"היום בתניא" שבת קדש ב כסלו
תניא "קונטרס אחרון"
דבור המתחיל "להבין מה שכתוב בפרי עץ חיים"
(תחילת הפרק הרביעי עמ' קנה)
שנה פשוטה
⛳
הפתיח של הפרק:
הפרק נפתח בדברי "פרי עץ חיים" (מכתבי האריז"ל), שכתב, שעיקר ה"בירור" בזמן הזה (של ניצוצות הקדושה החבויים בעולם והפרדתם מהקליפות) הוא על ידי התפילה (אף שבאופן כללי "תלמוד תורה הוא למעלה מהתפילה").
נצין, שעם ביאור מעלה זו, נפתחת לפנינו מסכת רחבה ונפלאה, אודות ההבדלים בדרך הקבלה:
א. בין הבחינות השונות שבתפילה.
ב. בין לימוד התורה לקיום המצוות המעשיות.
ג. בין קיום המצוות המעשיות ולימוד הלכותיהם, לאהבה והיראה השכליים ולימוד התכנים המביאים להשגתם.
ד. בין עבודת המלאכים, לעבודה המוטלת על נשמות ישראל.
...
הנקודות המתבארות בתניא היומי:
א. כמובא ב"פרי עץ חיים" עיקר ה"בירור" בזמן הזה, הוא על ידי התפילה.
ב. בלימוד התורה ובקיום המצוות, מוסיפים אור ב"כלים" של הספירות שבאצילות - הנמשך משם גם לעולמות "בריאה יצירה ועשיה", המשכה שהיא באופן של "התלבשות" (העלם והסתר).
ג. על ידי התפילה בבחינת "בכל מאדך" שיתרפא החולה וירד גשם, האור יורד למטה באופן שהוא משנה את המצב הגשמי.
ד. התורה הנמשכת משרשה בחכמה עילאה לבחינת "זעיר אנפין" (המידות) שבאצילות, נקראת "חיי עולם". ולעומתה, התפילה הנ"ל, שבה בחינת ה"מלכות" יורדת למטה לא באופן של "התלבשות", נקראת "חיי שעה".
...
תפילה מיוחדת:
נצין, שבשעה שיהודי מקים מצוה כדוגמת המניח תפילין, הנה, אף שהוא ממשיך קדושה למטה, אין שינוי בגוף התפילין.
מה שאין כן כשלפנינו חולה שבדרך הטבע אין מזור למחלתו. כאן, רק עם תפילה המשולבת באהבה שבבחינת "בכל מאדך" (שהיא אהבה בלי גבול), יכולים להמשיך "אור אין סוף" שלמעלה מהשתלשלות, האור מלמעלה שישנה את המצב הטבעי של החולה ויבריא לחלוטין.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.