"היום בתניא" יום ד' ט תשרי ערב יום כיפור
תניא אגרת הקדש
המשך פרק כ עמ' קלא
שנה פשוטה
⛳
המצוות המעשיות:
כהמשך למבואר לעיל בהרחבה, אודות:
א. התהוות "היש הנפרד לגמרי", שהוא דוקא המקום לגילוי מלכותו יתברך.
ב. לידת הנשמות לעולם הבריאה, לאחר עיבורן והכשרתן ל"עבודה" המוטלת עליהם (בקבלת עול מלכותו יתברך).
ניגש רבנו להבהיר את ערכן של המצוות המעשיות, שעל ידן דוקא באה לידי ביטוי קבלת מלכותו יתברך - כשבדבריו הוא מתיחס:
א. למיקום של שרש המצוות לעומת המיקום של שרש התורה, כפי שהוא באצילות, ולמעלה יותר (בחינת "אריך אנפין").
ב. לחשיבותם של המצוות, כפי שניתן להבין מכמה מאמרי רז"ל.
ג. לחובת קיומם של המצוות המעשיות בפועל, כאן למטה בעולם הזה, בהיותם "עיקר התורה ושרשה".
...
המצוות כעיקר התורה:
נצין, כי באופן כללי, ההפרש בין תורה למצוות למטה, מתבטא בכך, שהתורה מהוה את הביאור ואת השכל בפירושם של כל פרטי המצוות, איך ומה לעשותם - ונמצא איפוא:
שמצד אחד, התורה היא בחינה פנימית, ולעומתה המצוות הן בחינת חיצוניות.
אולם מצד שני, הרי גוף המצוה דוקא היא עצם רצונו יתברך (אף שהיא רק חיצוניות ומעשה בלבד), ואילו התורה (אף שהיא בחינה פנימית), מכל מקום הרי היא רק פירוש למצוה איך ומה תיעשה.
כך שממבט כולל עולה שהמצוה היא העיקר.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
בתודה ובברכה וגמר חתימה טובה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.