רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 ביולי 2021

ה'תניא' וה'ויואל משה'


מאת מגיב

כל הגישה לספר התניא כספר אישי של חב"ד היא פשוט בורות מדהימה!
התניא הוא נכס עצום של כלל ישראל, אמנם כתב אותו גדול הדור שהיה אדמו"ר מחב"ד, כמו שהנועם אלימלך הוא נכס של כלל ישראל.
התניא קרוי בפי כל החסידים תורה שכתב של החסידות, וידוע שגם בקהילות הליטאים לומדים תניא, כשאני הייתי בישיבה קטנה מעורבת בין חסידים לליטאים היה לי חבר שמשך אותי לשיעור תניא, ואת היסודות שקבלתי שם אני זוכר וחי אותם עד היום, 45 שנה אחר כך.
מאידך, הספר ויואל משה, עוסק בנושא אחד שנוי במחלוקת גדולה ורוב גדולי ישראל הכריעו כנגד דעתו.
היה לנו קרוב משפחה מארה"ב בשם הרב מאיר בלומנפלד, בהקדמת אחד מספריו הוא מביא בענין המדינה והגאולה, את מה שאמר לו האדמו"ר מחבד לפני 50 שנה לערך, לאחר שהרב הנ"ל כתב בספרו שהמדינה היא אתחלתא דגאולה, אמר לו האדמו"ר: יש אם כן שלוש דעות, אני אומר שהמדינה היא סוף הגלות, אתה אומר שזה תחילת הגאולה והאדמו"ר מסטמאר אומר שזה תחילת הפורענות.
בכל דבר צריך להתבונן, כמו במעבדה, במבחן התוצאה, היכן יש יותר תורה ויראת שמים אחרי כמה דורות, התשובה ברורה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.