רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

ידיעות כלליות


חדשות מדיני וביטחוני!
העימותים המאוד אלימים בגדר אתמול : כ-20,000 מחבלים הגיעו לגדר הגבול והחלו להתעמת באופן אלים עם כוחותינו זרקו מטעני צינור רימונים חזיזים אבנים ועוד חפצים על כוחותינו בנס לא היו נפגעים. חדירה בגדר בזמן העימותים* מאות מחבלים בעזה חדרו במהלך העימותים לשטחנו והבעירו צמיגים ואף הציתו עמדה של צה"ל, בתגובה צה"ל תקף 2 עמדות תצפית של חמאס. הפלסטינים דיווחו על 7-8 מחבלים שחוסלו מירי כוחותינו ועל יותר מ-500 מחבלים שנפצעו, ביניהם כמה במצב קשה.
טרור הבלונים: אתמול (שישי פרצו 16 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. היום (שבת) פרצו לפחות 3 שריפות בעוטף עזה. במקביל בשעות האחרונות בצה"ל נטרלו מעל 100 מטענים ורימונים שהושלכו אתמול לעבר כוחותינו בחסות העימותים בגבול הרצועה, פיצוצים נשמעו בעוטף.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקבלת שבת בניו יורק כי טרם ראה את תוכנית השלום למזרח התיכון שמכין ממשל טראמפ, אך הבטיח "לבחון אותה בנפש חפצה ובראש פתוח"
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש בפתח פגישתו עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כי "מה שעשית עם הנשיא טראמפ בנוגע לאונר"א ולאונסק"ו פשוט מדהים". השגרירה היילי אמרה כי "אבו מאזן אינו מסייע כלל לעמו, הוא חייב לחזור לשולחן המשא ומתן". חדשות 0404
איראן מציבה דד-ליין לאירופה . סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, אמר היום בריאיון לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA כי החלטת האיחוד האירופי להקמת תוכנית תשלומים על מנת לאפשר לחברות נפט ועסקים להמשיך ולסחור עם איראן על אף הסנקציות, צריכה להיכנס לתוקף ב-4 בנובמבר. "האירופים מכירים את עמדתנו שעד אז, לפחות חלק מהמנגנונים צריכים להיכנס לתוקף, גם אם באופן חלקי", ציין סגן שר החוץ האיראני. כזכור, פדריקה מוגריני, שרת החוץ של האיחוד האירופי, הודיעה ביום שלישי האחרון כי הארגון יקים גוף משפטי שיאפשר עסקאות כלכליות עם איראן על מנת להמשיך את הסחר עמה, על אף הסנקציות הכלכליות עליה מצד ממשל טראמפ. זאת, בעקבות החלטת הצדדים שנותרו בעסקת הגרעין המקורית להמשיך ולעבוד על מנת לשמור על המסחר עם טהרן.
הפלסטינים לבית הדין בהאג: "העבירו השגרירות האמריקאית מ-י-ם" הרשות הפלסטינית הגישה אמש תלונה נגד ארצות הברית לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. הסיבה - העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, המנוגדת לסעיף באמנה בינלאומית. לטענת הפלסטינים, העברת השגרירות לירושלים אשר התרחשה בחודש מאי האחרון נוגדת את "אמנת וינה" ליחסים בינלאומיים משנת 1961, אשר לפיה מדינות ימקמו את השגרירויות שלהן רק בשטחים הנמצאים בריבונות המדינה.
נתניהו ל- CNN : "אבחן את תוכנית השלום האמריקאית ב'ראש פתוח'" יומיים לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות אך "גם מדינה אחת זה בסדר", התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו ל- CNN ואמר כי הוא ישקול את תכנית השלום של הממשל האמריקאי. רה"מ אמר כי הוא מתכוון להסתכל עליה "בראש פתוח". לדבריו, "אני יודע שיש חברות חזקה ואמיצה בין ארה"ב לישראל". נתניהו סירב להתחייב לפתרון שתי המדינות שהציע טראמפ במהלך השיחה שהתקיימה ביניהם בעצרת השנתית של האו"ם בניו יורק, אך הסביר: "גיליתי שאם אתה משתמש בתגיות, אתה לא מגיע רחוק, מכיוון שאנשים שונים מתכוונים לדברים שונים כשהם אומרים 'מדינות'. אני מעדיף לדבר על התוכן במקום לדבר על תגיות".
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע בשישי בלילה כי מדינתו "החלה בהעברת סוללת ה- S-300 לסוריה". הוא נשאל במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה האו"ם על מערכת חלופית שבאמצעותה איראן תוכל להמשיך ולמכור נפט, לאחר שהסבב השני של הסנקציות האמריקאיות ייכנסו לתוקף. לברוב השיב: "כל האפשרויות נידונו
מוקדם יותר באותו לילה, נאם לברוב בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי "ארצות הברית ערערה את המאמצים להגיע להסכמים בינלאומיים במספר תחומים בהם השלום המזרח התיכון, האקלים, איראן ומסחר". הוא הסביר: "ההתקפות האמריקאיות הוכוונו נגד העקרונות הבסיסיים של תהליך השלום במזרח התיכון, הסכם הגרעין עם איראן, התחייבויות הקשורות לארגון הסחר העולמי והסכמי אקלים". הוא הוסיף כי מוסקבה "תעשה הכל כדי להציל את הסכם הגרעין עם איראן.
‏ברק רביד: שימו לב לסיפור שפרסמתי הערב במהדורה ב- @news10 : 1 \ בשנה האחרונה חל שינוי חיובי ביחסי ישראל-אונסק"ו. נתניהו אף התכוון להגיע לכנס של הארגון נגד אנטישמיות ביום ד'. אבל ברגע האחרון נתניהו ביטל והאשים את אונסק"ו באנטישמיות. למה רה"מ לא בא לכנס בו דיבר אפילו רמ"מ מרוקו? הפרטים בשירשור.
2 / ביום ד' התכנסו במטה האו"ם בניו-יורק בכירים מעשרות מדינות ומכל הארגונים היהודים תחת חסותו של אונסק"ו כדי לדון במלחמה באנטישמיות. "בזמן הנוכחי אנטישמיות באה לידי ביטוי בדה לגיטימציה לזכות ישראל להתקיים ובשימוש באמתלה של המצב במז"ת כדי לתקוף יהודים", אמר מזכ"ל האו"ם בפתיחת הכנס.
3 / אחד הנואמים המרכזיים היה ראש ממשלת מרוקו סעד א-דין אל-עותמאני שסיפר למשתתפים על החיים המשותפים של יהודים וערבים במרוקו במשך דורות. "גזענות ואנטישמיות אינן בגדר הבעת דעה", הוא אמר. "אנטישמיות היא ההיפך מחירות. היא פוגעת בזכותם של אחרים והיא בבחינת חוסר יכולת לחיות בדו קיום"
4 / אלא שבניגוד למזכ"ל האו"ם, ראש ממשלת מרוקו, שרי החוץ של צרפת, אוסטרליה, בולגריה ורבים אחרים - מי שבאופן תמוה למדי ביטל את הגעתו לכנס והחליט לא להשתתף בו היה דווקא ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.
5 / הסיפור הזה מתחיל באמצע יולי כאשר נתניהו יוזם שיחת טלפון עם מנכ"לית אונסק"ו החדשה אודרי אזולאי כדי לשבח אותה על כך שבמשך כמעט שנה לא היו בארגון החלטות אנטי-ישראליות. לדברי דיפלומטים מערביים השניים אף סיכמו באותה שיחה להיפגש בעצרת האו"ם.
6 / כמה ימים לאחר מכן פנו בכירים ישראלים לאונסק"ו וביררו האם הארגון ירצה שנתניהו ישתתף בכנס נגד האנטישמיות בשולי עצרת האו"ם. באונסק"ו משיבים – נשמח שנתניהו יבוא. הדיפלומטים המערביים ציינו כי באוגוסט קיבלו באונסק"ו תשובה עקרונית מישראל כי נתניהו ישתתף.
7 / הדיפלומטים המערביים אמרו לי שדיפלומטים ישראלים אף העבירו ללשכת מנכ"לית אונסק"ו את התנאי של נתניהו להשתתפות בכנס. ראש הממשלה דרש להיות ראשון הנואמים ולדבר לא פחות מתשע דקות (!!). באונסק"ו הסכימו.
8 / בתחילת ספטמבר, שוב לבקשת ישראל, שלחה מנכ"לית אונסק"ו מכתב הזמנה רשמי לנתניהו.   אלא שאז הגיעו החגים ובלשכת נתניהו לא השיבו על ההזמנה. יועציה של אזולאי התקשרו עשרות פעמים למקביליהם הישראלים אך אלה לא נתנו תשובה.
9 / ביום שישי שעבר מסרו דיפלומטים ישראלים לאונסק"ו כי נתניהו לא יגיע. ביום רביעי - כמה שעות לפני תחילת הכנס - פרסם נתניהו הודעה חריפה וטען כי סירב להשתתף בכנס כיוון שאונסק"ו עצמו הוא ארגון אנטישמי וחזר על עמדתו כי ישראל תפרוש ממנו עד סוף השנה.
10 / דיפלומטים מערביים אמרו לי שמנכ"לית אונסק"ו אודרי אזולאי נעלבה עד עמקי נשמתה מהביטול של נתניהו ויותר מכך מההודעה שפרסם. "הודעת נתניהו היתה פייק ניוז. הוא פשוט התעלם מכל השינוי לטובה כלפי ישראל שהתרחש בשנה האחרונה באונסק"ו. עצוב ומזעזע שככה מתנהג ראש ממשלת ישראל", הם אמרו לי.
11 / אז מדוע עשה זאת נתניהו? רמז לכך התקבל בפגישה שקיים ביום שישי האחרון בניו-יורק עם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. "אני רוצה להודות לך על כך שטיהרת את האוויר הרע מהאולם הזה. המהלכים שעשית עם הנשיא טראמפ בענין אונסק"ו, אונר"א...הם פשוט מדהימים", אמר נתניהו להיילי אל מול המצלמות.
12 / בכירים באו"ם אמרו לי שלדעתם נתניהו החליט לבטל את הגעתו פשוט כי לא רצה לריב עם האמריקנים ובדרך גם עשה סיבוב על אונסק"ו לצורכי פוליטיקה. לדבריהם, בתחילה הבטיחה ישראל כי תשלח במקום נתניהו את השגריר באו"ם דני דנון – בסוף גם כאן יישרה ישראל קו עם ארה"ב – ושלחה רק את סגניתו.
 
חדשות בארץ!
במהלך שבת בלילה , שוטרים, כונני איחוד הצלה ומתנדבים נוספים ביחד עם אזרחים חיפשו בירושלים אחר ילד בן 8 שנעדר מביתו משעות הבוקר בשכונת מקור ברוך. חפק משטרה נפתח בשוק מחנה יהודה, אמבולנס איחוד הצלה הסתובב בשכונות החרדיות עם רמקול והכריז על ילד נעדר, עשרות חרדים הצטרפו גם כן לחיפושים ועבדו בשיתוף פעולה יפה. במהלך שעות הבוקר אותר בריא ושלם סמוך לתחנה מרכזית לאחר דיווח מצוות אבטחה של התחנה על ילד שנמצא בכניסה לתחנה ומנסה להיכנס.
הסקופים: הד"ר משה רוטשילד ז"ל פונה ביום שלישי בבוקר לאחר שמעלית בה ירד מביתו קרסה. הוא פונה במצב קשה ביותר. הבוקר בשעה 7:30 נפטר. השאיר 17 ילדים שאחד מהם מאושפז בבית החולים למעלה מעשר שנים. בבית הכנסת במעיני הישועה הסירו את הפרוכת.
איוונקה טראמפ קושנר, בתו של נשיא ארצות הברית, ברכה ביום שישי על ארבעת המינים עם שליח חב"ד בוושינגטון, הרב לוי שמטוב ובכירים נוספים מהקהילה היהודית.
הנהלת הרשת החברתית פייסבוק הודיעה אמש על פרצת אבטחה שנחשפה לאחרונה ועלולה הייתה לאפשר להאקרים להשתלט על החשבונות האישיים של כ-50 מיליון משתמשים.
בניגוד לכלי התקשורת בארץ - בארה״ב רה״מ נתניהו כן העניק ראיונות. היום התראיין לרשת ׳ CNN ׳.
תיעוד ברשת: רה״מ נתניהו עורך בליל שבת שולחן שבת במלון בניו יורק. לצידו השרים רגב וקרא. נתניהו עם כיפה לראשו. את הקידוש עושה השגריר דני דנון.
לאחר שבמהלך השבת בית המדרש של ברסלב 'השול' במאה שערים היה סגור בצו בית משפט. כעת דיווח על פריצה של צעירי שובו בנים לבית הכנסת.
בפעם הראשונה : מטוס קרב F-35 התרסק במהלך אימון של צבא ארה"ב, מטוס קרב F-35 התרסק אמש בדרום קרוליינה במהלך אימון שערך צבא ארה"ב. הטייס נטש את המטוס ושרד את ההתרסקות ולא היו נפגעים אחרים בתקרית. זהו המקרה הראשון של התרסקות מטוס F-35 , שכזכור ישראל הייתה המדינה הראשונה לרכוש אותו, ומצבא ארה"ב נמסר כי האירוע נמצא תחת חקירה.
 
הבחירות לרשויות המקומיות!
יו״ר ש״ס השר דרעי הודיע לסגר״ע צביקה כהן כי הוא החליט להתמנות ליו״ר מטה הבחירות של ש״ס בי-ם. השר דרעי ביטל כבר את כל פגישותיו שתוכננו לשלישי הקרוב ויקיים כבר בשלישי מרתון של פגישות מהבוקר עד הערב בי-ם עם הנציגים, חברי המועצה וראשי המטות.
סגן ראש העיר צביקה כהן הודה לשר דרעי ואמר: ״אני מודה ליו״ר התנועה השר דרעי שנתן בנו אימון והחליט להתגייס ולסייע לנו להביא תוצאה מקסימלית בירושלים. כולנו יחד מגוייסים לעשות הכל כדי להביא לתוצאה מרשימה בירושלים״.,
ריבלין בטוויטר: הרשימה הכפולה של דגל באלעד תאלץ כנראה את המפלגה לוותר על אחת מהן. תהיה זו ברירה אכזרית. להקריב את הרשימה המקומית לטובת האופציה( השולית למדי) של בחירת פינדרוס לראשות. או להקריב את מי שעזב עיר ויוותר בלא כלום.
יערה שפירא: אחרי פרישת עזריה ואיחוד הרשימות עם אלקין, אלקין הדיח את הנציגה החרדית ברשימת "ירושלמים" פנינה פויפר בשל פעילותה בארגוני שמאל. אלקין חושש להחשב כמי שנתמך בידי שמאלנים אחרי הנזק לעופר ברקוביץ'.
׳כאן 11׳: ר״ע אשקלון המושעה שמעוני הציב את עורך דינו אייל אביטל במקום השני ברשימתו. אם שמעוני ינצח וההשעיה תוארך, עו״ד אביטל יהיה ראש העיר.
יוסי אליטוב : מאותתים לנו מלמעלה שצריך להירגע עם המלחמות במגזר סביב הבחירות ברשויות. הכמעט פסילה של אבוטבול בבית שמש, הרישום החובבני של רשימת דגל התורה באלעד והקרב שלא נגמר על ראשות העיר. הכל צולע, מרושל, לא גמור ונטו אישי.
ארי קלמן בתיעוד ב'בחדרי חרדים' : הבחירות טרם הוכרעו, אך השר דרעי מציב תנאי נוסף להצטרפות לקואליציה בירושלים שתורכב - שני תפקידי סגן, ממלא מקום ותיק בכיר בקואליציה העירונית . 

להמשך כנסו כאן:

חדשות מדיני וביטחוני!

המוני עזתים החלו להתאסף במחנות השיבה לאורך הגבול של רצועת עזה , יום שישי הזה הוא ציון השנה ה18 לפתיחת האינתיפדה השנייה,ובמיוחד אתמול אחרי הנאום של אבו מאזן שככל הנראה ישפיע על איך העימותים יראו היום.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, בבניין מטה האו"ם בניו יורק. רה"מ נתניהו ביקש מהמזכ"ל לפנות לראש סבא"א אמאנו כדי שיערוך בדיקה על המידע ועל האתרים החדשים שרה"מ חשף בנאומו באו"ם. רה"מ נתניהו העלה בפגישה את סוגיית השו"ן ואמר למזכ"ל שעל האו"ם לגייס את הקהילה הבינ"ל שתפעיל לחץ נוסף על חמאס כדי לשחררם. רה"מ ציין שהאו"ם חייב לפעול בנושא לאור העובדה שהאו"ם הוא שתיווך באותה הפסקת אש שבמסגרתה נחטף הדר גולדין. רה"מ נתניהו עמד על חשיבותם של המשך פעולת יוניפי"ל ו- UNDOF תוך יישום מלא של המנדט של כוחות אלה.
שר המדע אקוניס: נאום נתניהו נכנס לספרי ההיסטוריה. שר המדע אופיר אקוניס מגיב לנאום נתניהו: "העולם כולו ראה אתמול את ראש ממשלת ישראל בנאום עוצמתי, מרהיב, שמתייצב בראש זקוף מול כל אומות העולם. הנאום שלו אתמול לא יכנס לספרי ההיסטוריה: הוא כבר נמצא בהם"
פרשן ערוץ 20 אלירן טל בחצות בסקופים: "הנאום של נתניהו באו"ם היה פנטסטי. הסיר את המסכה מעל פניה של איראן".
 
חדשות חוץ!
גורמי מודיעין אמריקנים בממשל לסוכנות הידיעות רויטרס: "יודעים על קיומו של המתקן כמה זמן מה, והוא מכיל חומרי ארכיון ומסמכים - ולא צנטרפוגות. וככל הידוע - לא מדובר באתר שיאפשר לאיראן להפר את הסכם הגרעין יותר מהר מאשר בלעדיו" עמיחי שטיין
גרמניה: נגדיל את התמיכה באונר"א השנה ל-100 מיליון אירו. שר החוץ, הֶיְיקוֹ מַאס, צייץ בטוויטר כי שוכנע שפעילותה של אונר"א חשובה ולא תסולא בפז. לכן תגדל תמיכת גרמניה בארגון
משרד החוץ האיראני מגיב לנאום נתניהו שבו חשף חומרים אסורים ומפעלי טילים: "טענותיו של נתניהו כלפי איראן - ייגרמו לעולם לצחוק" •
שר החוץ האיראני ג'וואד גריף על נאום נתניהו: "דבר לא יסתיר את העובדה שישראל היא המשטר היחיד באזור עם תוכנית נשק גרעיני 'סודית ו-'בלתי מוצהרת'. הגיע הזמן שישראל תפתח את תוכנית הגרעין הלא חוקית שלה לבוחנים בינלאומיים"
עצרת האו"ם | שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בתגובה לדברי נתניהו: "הישראלים כבר החלו בעבר במשחק המחקרים המדומים, אבל הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית ביצעה את הבדיקות שלה במשך שנים ארוכות והחליטה להשהות את הסוגיה הזו". הדברים נאמרו בריאיון לערוץ האיראני " IRNA"
עצרת האו"ם | דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, התייחס לנאומו של נתניהו: "לאחר הכישלון האמריקאי-ישראלי נגד מדיניותה של איראן, המופע החדש של נתניהו וטענותיו המצחיקות היו צפויות". קאסמי הדגיש כי מדובר בהצגות שמטרתן לשבש את התדמית האיראנית מול העצרת הכללית של האו"ם
יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, נפגש אתמול בבניין האו"ם עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. אבו מאזן עדכן את לברוב בהתפתחויות הפוליטיות באזור בצל ההחלטות האמריקאיות, ולברוב ציין כי מדינתו תומכת בחיזוק הקשרים בין רוסיה לרש"פ. כך דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא"
גורם בכיר ברשות הפלסטינית אמר ל- @kann_news : ארה"ב התחייבה במסגרת הבנות שהושגו בממשל אובמה, להמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות. לפי מסמך ההבנות מלפני כ-4 שנים, שאבו מאזן הזכיר באו"ם, הרשות התחייבה לא להפר הסכמים עם ישראל ולא לפנות לביה"ד בהאג, בתמורה לסיוע אמריקני.
‏ראש המל"ל לשעבר פרופ' יעקב נגל על נאום נתניהו : "מה שרה"מ חשף עכשיו זו הפרה של הסכם הגרעין. מדובר באחסון כמויות ציוד אדירות. אם זו לא הפרה של ההסכם, אז מה כן? סבא"א צריכה מחר ללכת לבדוק מה יש באותו מחסן"
גורם במשרד החוץ האמריקני בשיחה עם @kann_news : על הסוכנות לאנרגיה אטומית לבדוק את המידע שהציג נתניהו בעצרת האו"ם. "אנו מצפים מסבא"א לפעול בצורה אחראית ובמהירות האפשרית כדי לבדוק כל טענה על כך שאיראן הפרה את מחוייבותיה", אמר הגורם.
גורם רשמי בממשל האמריקני אמר לרויטרס כי ארה"ב מודעת למתקן אותו חשף נתניהו, ומדובר במחסן המשמש לאחסון תיעוד וארכיון מתוכנית הגרעין של איראן. זאת לאחר שגורם במשרד החוץ האמריקני אמר כי סבא"א צריכה לבדוק את המידע.
כלי תקשורת בגרמניה מדווחים כי לפני שבוע נעצר בברלין צעיר בן 21 ממוצא סורי, בחשד שתכנן לבצע פיגוע בישראל. החשוד נעצר בשכונת נוי קלן בעיר, בה מתגוררת קהילה סורית ופלסטינית גדולה המעצר התאפשר בזכות מידע שהגיע לגרמנים מסוכנות ביון זרה. החשוד שהחזיק בדרכון לבנוני מזויף נחשד בתכנון פיגוע כימי בישראל ובגיוס לוחמים לשורות דאעש
סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב: "יחסי רוסיה וישראל נבחנים בכל הרמות במוסקבה"
הפלת המטוס הרוסי | הנציג האמריקני לענייני המעורבות בסוריה, ג'יימס ג'פרי: "תקרית הפלת המטוס היא דוגמה דרמטית להסלמה שממנה אנו מנסים להימנע, וחייבים לעצור אותה". הדברים נאמרו בשולי עצרת האו"ם.
חדשות בארץ!
בן כספית חושף ב׳מעריב׳ - מינוי הרמטכ״ל הבאה מתעכב בשל חילוקי דעות דרמטיים בין רה״מ לשר הביטחון - רה״מ רוצה רק את האלוף אייל זמיר, ליברמן בכלל מתלבט בין כוכבי לניצן אלון
ליאורה ב׳מעריב׳: בניגוד לפרסומים - הנגיד לב לבייב נצפה בימים האחרונים מבלה בלונדון יחד עם משפחתו.
טוכפלד ב"ישראל היום": נתניהו חוזר מניו יורק למושב החורף של הכנסת כשהסוגיה המרכזית, חוק הגיוס, עוד לא טופלה. היא מציפה יותר סימני שאלה מתשובות. המערכה המוניציפלית עשתה שמות בנציגות החרדית, שעוד אין לדעת את אחריתה.
עוד מטוכפלד: גם אם אגודת ישראל ודגל התורה ימשיכו בריצה משותפת לכנסת הבאה, נראה שהקרע בין הצדדים עמוק מאי פעם. לא מן הנמנע שישפיע גם על נושא הגיוס.
עורך 'בקהילה' שלמה קוק בטוויטר: מאות עמלי תורה, בראשם ראשי ישיבות ורבנים, באו לחגוג בשמחת בית השואבה של הישיבה הגדולה בארץ - ישיבת מיר - ומצאו עצמם במופע הטפה ארוך של המיליארדר רכניץ שתרגומו לעברית הופיע על מסכי ענק. מבלי להתייחס לתוכן הנאום, הגיע הזמן לשים קץ לשלטון המיליון על מוסדות התורה.
שמעון בריטקופף: ‏לא מבין איך עובדת הלוגיקה של מבקרי הנגיד רכניץ. "איך הוא מטיף מוסר לראשי הישיבה?", הם שואלים תוך שהם מטיפים מוסר לראשי הישיבה שנתנו לו לדבר וגם קיבלו קודם את עיקרי הנאום. הבן אדם תורם מאות מיליונים, מותר להקשיב לו ומי שעשה זאת ראה שהבחור דיבר לעניין. ירבו כמותו תורמים ונואמים.
ברנע ב"ידיעות": מנהיגי דגל התורה, לא רואים בעין יפה כהונה של חרדי בראשות עיר מעורבת. הפשרות שנדרשות ממנו קשות מדי לטעמם. עם הכהונה של לופוליאנסקי השלימו בזמנו, הוא התחנך בבני עקיבא, שירת בצבא; אפשר היה לפטור אותו כחרדי לייט.
עוד מברנע: הרב חיים קניבסקי, המנהיג הרבני של דגל, סירב לאמץ את המועמדות של דייטש. הוא חתם על מכתב תמיכה במשה ליאון – ובינתיים השאיר את המכתב אצלו.
"מקור ראשון": ח"כ לשעבר יעקב כץ (כצלה): יש להשקיע בקשרים בחסידות סאטמאר בארה"ב ולא ביהודי התפוצות הרפורמים.
 
הבחירות לרשויות המקומיות!
ירושלים
חבר מועצת העיר ירושלים והמועמד לראשות העיר משה ליאון בחצות בסקופים: "מצבי טוב. ראיתי באופן אישי את מכתבי התמיכה של מפלגות 'דגל התורה' וש"ס. מצטער על הפילוג בין אגודה לדגל"
חבר מועצת העיר ירושלים מש"ס חיים כהן בחצות בסקופים : "יו"ר התנועה התקשר אלי בהפתעה ועדכן על הקידום למקום 2 ברשימה. שמחתי מאוד על האמון. היו אנשים שניסו לעשות 'ושמחת בחגך' בכיוון ההפוך".
קרויזר בחצות בסקופים: יתכן מאוד שדגל התורה תקבל רק חצי מנדט נוסף בירושלים שזה אומר 2500 קולות, וזה בהחלט לא שווה את כל הסאגה. נתוני כיתות א' בירושלים לא משקפים את המספרים של דגל התורה מפני שרבים מהירושלמים מתחנכים במוסדות דגל ולא שייכים לדגל.
עורך "קו עיתונות" אבי גרינצייג שחשף לראשונה את הריצה הנפרדת בירושלים כבר לפני כחודשיים, בחצות בסקופים: להערכתי דגל התורה תכניס מנדט נוסף בזכות הריצה הנפרדת, ותוכיח אחת ולתמיד את הכוח הגדול שלה בירושלים לעומת אגודת ישראל.
׳מעריב׳: סקר חדש על הבחירות בי-ם - ליאון 35%. ברקוביץ׳ 21%. אלקין 14% ודייטש 9% עוד מ׳מעריב׳: אם משקללים את כל הנתונים בלי להתייחס לאלו שטרם החליטו או סירבו לענות, ליאון מקבל 41%. הסקר נערך לפני הודעת התמיכה של ח״כ עזריה באלקין.
יוסי דייטש בראיון ל׳מקור ראשון׳ - ״רחל עזריה הייתה קוריוז. לא היו לה 20 או 30 אחוזי תמיכה. אני מקבל תמיכה רחבה גם בציונות הדתית וגם בציבור הכללי בי-ם. כל יום אני עורך מפגשים וחוגי בית״
עוד מיוסי דייטש ל׳מקור ראשון׳ - ״אני לא מקיים מו״מ מעל דפי העיתון, לכן לא אספר מה אני מוביל. לא נאמרה המילה האחרונה לגבי ׳דגל התורה׳. רק בבית שלי בתוך אגו״י אני מביא לקלפי 35.000 קולות. אני עובד להביא גם את ש״ס״
שלום ירושלמי ב׳מקור ראשון׳ - חג שמח עובר על משה ליאון. זה היה נראה שהוא הולך לחטוף מכה נוספת, עד שבערב יו״כ המועמד חסר הסיכוי הפך למועמד המוביל בדרך לסיבוב שני. גם הרב אדלשטיין תומך בליאון.
עוד משלום ירושלמי ב׳מקור ראשון׳ - אלקין מחכה כבר שדייטש יפרוש כדי לקבל את הירושה: את חסידות גור, חצר בעלזא וחסידויות אחרות. היום התברר שעזריה התמודדה רק כדי להזיק לברקוביץ שהיה פעם שותפה לדרך.
'המודיע' על המאמצים לאחד את השורות סביב יוסי דייטש: המאמצים נמשכים חרף חבירתן של קהילות שונות למועמדים שאינם נמנים על הציבור החרדי ואינם כפופים לדעת גדולי התורה או מחויבים לציבור החרדי בעיר.
הפילוג בירושלים: הכותרת ב'המודיע' ו'המבשר': נכשלו המאמצים הבלתי נלאים להגיע לאחדות: אגודת ישראל בירושלים הגישה מועמד לראשות העיר ורשימת מועמדים בבחירות למועצת העיר.
עוד ביומונים החסידיים: בכך באה אל סיומה פעילות בלתי נלאית מצד 'אגודת ישראל' וכמה מחשובי הרבנים בירושלים, שפעלו ללא ליאות בניסיון לאחד את השורות ולגשת לבחירות למועצת העיר ברשימה מאוחדת.
בעוד "יתד" לא מופיע בחג, ב"המודיע" נכתב כי התמיכה בדייטש "תימשך ביתר שאת, חרף חבירתן של קהילות שונות למועמדים שאינם נמנים על הציבור החרדי, ואינם כפופים לדעת גדו"י או מחויבים לציבור החרדי בעיר"
"הקול החרדי" בירושלים לפי פילוח נחום ברנע: יהדוה"ת על פלגיה 60,000 קול, ש"ס 20,000 קול, הפלג הירושלמי 8000 קול.

אלעד
יקי אדמקר בחצות בסקופים: בדגל וש"ס טענו שפרוש צריך לפנות את מקומו אבל לשיטתם הערב הוא קיבל עוד חצי קדנציה בחינם. ללא ספק הישג משמעותי. פיצול בירושלים סוף סוף יעניק את התשובה כמה דגל נפגעה בכוחה מהפלג
יעקב ריבלין בחצות בסקופים : הפשרה המתגבשת באלעד איננה חדשה והיא עמדה ביסודה של ההצעה של יעקב גוטרמן והושגה כאשר ציר דגל ש"ס הגיעו למסקנה שיהיה קשה לנצח את ישראל פרוש באלעד לאחר שזה סגר הסכמים עם שלוש קהילות ספרדיות גדולות.
ישראל כהן חושף פרטים נוספים מהלילה הדרמטי בבית השר דרעי - את חתימת ההסכם פיצצו בסוף ׳דגל׳. לאחר שהיו ויכוחים עם ש״ס קבע הגרמ״ה הירש בטלפון: שפרוש יחתום את ההסכם עם ׳דגל׳, גפני אמר בטלפון: אני על כזה הסכם לא חותם.
עוד חושף ישראל כהן : לאחר כל ההתפתחויות אמר מאיר פרוש: אני לא מוכן לחתום על ההסכם בלי שגם ׳דגל׳ וגם ש״ס חותמים. נושא אבי דיין נסגר כבר בתחילת הערב. שרוליק פרוש הפקיד נספח להסכם בו מתחייב שדיין לא ירוץ.
מקורבי ראש עיריית אלעד אומרים ל'קו החרדי' על הפיצוץ במו"מ: "שרוליק פרוש עשה הכל למען השלום לבקשת גדולי ישראל. לצערינו בעלי מחלוקת לא הסכימו להגיע להבנות כמתבקש ומכניסים את העיר למחלוקת מיותרת. פרוש יתמודד לראשות וינצח כרצון רוב התושבים".
יעקב ריבלין: ‏הרקע לפיצוץ בשיחות בין דרעי ופרוש: גורלו הפוליטי של אבי דיין. האיש ששבר את מחסום הבלוק ששס הציבה נגד פרוש בתחילת הקדנציה וזה מסרב להקריב כעת את ראשו כדרישת שס.

בית שמש
הכתב המוניציפאלי של 'קו עיתונות' ישראל פריי בחצות בסקופים: "הכותרת המרכזית היא שלום בכל הארץ חוץ מבירת ישראל. בבית שמש התחוללה דרמה מורטת עצבים לאחר שאבוטבול טעה בחתימה על מסמך, המוצא היחיד היא שילובו בראש רשימת 'יהדות התורה'".
'המודיע': אגודת ישראל המאוחדת תומכת באבוטבול לראשות העיר בית שמש וקוראת לדגה"ת להצטרף ולתמוך בראש העיר.
משה גלסנר: ‏גורם בכיר טוען: אבוטבול עשה בכוונה תחילה את ה"טעות" אמש, כדי לאלץ את דרעי להסכים להעביר את המועצ"ד לדגל. ה"טעות" לא הייתה בעמוד אחד, אלא בכל העתקים דילגו דף. זו הייתה מניפולציה מתואמת לאלץ את דרעי לוותר.
אבי גרינצייג: ‏סאגת אבוטבול נמשכת: סיעת העבודה בבית שמש עותרת לפסילתו, בטיעון ששמו הופיע בשתי רשימות לאחר תום המועד החוקי.
ניר חסון חושף ב"הארץ": במהלך הדרמה בבית שמש בה פקיד הבחירות פסל את רשימתו של אבוטבול, הציע אבוטבול למשה מונטג לרוץ במקומו. אך לבסוף ירוץ הוא עצמו מטעם יהדוה"ת ויפצה אותם על כך.

בני ברק
חבר מועצת העיר בני ברק מ'קד' מיכאל קקון בחצות בסקופים: "קיבלנו את שני המקומות שהיו לנו עד עתה. בפעם האחרונה שרצנו קיבלנו כמעט 3 מנדטים, יש לנו למעלה מ-30 בתי כנסיות בעיר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.