"היום בתניא" יום ו' כה תמוז
("אגרת התשובה" פרק ט)
תשובה עילאה ברמה גבוהה:
כאמור לעיל, "תשובה עילאה" (עליונה), שבה מתחברת הנשמה שבגוף לשרשה כפי שהיתה טרם רידתה לעולם, נעשית בלימוד התורה המשולב באהבה ויראה שכליים - שבאופן כללי יש בהם כמה דרגות.
ובתחילת פרק ט' מתיחס רבנו לאהבה ויראה ששואבת את חיותה מה"בינה" (האות ה' העליונה שבשם הוי'), הנקראת בזהר בשם "האם רובצת על האפרוחים" - שהאם (הבינה) ממשיכה להאיר במידות גם לאחר התגלותם והיא מקפיצה אותם לרמה מאד גבוהה.
עם אהבה נעלית זו, הוא חש שאהבת ה' שלו היא "משום כי הוא חייך" (תחושה שעדין חסרה למי שכל אהבתו את ה' נובעת מהאהבה הטבעית המסותרת בנשמה).
באהבה זו הוא מגיע ל"דבקות רוחא ברוחא", שאהבתו את ה' לא תהיה חד צדדית, אלא הוא מצליח גם לפעול למעלה אהבה חוזרת (מהקב"ה) אליו - וכשהוא עוסק בתורה עם אהבה ויראה השכליים שברמה זו, הוא מגיע ל"תשובה העילאה" שבה מתחברת הנשמה לשרשה כמדרגתה לפני רידתה למטה להתלבש בגוף האדם.
...
התיקון לפגועי מוח:
מבין כל העבירות החמורות שחיבים עליהם כריתות ומיתות בית דין. יש חומרה מיוחדת לעבירות הקשורות בפגם הברית (כדוגמת העריות, חוסר שמירת דיני טהרת המשפחה והתנהגותם השלילית של הלהט"בים למיניהם).
שכן, כל העבירות שבתחום זה (הן אלו שכתובים במפורש בתורה והן הפרטים שחז"ל הדגישו את איסורם), פוגמים במוח - ויש לראותם כפגועי מוחין.
לכן, אנשים אלו בבואם לעשות תשובה, אינם יכולים להסתפק בעניני התשובה הבסיסיים (כעזיבת החטא והוידוי ובקשת מחילה), אלא עליהם לעסוק באופן מיוחד גם בתיקון מוחם שנפגע - וזאת יעשו, בתגבור לימוד התורה שלהם, שילמדו כפול ממה שהיו רגילים ללמוד עד כה.
וכדוגמת חבל שנקרע, שמחברים אותו בקשר כפול ומכופל. כן הנכשל ב"פגם הברית" צריך לחזק את "חבל נחלתו" ולתקן את פגיעת המוחין שלו, בלימוד תורה כפול ומכופל (כהדגשת רבנו בסוף פרק ט').
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
("אגרת התשובה" פרק ט)
תשובה עילאה ברמה גבוהה:
כאמור לעיל, "תשובה עילאה" (עליונה), שבה מתחברת הנשמה שבגוף לשרשה כפי שהיתה טרם רידתה לעולם, נעשית בלימוד התורה המשולב באהבה ויראה שכליים - שבאופן כללי יש בהם כמה דרגות.
ובתחילת פרק ט' מתיחס רבנו לאהבה ויראה ששואבת את חיותה מה"בינה" (האות ה' העליונה שבשם הוי'), הנקראת בזהר בשם "האם רובצת על האפרוחים" - שהאם (הבינה) ממשיכה להאיר במידות גם לאחר התגלותם והיא מקפיצה אותם לרמה מאד גבוהה.
עם אהבה נעלית זו, הוא חש שאהבת ה' שלו היא "משום כי הוא חייך" (תחושה שעדין חסרה למי שכל אהבתו את ה' נובעת מהאהבה הטבעית המסותרת בנשמה).
באהבה זו הוא מגיע ל"דבקות רוחא ברוחא", שאהבתו את ה' לא תהיה חד צדדית, אלא הוא מצליח גם לפעול למעלה אהבה חוזרת (מהקב"ה) אליו - וכשהוא עוסק בתורה עם אהבה ויראה השכליים שברמה זו, הוא מגיע ל"תשובה העילאה" שבה מתחברת הנשמה לשרשה כמדרגתה לפני רידתה למטה להתלבש בגוף האדם.
...
התיקון לפגועי מוח:
מבין כל העבירות החמורות שחיבים עליהם כריתות ומיתות בית דין. יש חומרה מיוחדת לעבירות הקשורות בפגם הברית (כדוגמת העריות, חוסר שמירת דיני טהרת המשפחה והתנהגותם השלילית של הלהט"בים למיניהם).
שכן, כל העבירות שבתחום זה (הן אלו שכתובים במפורש בתורה והן הפרטים שחז"ל הדגישו את איסורם), פוגמים במוח - ויש לראותם כפגועי מוחין.
לכן, אנשים אלו בבואם לעשות תשובה, אינם יכולים להסתפק בעניני התשובה הבסיסיים (כעזיבת החטא והוידוי ובקשת מחילה), אלא עליהם לעסוק באופן מיוחד גם בתיקון מוחם שנפגע - וזאת יעשו, בתגבור לימוד התורה שלהם, שילמדו כפול ממה שהיו רגילים ללמוד עד כה.
וכדוגמת חבל שנקרע, שמחברים אותו בקשר כפול ומכופל. כן הנכשל ב"פגם הברית" צריך לחזק את "חבל נחלתו" ולתקן את פגיעת המוחין שלו, בלימוד תורה כפול ומכופל (כהדגשת רבנו בסוף פרק ט').
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.