רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 24 בדצמבר 2020

האבחנה בין 'קדושה' לבין מקרה נפש (גור-המודיע) המצריך טיפול


מאת: חרדי בעולמו

כל מי שקרוב לעיסוק בתחומי הנפש מכיר את התופעה ש'צדיקים' מחמירים מאוד ונוטלים את ידיהם שוב ושוב.

כיום, תופעה זו מוכרת ומטופלת תרופתית וגם משגיחים, משפיעים וצדיקים למיניהם יודעים שנטילות הידיים אינם מעידים על קדושה, אלא על בעיה נפשית כלשהי, שמצריכה טיפול - ורצוי בהקדם.

אתמול התפרסם כאן (https://bshch.blogspot.com/2020/12/blog-post_1257.html) שעיתון המודיע סירב להכניס את מכתבו של האדמו"ר מבעלז שליט"א, שבו קרא לחסידים לקבל חיסון, משום שהוזכרו בו המילים 'נשים במצבים שיש המלצה שלא ליטול החיסון'.

לכאורה, צידקות וצדיקות מעין כמותה. העיתון לצדיקים נמנע מלהזכיר שיש נשים שהינן במצב שאסור להן לקחת תרופה.

התופעה המגוכחת הזו, שכבר התרגלנו שאין 'נשים בהריון', אלא יש 'נשים במצב מיוחד' ראוי לה שתעלה לדיון ושיח בין בעלי תורה בני דעת.

שנים רבות עסקתי בחינוך ולא זכור לי אפילו מקרה אחד שמישהו שמע את המילה 'הריון' ועלו בו מחשבות אשר אינן טהורות. לא שמעתי על מקרים כאלה גם לא מעמיתי העוסקים בחינוך. מעולם.

מי הוא האיש אשר המילה הזו מעוררת בו מחשבות? האם הוא 'צדיק גדול' ו'בעל מדרגה' או שחלילה האיש הצדיק סובל מבעיה, שמצריכה טיפול - כמו במקרים אחרים.

עכשיו הגענו לשיא של השיאים. נראה שיש אנשים שעבורם אפילו המילים 'נשים במצב מיוחד' או 'נשים אשר יש המלצה לגביהן' הנן מילות של טומאה וקרי.

והשאלה נשאלת: האם אכן בצידקות וצדיקות מדובר כאן, או שמא וחלילה בשאלה מתחום בריאות הנפש?? כמדומני שכל בר דעת לא ישאר בשאלה זו בצ"ע...

אגב. זכורני שבעת ההפגנה הגדולה נגד הבג"צ (הפגנת החצי מליון, ז"ל) התפרסמו בעיתונות תמונות ממטוסים, בהם נראה ההמון הרב שהתאסף.

התמונה היתה כה מרשימה, עד שלא היה כמעט עיתון שלא פרסם אותה. למעט עיתון אחד. לעורכי העיתון =94יה נראה שצילום מגובה מטוס בו נראה שאיזור אחד צבוע בשחור בהיר - לעומת האזורים בהם התאספו הגברים שבאופן טבעי הופיעו בשחור כהה יותר - יעורר, מן הסתם מחשבות והרהורים.

כמוצא של פשרה העורכים ריטשו את האזור הפחות שחר, כך שלא כל כך יבלוט שהצבע אינו שחור-כהה.

יש כאן מי שיודע לנחש את שם העיתון??

אם לא מדובר היה באחיי, גם אני הייתי צוחק.

חרדי בעולמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.