רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 18 באפריל 2021

מבזקים


 ‏אחרי הסאגה של השבוע שעבר, מחר צפויה להתקיים הצבעה במליאה על הרכב הוועדה המסדרת כך עודכנו הח"כים. שתי הצבעות על שתי הצעות אחת אחרי השניה, בעד ונגד כל אחת. אם הראשונה נופלת השניה עולה להצבעה.

בגוש הליכוד מבקשים מפתח של נציג על כל 5 ח"כים.
בגוש המתנגד לנתניהו מבקשים נציג על כל 4.

‏יו"ר "יש עתיד", יאיר לפיד, במענה לשאלת כיכר השבת: "לא פוסלים את הסיעות החרדיות, לא פוסלים אף אחד מלבד הכהניסטים. מניח שנדבר עם כולם אבל גם אם הם לא יהיו בממשלה, זה לא אומר שלא נטפל בחברה החרדית".

טיקוצ'ינסקי ביתד נאמן: סער שומר על שתיקה. הוא לא יוצא בהצהרות ולא מציב דרישות. ככל שהוא שומר על אש נמוכה יותר, יהיה יותר קשה להאשים אותו בכשלון המאמצים להקמת ממשלה והוא יוכל להסתתר מאחורי אשמתם של אחרים. זה הקו איתו הוא ממשיך מאז שסירב להמליץ אצל נשיא המדינה על מי מהמועמדים.

עוד מטיקוצ'ינסקי ביתד: כשבנט אומר שיש פתרונות יצירתיים להקמת ממשלה, הוא מתכוון לומר במילים אחרות: יש אנשים שצריכים להזיז את עצמם לממשלה ואני לא אחד מהם. ולכן כשהם לא יזוזו ולא תהיה ממשלה, אני אהיה משוחרר לנפשי לנסות שיתוף פעולה עם לפיד ועם גוש המרכז שמאל ואף אחד לא יוכל לבוא אלי בטענות.

עמית סגל: מקורבי סמוטריץ' הבהירו כי הם מוכנים נפשית גם לאפשרות שבעקבות ההתנגדות שלו לממשלה בתמיכת רע"ם, תוקם ממשלה בצד השני - ממשלת בנט-לפיד, שגם היא בתמיכת רע"ם או המשותפת‎.

עוד מעמית סגל: בשביל שתקום ממשלה כזו, צריך שהנשיא יטיל את המנדט על בנט או לפיד, אבל יש סימן שאלה אם זה יקרה - בפעם הקודמת הוא סירב להעביר את המנדט למועמד נוסף, והחזיר אותו לכנסת כדי שישיגו 61 מנדטים. זה קריטי כי הקואליציה של בנט ולפיד קטנה מ-61.

יערה שפירא: בליכוד מוכנים לתת לבנט, נוסף לתפקידים נרחבים בממשלה, שיריון בחקיקה מפני האפשרות שנתניהו ינסה לפטר אותו. בכיר בליכוד: ״שוקלים להביא את הממשלה להצבעה גם ללא תמיכת סמוטריץ', ולראות אם הוא יפיל אותה״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.