רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוגוסט 2019

"היום בתניא" יום ו' כט מנחם אב:

"היום בתניא"  יום ו'  כט מנחם אב:
הצדקה כעיקר העבודה:
לאחר הבהרת חשיבות הצדקה, שצריכה להיות כ"חסד אל כל היום". מבהיר רבנו ל"אהובי אחי" (קהל החסידים),  שעיקר עבודת ה' כיום "בעקבות משיחא" צריכה להיות עבודת הצדקה, שהרי אמרו רז"ל  "אין ישראל נגאלים אלא בצדקה".
וזאת לעומת תקופת התנאים והאמוראים, שבזמנם היתה עיקר העבודה בתלמוד התורה - ועל זמנם הוא שאמרו ש"תלמוד תורה שקול כנגד גמילות חסדים" ( שכן כאמור, בזמנם היתה עיקר העבודה בלימוד התורה).
...
כשנפלה סוכת דוד:
במצב שבו אנו שרויים  כיום "שנפלה סוכת דוד" (בחינת המלכות, השכינה), "עד בחינת רגלים ועקביים שהיא בחינת עשיה" (ובעולם לא מאיר גילוי האלוקות). אין הדרך לדבקה בו יתברך באמת ולהפוך את חושך העולם לאור אלא על ידי מעשה הצדקה.
...
"וכל הזובח את יצרו":
וכל מי שנותן צדקה, לא מתוך רגש רחמים אנושי, וללא כל כונה לתועלת אישית שתצמח לו מהצדקה אותה הוא נותן, אלא רק משום שזה רצון הבורא,  ולשם כך הוא (נאבק עם עצמו  ו)  "זובח את יצרו". הנה, הוא פועל בזה כפיה בסטרא אחרא והפיכת החושך שבעולם לאור ה' יתברך השוכן עלינו, "ויזכה לראות עין בעין בשוב ה' ציון" - שבו ישרה הקב"ה את שכינתו עלינו, כגילוי שהיה לישראל בעת מתן תורה, שעליו נאמר "אתה הראית לדעת כי ה' הוא האלקים אין עוד מלבדו" בראיה חושית ממש.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.