רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 בדצמבר 2020

המשטרה תשלם פיצוי על סך של 15000 ש"ח לחרדי שהוכה על ידי שוטר.עו"ד בן גביר: חייבים להפסיק את אלימות המשטרה


 משטרת ירושלים תשלם פיצוי על סך של 15000 ש"ח לחרדי שהוכה כי שאל שוטר מדוע הוא מכה ילד קטן. 

האירוע התרחש בשכונת מאה שערים בירושלים כאשר במהלך הפגנה שהתרחשה בחודש מאי 2017  הוכה ילד על ידי שוטר וכאשר אברך חרדי ניגש למחות בפני השוטר הוא גם הוכה על ידי השוטר שמשך אותו בזקנו ופגע בו. האברך הגיש תביעה  באמצעות עו"ד איתמר בן גביר  בכתב התביעה, תואר כיצד השוטרים קפצו עליו, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

אך השיא היה, כשבעוד שהתובע שכוב על הרצפה, ניגש אליו שוטר, רכן לעברו, משך בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו השוטרים את העצור לאורך רחוב מאה שערים, כשהוא ללא כיפה, וזאת למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה, ובתחנת המשטרה נאלץ התובע  לעבור חיפוש על גופו, כשהשוטרים הכריחו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות, ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים, הוא שוחרר לדרכו.

בעקבות כתב התביעה ולאור הערות בית המשפט לנציגת הפרקליטות הוסכם בין הצדדים על הסדר פשרה לפיו המשטרה תשלם לתובע 15000 ש"ח. 

עו"ד איתמר בן גביר, אמר היום בתגובה כי  "בתשלום של 15,000 ש"ח יש מסר למשטרה: להפסיק לפגוע בציבור החרדי".

"הסרטון זועק ומספר את הסיפור. אדם שלוב ידיים, לא עושה כלום, בסך הכל מעיר לשוטרים על התנהגותם כלפי הילד ואז מרביצים לו, פוגעים אותו, עוצרים אותו, ומשפילים אותו בתחנת המשטרה. אני מאמין שעוד סכום, עוד סכום ועוד סכום ובסופו של דבר המסר לשוטרים יהיה: להפסיק עם האלימות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.