רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 בדצמבר 2018

משה (שמואל) שפיר קאמרת / דברים כהויתם

אל רומע''כ הרב המשפיע הדגול כש''ת רבי חיים שאולזאהן שליט''א

כיון שהוזכר סיפור העדות ממנשסטר מצאתי להאיר עיני אדוני הנעלה כדלקמן.
אמת נכון הדבר ששגורה כאן הזכרת שם האדמו''ר מקאסאן שליט''א כשמו הטוב משה שמיל ראטנברג, וגם אין שום קפידה להוסיף לשמו את הריש מיט'ן פאסיקל. כי שם הרתו תהילתו כאיש נשוא פנים חריף ממולח ורב חסד הנטול כל שמץ מפרכוסי הרביריי.
אבל במקום שאין מכירין ראוי להזכירו כראוי לערכו, שהוא המצוין שבאדמור''י קהלנו, עילוי מובהק גמיר וסביר המעורב בדעת עם גדולי הלמדנים והפוסקים שבכאן. ומלבד זאת האיש הוא גוטער איד פשוטו כמשמעו. מהיחידי יחידים שעוד מעוטרים במעלות צדיקי קמאי שביתם ולבם פתוחים כל הימים לעניים ונדכאים, שפויים ושוטים שומרי תו''מ ונשמות נדחות יהיו מי שיהיו.

לגופא דעובדא: הקאסאנער רבי היה בעל נכסים עד שנתהפך עליו ל''ע הגלגל, והבנקים הנושים השתלטו על כל נכסיו ואף בית מגוריו לקחו ממנו.  ובשעתו כשעוד היה מהפך בחררותו לצרף איזה אנשים שיצילו מהם למזער את בית המדרש שלו בבטיון ראוד, בא אותו אדון ענגלאנדער למרות תחינותיו וקנה את הנכס עבור מוסדות המאכנובקה שלו.
האדמ''ור לא האשים את אליהו ענגלאנדער בגניבה. אבל קשה להתווכח עמו על אשר כינה לאותו גביר יהיר ולא חכם בשם ריש שין עין (כפי ששמעתי מפיו) ואין כאן שמץ מוש''ר כי המעשה נעשה בפרסיא וכל נער חדר יודע בשם מה שכינו רבותנו לזה שבא ונטל חררה בעוד העני מהפך בה..
וגם אם יתפלפלו האם לא היה לו לאותו עליש איזה צד היתר למעשהו. וודאי הוא שנכנסה בו רוח שטות וגמל רעה לנפשו ונפשות יו''ח לדראון עולם, כל עוד לא התרפס ופייס לאותו אדמו''ר ותלמיד חכם. 
ומשכך הוא עוכר שארו ובכלל שוטה המקרע את כסותו.. ושוטה לא לוקחים לעדות..

מוקיר ישרת אדוני ועוצם פעלו 

יהודי פשוט
לאנדאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.