רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 במאי 2021

מבזקים


 האסון בקרלין - ׳ווינט׳: מועצת גבעת זאב שלחה מכתב לראש מח״ש: ״אנו דורשים שתפתח חקירה בהתנהלות השוטרים המעורבים באסון. זה אבסורד שהמשטרה שנגדה עלו טענות קשות, חוקרת את האסון. קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה ותיאום עדויות״.


עוד מ׳ווינט׳ על המכתב ששלח עו״ד יחיאל ויינרוט לראש מח״ש - ״ראש המועצה של גבעת זאב חשף בכלי התקשורת כי פנה מפורשות למשטרת ישראל, אך זו סירבה לנקוף אצבע. המשטרה הם חלק מהפרשה. בדיוק כדי למנוע בעיות של ניגוד עניינים, הוקמה המחלקה לחקירת שוטרים שהיא יחידה עצמאית ואינה תלויה למשטרת ישראל״ .

האסון בגבעת זאב: מהנדס הטריבונה שקרסה והאחראי על בנייתה, ועוד 6 מאנשי חסידות קרלין, זומנו לחקירה, בסיומה שוחררו למעצר בית של ארבעה ימים.

׳ידיעות׳ על האסון בקרלין - בדו״ח של פיקוד העורף נטען גם כי הרשות המקומית לא טיפלה באירוע כנדרש ונוכחות נציגיה בחפ״ק של פיקוד העורף הייתה מצומצמת. טענות נוספות על מועצת גבעת זאב: ״במקום לפנות את ניצולי האירוע שאינם תושבי הסביבה למקום בטוח, פינתה אותם הרשות לפארק לא מוגן, בשעה שישראל הייתה תחת מטחי רקטות. גם מרכז החוסן שלהם נפתח רק אחרי שעתיים וחצי״.

במשרד המשפטים שוקלים לבטל את הקנסות שהוטלו על מתפללים שלא עמדו בתקנות הקורונה זאת לאחר שהדוחות למפגינים בוטלו - כך עולה ממכתב שנשלח ממשרד המשפטים אל ח״כ משה ארבל (ביני אשכנזי).

שר המשפטים בני גנץ - "בכוונתי להביא את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית כפי שנוסחה במשרד המשפטים, לישיבת הממשלה הבאה שתתקיים. מקווה לקבל את תמיכתם של כלל חברי הממשלה. לצד זאת, נתמוך בהמשך קידום הצעת החוק בכנסת. יש לנו חוב מוסרי כלפי ההרוגים וכלפי משפחות ההרוגים, לעשות כל מה שניתן כדי לוודא שאסון כזה לא יתרחש שוב".

ח"כ ליברמן - "אנחנו הגענו למצב שבו יש אובדן ריבונות ומשילות לפחות בשלושה מגזרים - גם במגזר הבדואי בדרום, גם במגזר הערבי בצפון וגם במגזר החרדי. חייבים לעשות סדר בבלאגן ולהחזיר את הריבונות והמשילות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.