רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בנובמבר 2020

"היום בתניא" שבת קדש יב כסלו


"היום בתניא" שבת קדש יב כסלו
קונטרס אחרון סיום פרק ד' (דבור המתחיל "להבין מה שכתוב בפרי עץ חיים") עמ'  316

היראה והאהבה השכליים, אצל המלאכים ואצל היהודי:
אצל המלאכים, ה"יראה והאהבה השכליים", מתבטאים רק ב"רצוא" ובשאיפה להיכלל באלוקות (כשעיקר כונתם היא, הסתלקות מהעולם).
ואילו אצל היהודי, עיקר השאיפה ב"יראה ואהבה השכליים") שלהם,  מתבטא ב"שוב" הבא בעקבות ה"רצוא" ולאחריו - דהיינו, בלימוד התורה ובקיום המצוות בעולם הזה, כרצון ה'  מהיהודי.
...
עם לימוד התורה למטה:
בתלמוד ובמשנה היורדים מטה (שהן אלוקות ממש) טמון הכח לברר "בירורי נוגה" - אם שרש נשמתו בעולם הבריאה, הרי שבלמדו את התלמוד (שהוא מהבריאה), הוא מעלה לשם את לימודו, והוא מברר את בחינת "הרוח שלו". ומי ששרש נשמתו בעולם היצירה, בלימוד המשנה שלו, הוא מעלה לשם את המשנה שלומד, ופועל בירור בבחינת "הרוח שלו".
ובמישור הרחב יותר, ברדת התלמוד והמשנה (שהן שתי יצירות רוחניות שכלול בהם אור אלוקי) כ"שלוחי ה'. הנה, בהם ועל ידם, ממשיך הלומד לעולם הזה "אור אין סוף ברוך הוא", שהעולם יכלל ויבטל באורו יתברך.
בעבודה משולבת זו (של בירור הניצוצות שבעולם והמשכת "אור אין סוף" בתוכו), עסקו רשב"י וכל התנאים והאמוראים בלמדם את עניני הנגלה שבתורה.
ובעבודה זו, שבה פועלים את ה"דירה בתחתונים" (הדירה שלה התאוה הקב"ה בבריאת העולם ושהשגתה היא "תכלית ההשתלשלות"), צריך לעסוק כל יהודי.
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים בשלחן השבת.
בברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.