"היום בתניא" שבת קדש יג שבט
תניא לקוטי אמרים
סוף פרק כ עמ' כו
שנה מעוברת
⛳
מהמוח ועד הפה:
לתוספת ביאור, אודות דבורו של ה' המהווה את העולמות. מפרט אדמו"ר הזקן, את השלבים שבהם עובר הרעיון המתבאר מהמוח ועד התגלותו בפה:
א. הדבר מופיע בחכמתו ובשכלו באופן כללי - נודע לו שהדבר טוב וכדאי להשיגו.
ב. לאחר שעלה הדבר במוחו, נופלת בליבו אהבה וחמדה לדבר - כשבשלב זה, ההתעוררות היא עדין כללית.
ג. מהלב חוזר הרעיון אל המוח. אבל לא אל כחות השכל, כי אם אל המחשבה - שבה הוא מתכנן כיצד "להוציא את תאוותו מהכח אלה הפועל" ולהגשים את שאיפתו. זהו איפוא השלב, שבו נולדות ומתגלות האותיות כפי שהן מורגשות אצלנו.
ד. מאותיות המחשבה נמשכות אותיות הדיבור (ושניהם אינם מקבלים את חיותם ישירות מהשכל, אלא רק לאחר התעוררות המידה בלב).
...
האותיות מעצם הנפש נמשכות:
להרחבת הבאור נוסיף: כמבואר בחסידות, כ"ב האותיות שבאדם אינם נוצרים בחמשת מוצאות הפה (כדוגמת כלי נגינה, שכל הימצאות הקולות הנשמעים בהם, באים רק מההקשה שעל מיתרי הכלי). אלא, מקורם הוא בעצם הנפש שבו הם עדין נמצאים בהעלם, ובפה הם רק באים לידי גילוי (וכדוגמת החול הנמצא במים, שאינו ניכר לפני בישולם).
...
מהמשל לנמשל:
כדוגמת אותיות הדיבור שאינם מתהוים בפה, אלא הם נמשכים אליו מעצם הנפש.
הנה כך גם יש לראות את דבר ה' המחיה את העולמות. כחיות הנמשכת מעצמות ה"אור אין סוף" למטה, עד להתגלותה כדבר ה' המהווה והמחיה את העולמות והנבראים.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ, יהי זכרה ברוך.
*לזכות הרה"ח ר' דוד מיכאל בן אידה גיטל, לרפואה שלמה ובריאות איתנה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.