רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 בינואר 2022

בדיוק כך נראה מפלץ

 

מאת: חרדי בעולמו

 

אתמול הבאת כאן את תמונת מצבתו של חיים ולדר ז"ל. לא שוחחתי על כך עם איש, אבל נקל לשער שאלו המכחישים את זצ"לותו - בשם ההגנה על נפגעים - חושבים שהמצבה הזו כולה שקרים וכזבים.

אם אכן להגן על נפגעים פוטנציאליים אתם מבקשים, כדאי שתתלו את תמונת מצבתו אל מול עיניכם. כך - בדיוק כך - נראה מפלץ! הדמיונות כאילו מפלצים הם 'טיפוסים מסוכנים' 'אנשים מהסוג הזה', מרחיקים את האפשרות לתת מענה מותאם לבעיה.

למעט מקרי קיצון, רוב מוחלט של הפוגעים הינם אנשים נורמליים לגמרי כלפי חוץ. לא המלמד (כמשל) המחוספס והנוקשה, שכישוריו החברתיים בתחתית הוא הפוגע, אלא המלמד החם, החביב, העוזר תמיד לכולם, המחייך ומחבק כל הזמן.  הוא, המלמד הכי הכי, הוא הפוגע.  ולדר הינו פוגע קלאסי. אכן רצוף טובות וחסדים לסביבתו, אכן קירב רבים לאביהם ואכן היה מלא מעלות כרימון. אין דבר-שקר אחד בכל המעלות הנפלאות שנכתבו על מצבתו! אכן, איש מעלה למופת היה. אלא שהיה גם משהו נוסף, אחר, שונה - והפוך.

כי מאז חטא אדה"ר נכנס היצה"ר אל תוכנו פנימה והוא פועל מבפנים. כך תמצאו גדולי גדולים שחוטאים בחטאים השפלים ביותר. ההבל שיוחס במכתבו של הרב אייכנשטיין שליט"א לאריסטו כאילו אמר שהמוסר שהוא לומד ומלמד אינו נוגע לחייו האמיתיים (סתם שקר היסטורי גלוי וידוע לפני כל מי שקורא כתביו), הינו אמת מציאותית בחיי היום יום של כולנו. ולדר אינו הראשון - ואינו האחרון - שנראה מבחוץ צדיק גדול ובתוכו מקננת מפלצת. כך רצתה ההשגחה העליונה וזו דרכו של עולם.

כל זמן שאנחנו מספרים לעצמנו סיפורים כאילו החוטאים והפושעים הם 'מסוג אחר', אנחנו חופרים לעצמנו את קבר הנפגעים הבא. הלוחמים 'החוצה', משאירים את שדה המערכה האמיתי (= 'פנימה') ללא הגנה.

אף אחד לא ירוויח כלום, אם תמנע ממשפחתו היכולת להתאבל עליו ולזכור את טובו כפי שהיה בחייו. שום תועלת לא תצא מהדיוק שאכן 'בעל מסור' היה, אבל לא 'בעל נאמן', שאכן לחם מלחמתו של החלש, מתוך רגשיות ואיכפתיות - אבל גם ניצל אותן באותו רוך נדיב. זו ממש דמות קלאסית של פוגע.

ואם לא נפנים זאת ולא נתאים את המענים, לבעיה, אנחנו עתידים להמשיך ולשלם את המחירים הגבוהים ביותר, על המזיד הזה ('שהיה לו ללמוד ולא למד').

 

חרדי בעולמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.