רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 בנובמבר 2019

"היום בתניא" יום ד' כב חשון:

"היום בתניא"  יום ד'  כב חשון:
גילוי הרצון העליון, ב"תורה שבכתב" וב"תורה שבעל פה":
את רצונו יתברך המלובש בתרי"ג המצוות, גילה לנו הקב"ה בתורתו, ב"תורה שבכתב" וב"תורה שבעל פה".
אלא, בעוד שב"תורה שבכתב" הבעה המצוות היא בקיצור נמרץ, כך שהכל עדין "מופלא ומכוסה טמיר ונעלם". הנה, ב"תורה שבעל פה" בא הרצון העליון לידי גילוי לפרטיו ולפרטי פרטיו.
וכדוגמת מצות תפילין. שבתטרה שבכתב נאמר בקצרה "וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך".  ובתורה שבעל פה מופיע פירוט רחב, על אופן עיבוד הבתים והרצועות, כתיבת הפרשיות ומיקומם בבתים, אופן הנחתם על היד והראש ועוד.
...
כדוגמת הולד:
כדוגמת הולד, המתפתח מטיפת מוח האב בבטן האם, לרמ"ח אברים ושס"ה  גידים. כך איפוא יש לראות את נקודות הרצון העליון שנאמרו ב"תורה שבכתב", הבאות לידי גילוי בהלכות המפורטות ב"תורה שבעל פה" - ולא בכדי, נמשלו שתי התורות הללו לאב ולאם, כנאמר "שמע בני מוסר אביך" (תורה שבכתב) "ואל תטוש תורת אמך" (תורה שבעל פה).
...
"אשת חיל עטרת בעלה":
לאור המבואר לאורך האגרת, כולל ההדגשים האחרונים. מביע אדמו"ר הזקן לסיום, את פירושו למרכיבי הפסוק "אשת חיל עטרת בעלה" - שממנו ניתן ללמוד על מעלת ההלכות, ש"אין להם חשבון" ומהוים "תגא" (=כתר) ו"כתרה של תורה", "וכל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך.
*השתדל, שבבית הכנסת שבו אתה מתפלל, ימצאו כל הספרים שחיברתי. "באור התניא משכיל לאיתן" וכל ספרי "חסידות לעם" - המביאים את תורת חב"ד גם לציבור הרחב.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" יתקשרו אלי בווטסאפ 0544960839
בברכה
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.