רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 באפריל 2020

במטה ההסברה למאבק בקורונה שע"י משרד הבריאות מזהירים מפני התרופפות בשמירת האזהרות לציבור:

"לפנינו תקופת סכנה – חלק מהנפטרים רח"ל נדבקו בנגיף באירועים שהתקיימו בניגוד להוראות"

על רקע מאמצי הממשלה להאצת החזרה לשגרה של המשק בהיבט הכלכלי, במטה החרדי למאבק בקורונה מזהירים עדיין מפני התרופפות בשמירת אזהרות הרפואה שעלולה חלילה לגבות קורבנות בקרב ציבור היראים, זאת על רקע הבלבול הצפוי בציבור, מול התחושה של חזרה לשגרה לכאורה, בעקבות הפעלת חלק מבתי המסחר, החנויות ומקומות התעסוקה.

במטה ההסברה אומרים, "ניצלנו בס”ד מסכנות הפסח וגם רואים הפנמה גדולה של הציבור לסכנה להתנהלות במרחב הציבורי שלא על פי ההוראות, כעת צריך להבין שאולי המשק חוזר לאט לשגרה בצל הקורונה, אבל הסכנה כאן איתנו וכלל לא חלפה".

במשרד הבריאות מבהירים כי "יש ארבעה כללי ברזל שלא ישתנו בחודשים הקרובים: חובת ריחוק 2 מטרים מכול אדם, חובת לבישת מסיכה על הפנים והאף במרחב הציבורי, צורך בשטיפת ידיים אינטנסיבית מספר פעמים ביום והימנעות מכול יציאה מהבית שאיננה חיונית. מעבר לכך, שאר הדברים משתנים בקצב גבוה ולעיתים יוצרים בלבול. הכול תלוי בהערכות מצב, בנתוני התחלואה ובמרחב התמרון שנותנים הגורמים הרפואיים למקבלי ההחלטות".

עפ”י הנתונים חלק מהנפטרים רח"ל מהנגיף בקרב הציבור החרדי בארץ ובעולם, נדבקו בו שעה ששהו באירועים שלא על פי ההוראות וזאת לרוב מחוסר ידיעה והבנה של חומרת הסכנה והקלות המחרידה שבה נדבקים בנגיף, השוהים בסביבת נשא קורונה. הנגיף כידוע מסוכן מאוד לאנשים בגילאים מבוגרים ולבעלי מחלות רקע, ועבורם הוא מהווה סכנת חיים ברורה ומיידית.

"בחודשים הקרובים על כל אחד צריך למלט את עצמו ואת בני ביתו מן הסכנה והחכם עיניו בראשו", אומרים במטה ההסברה. “אסור להתרשם מאשליית השגרה וחובה להבין שכל הדרכים בתקופה זו הינם בחזקת הסכנה וחובת הזהירות כיהודים האמונים על 'ונשמרתם' מחייבת את הציבור לפעול בהתאם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.