רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 31 בדצמבר 2018

ידיעות כלליות


חדשות מדיני חוץ וביטחוני!
השמדת המנהרות בצפון | יוניפי"ל אישר כי במפעל הבטון בכפר כילא שבלבנון נמצא פתח של מנהרה שחצתה את הקו הכחול. עוד עדכן הארגון כי הוא ממשיך לעבוד על מנת ששני הצדדים יכבדו את החלטה 1701 של האו"ם. כך דווח בסוכנות הידיעות הלבנונית "א-נשרה"
'ערוץ 2': התפתחות דרמטית בחקירת פרשה ביטחונית: 3 צעירים נעצרו ביהודה ושומרון.
ישראל הגישה מחאה חריפה לירדן על התנהגותה של שרת ההסברה ג'ומאנה רנימאת שדרכה על דגל ישראל בכניסה למטה האיגודים המקצועים לעמאן בעוד ראש הממשלה הירדני עומר אלרזאז נכנס לבניין מכניסה צדדית-אין מה לצפות להרבה מממשלת ירדן. יוני בן מנחם
הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, הודיע כי הוא צפוי להיפגש היום עם הנשיא טראמפ על מנת לנסות לשכנע אותו לשקול מחדש את הסגת הכוחות האמריקניים מסוריה.
 
חדשות בארץ!
ועדת הכספים אישרה תקציב בסך 650 מיליון שקלים לניצולי שואה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "זו החובה המוסרית של מדינת ישראל לניצולי השואה, שמח שהכסף הספיק לעבור עוד השנה"
הוארך תוקף צו איסור פרסום קיים בפרשיות המכונות "1000" ו-"2000" בהם מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הערב ב-21:00 ב"קול חי": עונה נוספת של "חידון הלכה למעשה" על הלכות שבת בשידור חי מישיבת "אור החיים" בי-ם עם הגאון הרב אופיר מלכה, בהנחיית מרדכי לביא.
יו"ר שס אריה דרעי חייב למנות עד מחר בחצות שר דתות שכן פוקעת כהונתו כמ"מ השר לשירותי דת (לאחר שלושה חודשים). כזכור, אריאל אטיאס סירב להתמנות לשר.
הודעה שנשלחה לחברי הכנסת: המליאה תחל מחר ב- 13.00 ותינעל בשעה 22.00. ביום שלישי המליאה תחל ב- 11.00 ותינעל בסיום החקיקה. מרתון של יומיים ותם הטקס.
בג"ץ מחק את עתירת הח"כים מבל"ד, שעתרו נגד החלטת נשיאות הכנסת לא לאפשר להם להעלות את הצעת החוק "מדינת כל אזרחיה", ומסביר כי בשל פיזור הכנסת, העתירה הפכה לתיאורטית
איתי גדסי מדווח על המו"מ באלעד: מקורבי ראש העיר ישראל פרוש מדווחים שאגו"י הטילה ווטו על מינוי צוריאל קריספל ליו"ר ועדת תכנון ובניה, וברק צברי לסגן ראש העיר. ומציינים כי כל המו"מ יהיה מול הרב זושא הורביץ מרבני אגו"י בעיר.
שלומי בוחניק: הסניף הירושלמי של מרצ רותח על לורה ורטון. פפה אללו מוביל את המאבק. "היא בגדה בנו כשנכנסה לקואליציה של ליאון, ועוד מבלי לקבל תמורה. ייתכן שבכך היא הרסה את הסיכוי שלנו לקראת הבחירות הבאות".
התפתחות בפרשת הכותל! ראשוני: חיים יפרח מנהל המחוז של משרד הפנים וחבר הוועדה המחוזית הודיע כעת לשר הפנים ויו״ר ש״ס השר דרעי כי הם החליטו לא לאשר את בקשת משרד רה״מ למתן היתר לבנייה לכותל הדרומי והפנו את המשך הדיון לוועדה המקומית של עיריית י-ם
 
כנס 'אגודת ישראל'!
'בחדרי': ליצמן בישיבה הסגורה של מרכז אגודת ישראל: נילך יחד עם 'דגל' בבחירות הקרובות. לפני שנישב עם דגל על כל הפרטים נצטרך לשבת בתוכנו לקבוע מה היה ומי יהיה.
ליצמן על המפץ בימין: "זה לא קשור אלינו, כולנו חזקים ויציבים. סיימנו קדנציה מוצלחת עם הישגים דרמטיים של נציגי יהדות התורה. דאגנו לכולם ולא רק לחרדים".
יעקב ליצמן בישיבת מרכז אגודת ישראל להיערכות לבחירות: שמנו את הבחירות המקומיות מאחורינו. מתקדמים לעבר הבחירות הארציות ונצליח בס״ד. אני נגד הורדת אחוז החסימה וכל השמועות בנושא כאילו הסכמנו להוריד שקרים.
ח"כ מוזס בכינוס אגו"י להערכות לבחירות: "הגענו להישגים בכל התחומים. למרות זאת יש עדיין גזירות בדיור שעוד לא הוסרו. נלך עם 'דגל' כי זה כורח המציאות ונפעל באחדות".
עוד מח"כ מוזס על 'דגל' בכינוס: "אם לא יחתימו את נציגי 'אגודה' על הצעות חוק שלהם. את מרצ והליכוד הם מחתימים אבל את מוזס ואייכלר לא. אבל עדיין אנו נלך יחד כי יש דברים חשובים יותר לטובת הציבור".
ח"כ אייכלר בכינוס אגו"י: "יום הבחירות הקרובות הוא יום המלחמה של החרדים. לא רק יום הדין. התרגלנו לסבול בדיור וכל תחום. ליצמן עושה קידוש ה׳ וכל החילונים מודים בזה. פרוש הביא הישגים אדירים. אם היינו כחלונים היינו מביאים עוד עשר מנדטים".
אייכלר: שמח שיש פילוג במפלגות האחרות אבל עדיין אני מודאג מהאיחודים שלהם שבאים אחר כך. עם לפיד לעולם לא נישב. לחרדים אין כל אפשרות להיות באופוזיציה. למחנ"צ למשל אין צרכים וישיבות.
סגן השר מאיר פרוש בישיבת מרכז אגו"י : תקציב הישיבות ניצל בזכות הפעילות שלנו. לא העברנו את חוק הגיוס בגלל שהמועצת הורתה להתנגד לנוסח הקיים. בסוף גם לפיד עשה טעות וחזר בו. מחקנו את מורשת פירון ולפיד.
עוד מסגן השר פרוש בישיבת מרכז אגו"י: ההתנהלות הנוקשה כלפי מוסדות חינוך, הופסק עם קביעת התקנות למוסדות פטור. גם חוק הגיוס שלא הושלם, זה בגלל העמדה הנחרצת של מועצגה"ת".
גדסי: ‏ בישיבת מרכז אגו"י: סגן השר מאיר פרוש מחמיא לליצמן ואומר שבזכותו ובגלל שלא נשבר במו"מ הקואליציוני הקודם הוחזרו כל התקציבים לישיבות כפי שהיה לפני הקואליציה עם לפיד.
 
בחירות 2019 לכנסת!
שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הודיע כי לא יתפטר מתפקידו כדי להתמודד בפריימריז לליכוד: "בתקופה מאתגרת זו בכוונתי להמשיך לקדם את מעמדה של מדינת ישראל בזירת האו״ם"
השר אורי אריאל ברשת ב':  "בנט ערק מהמערכה. כן, מי שעוזב בצורה כזו חברים שעד אתמול אמר להם 'ודאי שאני הולך אתכם' ובחביון לילה הולך למקום אחר - זו עריקה. מקווה בשבילם שיעברו את אחוז החסימה, אני חושש מכך.
עטרה גרמן: בנט ושקד נפגשו ביום חמישי עם הרב דרוקמן והרב זלמן בכנסת. אחרי הפגישה, איילת קיבלה רגליים קרות אבל אחרי עוד כמה פגישות ועדכונים בשישי יחד עם ראשי המטות טל גן צבי ויאיר הירש ונוספים החליטו לקיים את ההצהרה במוצ"ש.
פריי בטוויטר : ‏א חרי שנים בהן יהודה אבידן כיהן כנציג ש"ס בוועדת הבחירות, את הבחירות לכנסת ה-21 ילווה לראשונה מטעם המפלגה נתן אלנתן, שהחליפו לפני כשנתיים. נציג יהדות התורה יהיה אברימי יוסטמן, שכעת תורו לתפקיד מתוך רוטציה מסורתית עם אברהם וובר. חרדי נוסף הוא יוסי רוזנבוים, מטעם הליכוד.
עקיבא נוביק ׳ערוץ 10׳ בטוויטר: ‏תסלחו לי אבל לא קונה סקרים שנותנים לש״ס ארבעה מנדטים. כל האינדיקציות מהבחירות המקומיות, בשילוב יכולות השטח של פעילי המפלגה, מראות שהערך האמיתי שלה גבוה יותר.
השר אורי אריאל הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי אך לא יתמודד במקביל לתפקיד ח"כ ברשימת המפלגה לכנסת. המשמעות היא כי אם לא ינצח את הבחירות לראשות, יעזוב את הכנסת.
הרב שמואל אליהו מברך ברשת ב' על עזיבת בנט ושקד את מפלגת 'הבית היהודי': "זו הייתה החלטה צפויה כבר כמה שנים. השאלה היחידה היתה מתי זה יקרה. ההרגשה בשנים האחרונות שהמפלגה לא מייצגת את הציבור הדתי".
'ערוץ 10': עקב היענות נמוכה נדחה המפגש של אילת שקד ונפתלי בנט עם פעילי הבית היהודי שתוכנן להערב. חלק מהפעילים שהוזמנו הודיעו שלא ישתתפו בפגישה, שבה תכננו בנט ושקד לבקש מהם לחבור למפלגתם החדש.
אטילה שומפלבי: בנט ידע כבר ב-2016 שהבית היהודי זו אפיזודה חולפת. הוא עבד על הפיצול, חלם עליו, ביים אותו, תכנן אותו במשך שנתיים. הוכנו תוכניות שונות. מה שאנחנו רואים עכשיו זה כנראה לא סוף פסוק, אבל קצב הביצוע לא ברור
'ווינט': שר השיכון וסגן השר במשרד רה"מ צפויים להודיע השבוע על פרישתם מהמפלגה. יואב גלנט ככל הנראה יתמודד בפריימריז של הליכוד ומייקל אורן לא ייכלל ברשימת המפלגה של הכנסת הבאה. ח"כ אלי אלאלוף, שהודיע בתחילת השנה כי לא יחזור לכנסת לאחר הבחירות - נשא היום דברי פרידה.
ישראל כהן למורן אזולאי בערוץ הכנסת: ״הבחירות המונציפאליות הוכיחו שלש״ס אין מה לחשוש מאחוז החסימה, הם נמצאים במצב מצויין״ יובל קרני: ״בניגוד למפלגות אחרות שמציגות פיצולים ופילוגים דווקא המפלגות החרדיות שומרות על גוש מאוחד״.
וואלה: בכירים בליכוד: נתניהו יחליט על השריונים במפלגה רק אחרי הפריימריז - מתוך חשש לייצוג הנשי במפלגה. אבל יש מי שטוען שהכל חלק מהמלחמה בגדעון סער - ושהמטרה היא לדחוק מתמודדות חדשות שמזוהות איתו אחורה ברשימה
מיכאל שמש: בש"ס זועמים על התנהלות הליכוד בנוגע להורדת אחוז החסימה.
לטענת בכירים בש"ס, חכים מהליכוד הלכו לליברמן ואמרו לו שדרעי מסכים להורדת אחוז החסימה כדי להפעיל עליו לחץ שיסכים. השניים הבהירו שימשיכו להתנגד ליוזמה כמאז ומתמיד.
ח"כ מיכאל מלכיאלי מגיב: ממליץ לח"כ ציפי חוטבלי להשקיע את כל כוחה בפרימריז בהליכוד, ולא לנסות לעשות סיבוב פוליטי על חשבון תנועת ש"ס שהולכת להפתיע בבחירות הקורבות עם תמיכה מקהלים חדשים וגדולים.
ע״פ סקר אינטרנטי של ׳סרוגים׳ בהתמודדות לראשות ׳הבית היהודי׳ - התוצאות כרגע: בצלאל סמוטריץ במקום הראשון עם 60%, בן דהן 14%, שר שלום ג׳רבי 11%, מוטי יוגב 9% ואורי אריאל 6%.
אטילה שומפלבי: המספרים הראשונים שמתגלים בסקרים שאחרי ההודעה מראים על פוטנציאל טוב לימין החדש וסיכויים לא רעים לעשות מהלך אלקטורלי יותר מסביר.
אבי גבאי בטוויטר: תפנימו - עם ישראל רוצה תחבורה ציבורית בשבת. אנחנו נדאג שזה יקרה. בנט ושקד שהקימו מפלגה חילונית דתית מנעו מהחוק שלנו לעבור.
אורי אריאל קורא אצל גלסנר ב׳קול ברמה׳ למצביעי ׳הפלג׳ להצטרף לאיחוד הלאומי ״הם קרובים אלינו ולמצע שלנו״.
 
סקרים של יום האחרון!
סקר ערוץ 2:
הסקר המלא של ׳ערוץ 2׳: ׳הליכוד׳ 28. בני גנץ 14. ׳יש עתיד׳ 12. ערבים 12. ׳המחנה הציוני׳ 9. יהדוה״ת 7. ש״ס 6. בנט ושקד 6. ׳כולנו׳ 6. ׳מרצ׳ 6. אורלי לוי 5. ׳ישראל ביתנו׳ 5 ו׳הבית היהודי׳ 4.
עוד מסקר ׳ערוץ 2׳: ש״ס עולה בסקר של מינה צמח ומנו גבע ל-6 מנדטים.
סקר ׳ערוץ 2׳: הימין החדש 6 מנדטים בלבד, ׳הבית היהודי׳ 4 מנדטים.
בסקר ׳ערוץ 2׳ על השאלה: מי אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות? נתניהו 36%. בני גנץ 29%.
עמית סגל ב"ערוץ 2": הסקרים נתנו היום ל"ימין החדש" בין 6 ל-14. מה שאומר שהציבור מבולבל מאוד ונצטרך עוד להמתין.
עמית סגל ב"ערוץ 2": אין מצב שעל קו הסיום יעמדו כל כך הרבה מפלגות. אין מצב שיהיה איחוד רק בצד אחד. איחוד בשמאל יגרור אחריו איחוד בימין כמו נתניהו עם בנט ושקד.
 
סקר ערוץ 10:
הסקר המלא של ׳ערוץ 10׳: ׳הליכוד׳ 30. בני גנץ 14. ערבים 13. ׳יש עתיד׳ 11. בנט ושקד 8. ׳המחנה הציוני׳ 8. יהדוה״ת 7. ׳כולנו׳ 6. ש״ס 5. ׳ישראל ביתנו׳ 5. אורלי לוי 5. ׳מרצ׳ 5 ו׳הבית היהודי׳ 3.
דרמה! בסקר של ׳ערוץ 10׳: מפלגת ׳הבית היהודי׳ לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 3 מנדטים בלבד.
מסקר המנדטים של חדשות עשר עולה כי לו הבחירות יערכו היום, הליכוד דווקא תתחזק לאחר המהלך של בנט ושקד ותקבל 30 מנדטים, עלייה של 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם. "חוסן לישראל" של גנץ תקבל 14 מנדטים, הרשימה המשותפת 13 מנדטים, ויש עתיד תקבל 11 מנדטים
עוד מסקר של חדשות עשר עולה כי המחנה הציוני מגיעה לשפל חדש עם 8 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם. "הימין החדש", המפלגה החדשה של בנט ושקד, מקבלת 8 מנדטים. בסקר הקודם קיבלה הבית היהודי 9 מנדטים. יהדות התורה וכולנו שומרות על כוחן לעומת הסקר הקודם עם 7 ו-6 מנדטים בהתאמה
עוד מסקר ערוץ 10: ‏ישראל ביתנו, מרצ ו"גשר" של אורלי לוי אבוקסיס יורדות כל אחת במנדט ומקבלות 5 מנדטים. ש"ס מקבלת 5 מנדטים גם היא. לאחר פרישתם של בנט ושקד, הבית היהודי מקבלת 3 מנדטים ולא עוברת את אחוז החסימה
 
סקר חדשות 'כאן':
בסקר של ׳כאן 11׳ - המפלגה החדשה של בנט ושקד מקבלת 14 מנדטים. גם שם מפלגת ׳הבית היהודי׳ לא עוברת את אחוז החסימה. בנוסף, גם ליברמן לא עובר את אחוז החסימה.
 
סקר 'מקור ראשון':
'מקור ראשון': סקר ראשון אחרי המפץ, 'הימין החדש' זוכה ב-14 מנדטים, בעיקר על חשבון הליכוד (25) והבית היהודי (5).
עוד מסקר 'מקור ראשון': בצד השמאלי של המפה הפוליטית מוסיפה מפלגת המחנה הציוני בראשות אבי גבאי לעמוד על מספר חד ספרתי ומקבלת 9 מנדטים ומרצ עם חמישה מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת מאבדת מעט מכוחה ומתייצבת על 12 מנדטים.
עוד מסקר 'מקור ראשון': ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים וגוש מפלגות הימין כולו עומד על 49 מנדטים, שיחד עם המפלגות החרדיות – ש"ס (5 מנדטים) ויהדות התורה (7 מנדטים), וכולנו של משה כחלון, שמתרסקת ל-4 מנדטים, מעמידים את המחנה הלאומי על 65 מנדטים.
 
סקר 'וואלה':
הנפגעים העיקריים מהמפץ ע״פ סקר ׳וואלה׳ - כחלון צונח ל5 מנדטים בלבד, ליברמן 4 ואורלי לוי 4. הליכוד שומר על כוחו עם 31 מנדטים.
עוד סקרים אחרי המפץ - סקר ׳וואלה׳ מעניק לימין החדש 10 מנדטים ולבית היהודי בראשות סמוטריץ 4 בלבד.
עוד עולה מהסקר: מחנה המרכז-שמאל מקבל 43 מנדטים. מובילה אותו מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ שעומדת על 15 מנדטים. יש עתיד ממשיכה את המגמה השלילית עם עשרה מנדטים בלבד. בנוסף, נראה כי ההתלהבות הראשונית מ'גשר' של חברת הכנסת אורלי לוי שוככת והיא מקבלת ארבעה מנדטים בלבד ומתקרבת לאחוז החסימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.