רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 17 באוגוסט 2021

להציל עשוק מיד עושקו - בבני ברק


לכבוד ר' חיים שליט"א,
אבקש מאד שתפרסם את דברי (כמובן בלי כל זכר לשמי), ואולי בזכות הפרסום יתאפשר להציל עשוק מיד עושקו.
מדובר בנושא שכבר הוזכר פעם כאן בבלוג, והוא הפשע של עיריית ב"ב בראשות "נציגו של שר התורה" וצוות לשכתו - המאפיונרים דוד פינקל וגודי סילמן שמתנהגים כאחרוני המאפיונרים, תוך רמיסת האזרחים הפשוטים בבריונות ואלימות, איומים וכו'.
מדובר בשטח ירוק ברח' מוהליבר 12 ששימש כחצר ביה"ס שבמקום, השטח סמוך מאד לבניין מגורים. יש בשכונה אברך מטורף, לא בריא בנפשו, שמשאת חייו היא לא פחות מלפתוח בית כנסת משלו, זאת למרות שהציבור הליטאי באזור, שמונה כמות נכבדה של אברכים חשובים מאד, קבלו הוראה ברורה ממרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל בשעתו להכנס לביהכ"נ מוהליבר הממקום בבניין הסמוך לשטח המדובר, ואכן נכנסו לשם והתקבלו בזרועות פתוחות ע"י המתפללים ורב ביהכ"נ. והקהילה פורחת ומשגשגת, אך לאותו מטורף כל זה איננו שווה כי זה לא ביהכ"נ "שלו". 
בהיותו קרוב משפחתו של אברהם רובינשטיין (ראש העיר), תמיד התפאר, שכשרובינשטיין יהיה ראש העיר כבר יהיה לנו בית כנסת וכו', ואכן מיד עם התמנותו של רובינשטיין לראה"ע, הופתעו תושבי הרחוב כשיום בהיר אחד (היה זה למחרת יום כיפור לפני שנתיים) הופיעו עובדי העיריה ובמהירות עצומה הקימו במקום מבנה מפלצתי מבניה קלה. הבניה נעשתה תחת פיקוחם של "פקחי" העיריה, שהם עבריינים כשולחיהם, ובראשם "הפקח של גדולי הדור" המוכר כבר כשנתפס שחילק אישורים לחתונות קורונה תמורת בצע כסף, תוך איומים וברוטליות כנגד השכנים האומללים שסבלם לא יתואר, לא חסכו מאומה: חסימת הרחוב, מעצרים, איומים וכו' וכו'. 
תוך כדי נודע מי אמור להיות ה"רב" של ביהכ"נ, אל תפלו מהכסא, מדובר בלא אחר מאשר מרדכי סילמן, בנו של הרב סילמן הידוע, ואחיו של לא אחר מאשר "גודי סילמן" - ראש הלשכה של אברהם רובינשטיין.
התברר גם שהבניה היא גם למורת רוחו של מנהל ביה"ס, שהודיעו לו או שאתה מאפשר את הבניה או ש"נעיף" מפה את ביה"ס שלך ונביא לכאן מוסד חרדי, וגם קיבל בקומה הראשונה אולם ספורט מקורה.
את סבלם של השכנים אי אפשר לתאר, המבנה צמוד ממש לבתים, חלונות לתוך הבית. לחלק מהשכנים זה כיוון האויר היחידי שכעת נחסם להם, ושלא לדבר על הרעש שבית כנסת צמוד לבית גורם. סיפר לי אברך חשוב שמתגורר שם, שכשריתכו את הברזלים, הניצוצות נכנסו לו לתוך הבית מרוב הקירבה. ואותם רשעים עוד אומרים: "אתם לא מתביישים להתנגד לבית כנסת, זה זכות" ושאר כאלו הבלים. הסבירו לנו אז, שפינקל וסילמן חייבים להראות שהם פעלו למען הציבור הליטאי, ולכן לא יעזור לנו כלום כי הם "מתאבדים" על זה. 
השכנים הגישו תביעה לביהמ"ש ופתחו בהליכים, את התביעות ריכז שכן אחד שמתמחה בביוקרטיה המשפטית. תוך זמן קצר קבל כל השכנים המעורבים איומים שלא מביישים ארגון פשע ותיק. אחד מהם, אברך צנוע ועדין, הגיע לרשום את בנו לאחד הת"תים המוכרים בב"ב, שם נאמר לו: "זה אתה שמתנגד לבית כנסת? אתה לא מתקבל", ורק לאחר תחנונים והבטחות שהוא יורד מהענין הסכימו לקבלו. שכן נוסף שאביו קבלן ידוע בב"ב, עצרו לאביו פרוייקטים בשווי מליונים עד שבנו ירד מהענין. שלחו פקחים להסתובב בכל הרדיוס ולאיין שיהרסו לשכנים בניות וכדו'. לא יאומן שכך זה בב"ב וע"י "נציגיו של שר התורה".
כך יצא שרק אותו שכן שניהל את התביעה נשאר גלוי במערכה, כי עליו לא מצאו במה לאיים, הוא עבר לחצים רבים, שלחו אליו רבנים ועסקנים וכו' וכו', אך הוא ב"ה לא נרתע והמשיך במאבק. ואכן הוא זכה בתביעות, המבנה נאטם והכניסה אליו נאסרה בשעטו"מ. 
כשראו הפושעים שניצב מולם אדם נחוש וגם החוק עומד לצידו עברו לשיטה אחרת. הבטיחו לו לא פחות מ-250,000 ש"ח בכדי שיעזוב את הענין. אתם מבינים? מכספי הארנונה שגובים מאברכים עניים, משתמשמים לשוחד ולקידום מטרותיהם האפלות. 
כעת, הם מנסים לעשות החלפת שטחים, להחליף את השטח הירוק בשטח חום שנועד למבני ציבור. לפי החוק חייבים לפרסם זאת בכדי שמי שמעוניין יוכל להגיש התנגדות. איפה פרסמן הרשעים? תלו מודעה בחצר ביהכ"נ מוהליבר בתקופת בין הזמנים שהרבה אנשים לא נמצאים יומיים בלבד. וכן פרסמו בעיתון "בשבע" של הדת"ל שאף אחד מהשכנים לא קורא.
הם מתכנננים אחרי שיחליפו את השטחים, להרים במקום מפלצת בגובה 6 קומות! שכוללות בית כנסת, אולם, ועוד היד נטויה.
כנראה שאברהם רובינשטיין מחפש עוד זכויות במצבו הבריאותי.... והאחרים עוד זכויות לאלול. רשעים מרושעים! אציין שגם יעקב וידר, שמתיימר ומייצג את עצמו כמי שדואג לעוולות שקורות בעיריית ב"ב, גם הוא לא עזר ולא נכנס לענין, כנראה שגם הוא מקבל כמה פירורים מהשמנת...
אני מפרסם את הדברים, אולי יהיה מי שיוכל לתת לנו עצה מה עושים, אנחנו רוצים להוציא את הסיפור לתקשורת החילונית, שיעשו על זה כתבה, אבל איך עושים זאת? אשמח אם יהיה מי שיוכל להנחות אותנו בעצה טובה להציל עשוק מיד עושקו.
אני מבקש ממך ר' חיים תפרסם את הדברים, הרי אם חסידי גור היו עושים חצי מזה כל העולם היה רועש וצועק, וכעת שזה ה"בני תורה" אז אסור להתנגד לבית כנסת וכו'. זה יותר חשוב מהעיסוק בסדיגורא ושאר ירקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.