יש דבר שמסמל אחדות בכלל ישראל, ובאים ועושים הכל שגם זה ייהרס. ציונו של רבי שמעון בר יוחאי איחד את כלל ישראל מקצה לקצה, אשכנזים וספרדים חסידים וליטאים כולם ראו בציונו של רבי שמעון מקום ששם מגיעים לא רק בשעת הדחק, ובל"ג בעומר במשך של מאות שנים המקום היה מרכז לכל שכבות הציבור. זוכר אני עוד כילד כאשר מירון היתה נראית אחרת כאשר ימים והיו גם מי ששבועות לפני כן היו מגיעים למקום וחוגגים. במשך השנים הכל השתנה, והיום מירון של אז איננה עוד, ולא אכנס כאן לפרטים, אני מבקש להתרכז בדבר אחד וחשוב והיא ה'הדלקה' בל"ג בעומר
מי שילמד את ההיסטוריה ימצא כי היתה הדלקה אחת גדולה וכולם הגיעו אליה. איני עוסק כאן בחזקות של ימינו אלא למציאות שהציבור כולו חגג מסביב לאותה הדלקה ואין זה משנה הדלקה של מי הרבי הזה או האחר, במשך השנים, מספר ההדלקות גדל עד כדי שכל קהילה חוגגת עם הדלקה משלה ובאיזור אחר, דבר המסמל את ההיפך מרבי שמעון שאיחד את כלל ישראל, ובאים אלו ומבקשים גם כאן לקלקל לרבי שמעון את מה שהוא הצליח לעומת מקומות אחרים שזה שם כל כך קשה
אני יודע שקשה ללכת אחורנית, אבל בימינו אלה, כאשר המגיפה משתוללת לפחות כאן נוכיח אחדות, ומספיקה הדלקה אחת לכל הציבור, בין כה וכה לא יכולים להיות שם יותר מכמה עשרות, אז אדרבה שיהיו שם מכל חוגי הציבור וככה יחזירו לרבי שמעון את האחדות
מי שילמד את ההיסטוריה ימצא כי היתה הדלקה אחת גדולה וכולם הגיעו אליה. איני עוסק כאן בחזקות של ימינו אלא למציאות שהציבור כולו חגג מסביב לאותה הדלקה ואין זה משנה הדלקה של מי הרבי הזה או האחר, במשך השנים, מספר ההדלקות גדל עד כדי שכל קהילה חוגגת עם הדלקה משלה ובאיזור אחר, דבר המסמל את ההיפך מרבי שמעון שאיחד את כלל ישראל, ובאים אלו ומבקשים גם כאן לקלקל לרבי שמעון את מה שהוא הצליח לעומת מקומות אחרים שזה שם כל כך קשה
אני יודע שקשה ללכת אחורנית, אבל בימינו אלה, כאשר המגיפה משתוללת לפחות כאן נוכיח אחדות, ומספיקה הדלקה אחת לכל הציבור, בין כה וכה לא יכולים להיות שם יותר מכמה עשרות, אז אדרבה שיהיו שם מכל חוגי הציבור וככה יחזירו לרבי שמעון את האחדות
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.