רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 בספטמבר 2018

בלבול ומבוכה: נציגי הציבור לא נשמעים לרבנים?

אל הרב הגאון רבי חיים שאולזון שליט"א
 
לאחר תום מועד הגשת הרשימות אמש, נראה כי נפל דבר: בכפר חב"ד הוגשו רשימות שונות גם ולועד המקומי, לראשונה מאז היווסדות כפר חב"ד, למרות בקשתו של הרב אשכנזי וועד כפר חב"ד. 
גם בנחל'ה שורר חשש כבד מפיצול קולות: הנציג המודח בידי הוועד ר' חיים שטיינר, רץ ברשימה נפרדת למרות תמיכתו בקשתו ומכתבו של המד"א ומזכיר בי"ד רבני חב"ד הר ירוסלבסקי.

כפר חב"ד:

כמו שדיווחנו כאן בהרחבה, מנהל הבחירות במועצה הודיע כי בהתאם לחוק יתקיימו בחירות לוועד מקומי בנוסף לבחירות למועצה האיזורית שדות דן.

משמעות הדבר פשוטה לכל: ריקון כמעט כל סמכויות וועד כפר חב"ד הנוכחי, למעט ענייני נכסי האגודה, וזאת כחצי שנה לאחר הבחירות לוועד כפר חב"ד. וועד כפר חב"ד מצידו, הודיע כי המהלך נועד ליצור שני וועדים בכפר חב"ד, לדבריו "נגד הוראות הרבי המפורשות במשך השנים, שלא להקים וועד נוסף בכפר חב"ד".

לאחר שנקבעו עובדות, וועד כפר חב"ד, בתמיכה של המרא דאתרא, עמל כדי למנוע מצב זה של שני סמכויות בכפר חב"ד, והכין רשימה מוסכמת בתקוה שאם תבחר על ידי תושבי כפר חב"ד, תביא לאיזון והתנהלות משותפת.

אך למרות בקשה מפורשת של הרב באסיפת האגודה האחרונה שלא להגיש רשימות נוספות, הוגשו אמש מספר רשימות:

מתמודדי רשימת מומלצי יו״ר הועד בראשות ר' נחמן רייכמן :

מועצה (6 נציגים)

שמוליק אזימוב
שניאור יוזביץ
מענדי בלוי
מנדי חביב
דודי סלאווין
מענדי דוברוסקין
---------------
יוסי וינפלד

ועד מקומי (9 נציגים)

נחמן רייכמן
זמי ליפסקר
ידידיה חסין
ישראל ירט
יצחק אמיתי
שלומי וינפלד
אביעזר מור יוסף
אודי בן דוד
משה מוישיאשוילי
---------------
אליהו (טדי) ליאני
ישראל אסולין

מתמודדי רשימה עצמאית נוספת המזוהה עם ה'משיחיסטים':

מועצה
חיים רייכמן 
איתן מזרחי
צבי הירש מיידנצ׳יק

ועד מקומי

יענקל קעניג
אבי חנוכה
שלמה רייניץ
איתן מזרחי
דן בן חור

מתמודדי ומומלצי ר' ימי ליפשיץ, סן ראש מועצה ולשעבר יו"ר ועד כפר חב"ד:

מועצה

ימי ליפשיץ
יוסף הלל
דני שאבי

ועד מקומי

שמעון רבינוביץ
שייע סגל
יצחקי רויטבלט
מוישלה גוטמן


מצב כזה, של 'ערבוב' רשימות מכל צד, עלול לפגוע באחדות הכפר, הצלחתו ושגשוגו. אם יבחר וועד מקומי שלא יראה עין בעין עם וועד כפר חב"ד את הדרך והמטרות, תיווצר ח"ו מחלוקת והתנהלות מנוגדת, כנגד מה שכיוון הרבי בהוראות קודשו במשך השנים לוועד כפר חב"ד. 

***

מכפר חב"ד, לקריית מלאכי:

כמו שדיווחנו כאן, לאחר החלטת וועד נחלת הר חב"ד, ובברכת המד"א - הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, הנציג, ר' צלי מזרחייעמוד בראש רשימת 'מאמינים', ויחליף את סגן ראש העיר ונציג חב"ד הראשון שכיהן עד עתה - ר' חיים שטיינר

מזרחי, המכהן כחבר מועצת העיר ב-5 שנים האחרונות קיבל את ראשות הרשימה, לאחר שנציג חב"ד וסגן ראש העיר ר' חיים שטיינר הודח מתפקידו בידי הוועד, כאמור. 

למרות הדחתו, הודיע אמש (ה') סמוך למועד סגירת הרשימות ר' חיים שטיינר, כי הוא מתמודד למועצת העיר בניגוד לעמדת המד"א, כמס' 2 ברשימתו של חיים ויצמן למועצה. ויצמן, רץ לראשות העיר מול רה"ע המכהן ללו זוהר. 

בנחלת הר חב"ד חוששים מאוד מפיצול והחלשת כוחה של חב"ד בעקבות המהלך, וזאת כאמור למרות הוראותיו ומכתבו של המד"א ומזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.