רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 בספטמבר 2021

"היום בתניא" יום ו' כו אלול

 
"היום בתניא" יום ו' כו אלול
תניא אגרת הקדש
המשך וסיום פרק יז עמ' קכו
שנה פשוטה
"וזהו" (השלישי):
לאור מה שלמדנו עד כה, אודות ההבדל הבסיסי שבין הגילוי שבעולם התחיה שהוא מבחינת האור ה"סובב כל עלמין" (הניתן כשכר על מצות הצדקה), לגילויים שבגן עדן שהם מבחינת האור ה"ממלא כל עלמין" (הניתנים כשכר על לימוד התורה).
ניגש רבנו בסוף הפרק, להסביר בפרטיות את שני חלקי הפסוק "לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד" (המוסבים על שני המצבים הנ"ל).
חלקו הראשון של הפסוק "לכל תכלה ראיתי קץ", מוסב על הגילוי שבגן עדן. וחלק השני של הפסוק "רחבה מצותך מאד", מוסב על הגילוי שבזמן התחיה.
...
גן עדן לעומת עולם התחיה:
"לכל תכלה" - לכל כלות הנפש (שבגן עדן) "ראיתי קץ". היות שהאור המתגלה כאן מבחינת ה"ממלא כל עלמין", הוא אור מצומצם ומוגבל.
אבל "רחבה מצותך (היא מצות הצדקה) מאד" (בלי גבול) - שהצדקה הניתנת באופן זה, היא כלי לקליטת ה"מאד העליון", הגילוי שהוא מבחינת האור אין סוף ה"סובב כל עלמין" שיאיר לעתיד "בלי גבול ותכלית".
...
בכל מדרגות גן העדן:
בגן עדן מדרגות רבות, זו למעלה מזו, עד רום המעלות. 
וכהדגשת האריז"ל על מה שאמרו רז"ל, שתלמידי החכמים אין להם מנוחה בגן עדן, שהדבר נובע מחמת "שעולים תמיד ממדרגה למדרגה בהשגת התורה שאין לה סוף" (תהליך שימשך עד התחיה, ששם כבר יהיו גילויים אחרים).
והפסוק מביע ש"לכל תכלה", שלכל כלות הנפש  שבכל מדרגה ומדרגה (בגן עדן) יש תכלה וקץ (שכן כאמור, בכל המדרגות של גן עדן, גם הגבוהות ביותר, האור המאיר שם הוא האור ה"ממלא כל עלמין").
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן שבת.
בתודה ובברכה וכוח"ט!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. יהי זכרה ברוך.
*ולזכות מרת יהודית שתחי' גינדי - שנת ברכה והצלחה, בריאות נכונה וכוח"ט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.