רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 באוגוסט 2021

מהפך בחיפה החרדית


מאת חיפאי

ביום  רביעי השבוע אמורה מועצת העיר חיפה להדיח ברוב של עשרים ושלוש חברים ,מתוך שלושים ואחת את שני חברי סיעת דגל התורה מכל התפקידים שקיבלו לפי ההסכם הקואליציוני מעינת קאליש, ראשת העיר שאיבדה את הרוב הקואליציוני במועצת העיר  .

 סיבת ההדחה לפי הודעת מועצת השינוי היא : תפקוד לקוי ואכזבה מוחלטת מניהול העיר שהשניים שותפים מלאים בכך .

 מדובר במ"מ ראשת העיר הרב מיכאל אלפר שהיה אחראי על ועדת המשנה לתיכנון ובניה וחברו לסיעה הרב מנחם קפלן שהחזיק את תיק תרבות תורנית .

גם הציבור החרדי בחיפה ממורמר ומאוכזב קשות על אי עשיה ציבורית מוחלטת מצידם כפי שיפורט בקצרה:

יצוין שסיעת דגל לתושב הובילה את התמיכה בגב' עינת קאליש לפני כשלוש שנים והביאה לחיפה את מרן הרב קנייבסקי שליט"א ובכך תרמה רבות להדחתו של ראש העיר הוותיק יונה יהב בניגוד לעמדת אגודת ישראל שתמכה בו.

הציפיות ןההבטחות שניתנו בזמנו לציבור החרדי בחיפה פשוט קרסו באופן מוחלט אל מול המציאות .לא היתה הבטחה אחת שהתממשה, נהפוך הוא חיפה החרדית חזרה עשור אחורה .

אולם כל מה שהרה"ח ה"ה אלפר וקפלן  ניסו לעשות הם פשוט נכשלו עד שרואים בחוש שפשוט אין להם ברכה וסייעתא דשמיא במעשי ידיהם.

1.      הם ניסו לפנות את עמותת לב- ח"ש החיפאית למען נזקקים מהמבנה שלה ולא הצליחו .,

2.      הם שמו קרוון לבית הכנסת בשכונת נווה הדר ללא אישורים ובדיקות  וכעת המינהל דורש לפנות את זה וכך נגרם נזק כספי למתפללים התורמים

3.      הם ניסו לפנות את בית המדרש של הרב הגר האדמו"ר משאץ – ויזניץ ברחוב הרב הרצוג ולא הצליחו.

4.      הם ניסו למנוע באכזריות תקציבים לתרבות תורנית עבור הציבור החסידי וש"ס ולא הצליחו .אלא שהרב אוזן (ש"ס) והרב בליטנטל(אגו"י) קיבלו על אפם וחמתם תקציבים לפעילות תורנית נרחבת ועשירה מאד.

במשך שנתיים ותשעה חודשים  בהנהלת העיר מ"מ ראש  העיר מיכאל אלפר קיבל מידי חודש משכורת עתק שמצטברת למליון שקלים נטו. אולם עבור הציבור החיפאי שום הבטחת בחירות לא מומשה .

הרחובות השילוח ברכת משה בצלאל לא שופצו והנסיעהעל הכביש  היא כמו במחנה פליטים.

 החיידר זכרון מאיר שגדל מאד בלעה"ר  שוכר מידי חודש מבנה פרטי ששימש את הת"ת הספרדי מורשת התורה . כי  הרב אלפר לא הצליח לפנות את המתנ"ס הרוסי הסמוך למבנה המרכזי של החיידר.

בית הספר נתיבות משה בקריית שמואל נמצא עד היום בצפיפות נוראה ובקרוונים . אין הקצאה ואין בניה .

בית ספר בית יעקב לבנות ברחוב המיימוני סובל ממצוקת כיתות נוראית ולא התווספה שום כיתה ושום קומה . בנוסף נוצרה שם סכנת נפשות במדרגות המוות ביציאה אולם גם זה לא טופל ולא נעשה.

בנוסף הוגשו למבקר המדינה והעירייה מס' תלונות על ניגוד עינינים חמור שלא דווח עליהם בהם מצויים אלפר וקפלן ואין המקום לפרט בשלב זה.

מי שפועל בעורמה ובשקר סופו לתת את הדין . רק אף אחד בעיר לא האמין שזה יגיע כ"כ מהר.

השבוע אלפר התחנן על נפשו אצל מנחם שפירא מנהל המחלקה המונציפלית בדגל בטענה שיש לו 9 פיות בבית להאכיל " ונשבר מטה לחמו " . שפירא דיבר עם גפני שדיבר עם בנימין נתניהו שדיבר עם שמשון עידו נציג הליכוד במועצת השינוי בחיפה אבל ללא הואיל .

כי מי שמנהל את העולם זה הריבונו של עולם והוא כידוע "משפיל גאים" וחותמו אמת .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.