"היום בתניא" שבת קדש ל מנחם אב:
הפתיח לאגרת י':
"אחר דרישת שלום (ראשי תיבות אד"ש) וחיים" - כמקובל לפתוח אגרות בברכה.
"פתח דברי יעיר אוזן שומעת" - ברצוני (כותב רבנו) לעורר את אלו המעונינים לקבל דברי תוכחה, אודות מה שאמר ירמיהו הנביא שלאחר חורבן בית המקדש יהיה המצב של "חסדי ה' כי לא תמנו".
הביטוי "תמנו" אומר דרשני - מדוע לא נאמר "תמו" כמובא במקומות אחרים.
את ההוראה הכללית בעבודת ה' שהפסוק מביע, נקבל לאחר הבהרת הזהר, שבחסדו של ה' ישנן שתי בחינות, "חסד עולם" שהוא חסד מוגבל, ו"חסד עילאה" (חסד עליון) שהוא בלי גבול.
...
התורה והמצוות כחסדי ה':
באופן כללי, תרי"ג מצוות התורה, אף שהם חסדי ה' ועל ידם נמשכת אלוקותו לעולם. הנה, בנתינתם לישראל מפי הגבורה הם נאמרו.
וזאת, כדי שההארה מאור אין סוף (=חסד ה') הנמשכת על ידם, תוכל "להתלבש" ולהיקלט במעשה המצוות שהם רובם בדברים חומריים "כציצית ותפילין וקרבנות וצדקה".
גם במצוות רוחניות כאהבת ה' ויראתו, הנה, גם בהם נמשך ומתגלה האור כפי שהוא מצומצם "בבחינת גבול ומידה" - שכן, באופן זה מתאפשר, שהאהבה המתגלית תוכל להיקלט באדם בפנימיותו ובאופן תמידי.
מה שאין כן בגילוי "אהבה רבה" מלמעלה כשהיא "בלי קץ וגבול ומידה". "אין האדם יכול לסובלה בלבו ושתהיה קימת בגופו אפילו רגע" - וכפי שהיה במתן תורה, שעקב הגילוי הגדול שהיה למעלה מכושר הקליטה של ישראל "פרחה נשמתם".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
הפתיח לאגרת י':
"אחר דרישת שלום (ראשי תיבות אד"ש) וחיים" - כמקובל לפתוח אגרות בברכה.
"פתח דברי יעיר אוזן שומעת" - ברצוני (כותב רבנו) לעורר את אלו המעונינים לקבל דברי תוכחה, אודות מה שאמר ירמיהו הנביא שלאחר חורבן בית המקדש יהיה המצב של "חסדי ה' כי לא תמנו".
הביטוי "תמנו" אומר דרשני - מדוע לא נאמר "תמו" כמובא במקומות אחרים.
את ההוראה הכללית בעבודת ה' שהפסוק מביע, נקבל לאחר הבהרת הזהר, שבחסדו של ה' ישנן שתי בחינות, "חסד עולם" שהוא חסד מוגבל, ו"חסד עילאה" (חסד עליון) שהוא בלי גבול.
...
התורה והמצוות כחסדי ה':
באופן כללי, תרי"ג מצוות התורה, אף שהם חסדי ה' ועל ידם נמשכת אלוקותו לעולם. הנה, בנתינתם לישראל מפי הגבורה הם נאמרו.
וזאת, כדי שההארה מאור אין סוף (=חסד ה') הנמשכת על ידם, תוכל "להתלבש" ולהיקלט במעשה המצוות שהם רובם בדברים חומריים "כציצית ותפילין וקרבנות וצדקה".
גם במצוות רוחניות כאהבת ה' ויראתו, הנה, גם בהם נמשך ומתגלה האור כפי שהוא מצומצם "בבחינת גבול ומידה" - שכן, באופן זה מתאפשר, שהאהבה המתגלית תוכל להיקלט באדם בפנימיותו ובאופן תמידי.
מה שאין כן בגילוי "אהבה רבה" מלמעלה כשהיא "בלי קץ וגבול ומידה". "אין האדם יכול לסובלה בלבו ושתהיה קימת בגופו אפילו רגע" - וכפי שהיה במתן תורה, שעקב הגילוי הגדול שהיה למעלה מכושר הקליטה של ישראל "פרחה נשמתם".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" הלאה למכריך ולחבריך.
*המעונינים לקבל את "היום בתניא" ישירות לוואטסאפ שלהם, יתקשרו אלי: 0544960839
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם, הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.