה, כך שמדובר במקום ועיר שידוע שככה הולך שם המצב, ועל כן במקום שאין חשש שמא יתעללו הרשעים בה, אז אין שום בעיה, והדברים בזה גם פשוטים.
אבל בהלכה של מצוה מן המובחר להינשא בגיל 13, לא כתב השו"ע שום חילוקים או הסברים שזה רק בתקופה כזה או אחר, והמחבר או הרמ"א, או נושאי הכלים, כלל לא חילקו את המצאתך של "בשלים ולא בשלים", אלא המחבר כתב באופן הכי ברור וכללי, בלי שום חילוקים. והדבר פשוט בגלל שזה מצוה גדולה להציל מהחטא ולהינשא בגיל צעיר, עוד לפני שהיצר הרע פגע בך והחטיא אותך, (כדי שלא יגדל חרדי מזוייף בעולמו כמוך, ושוב זה ע"פ הודאת בע"ד, שהודית בעבר שאתה לקוי בז"ל, אלא שלא הסברת האם כוונתך שאתה חוטא במזיד ממש או רק בשוגג), וכן הרמ"א לא העיר על זה שום דבר, אלא רק על הכפיה אחרי בן 20, ובדורנו תשאל כל נער מתי מתעורר היצר אצלו, הרבה יאמרו שזה בערך בגיל 14 15, ולכן פשוט שהלכה זו מצוה לקיימה יותר בדורנו הפרוץ והמלוכלך (שלא היה כזאת מבריאת העולם) יותר מהדורות הקודמים, כדי להציל מהחטא. וכל ההיתר שם בשו"ע ונשאי הכלים להתאחר מלהינשא מגיל 13 ואילך, זה רק אם יצרו לא מתגבר עליו.
4. ומה שסילפת את קידושין מא', 'שאסור להשיא בתו קטנה', מדובר שם על תחת לגיל 12, שהרי בגיל 12 היא נהיית בוגרת ואינה קטנה, כך שזה כלל לא נכון מה שכתבת, שכביכול בזמן הגמ' נאסר להינשא בגיל 13 14, וכיום חזרנו לאיסור זמן הגמ', כל זה סילוף ושקר גדול (כמו עוד הרבה דברים שסילפת בעבר), כי אתה מערבב בין "הקטנות" ע"פ חז"ל, והקטינות ע"פ חוקי הגויים. לפי חז"ל קטנה זה עד בת 12, וקטן זה עד 13, ואחרי גיל זה מעולם לא היה אסור ע"פ תורה או דרבנן להינשא, לא בזמן חז"ל, לא לפני זה ולא לאחרי זה, ומה שאסרו שם בגמ' הנ"ל, מדובר על זה שמדאוריתא מותר לקדש את בתו קטנה גם שלא לדעתה, מגיל הלידה ועד שהיא תהיה בוגרת, ואת זה אסרו, אבל אחרי 13 הבן והבת כבר לא קטנים, ומותרים לכתחילה ומצוה מן המובחר להינשא אז!
5. וכלל לא הבנתי למה אתה מתמקד האם בת ישראל שמחה לקיים את המצוה, מה הקשר דווקא אישה? ומה עם גבר שכל חייו התחנך לא להסתכל בשום אישה, ולפתע מגלים לו סתרי עריות, והוא גם לא מרגיש הכי טבעי וכו'.
6. ועדיין לא ענית שום תשובה לוגית אמיתית, למה החינוך היהודי שרק היהדות אמת, ושחייבים לשמור תורה ומצוות, למה זה לא נחשב לאונס לכל הילדים והנערים שגדלים כך?... כבר אמרתי שאם חינוך לקיום הלכה מסויימת נחשב אצליך אונס, אז למה אתה מסכים עם זה שהורים לא נותנים לבניהם לבחור אם להיות שותמ"צ או לא, אם להאמין באלוקים או לא? למה כל ילדיכם אנוסים לשמור תורה ומצוות ולהאמין באלוקים? (שוב כל השאילות הטפשיות והכפרניות האלו, זה לשיטתך שכביכול זה אונס להסביר לבת לקיים הלכה פלונית).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.