רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 31 ביולי 2018

ידיעות כלליות



מקורבת לאבי גבאי נחקרה במשטרה בחשד לזיוף מסמך של משרד הביטחון : מקורבת ליו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נחקרה היום בבוקר במשטרה בחשד לזיוף מסמך של משרד הביטחון. *מעריב*
השר אורי אריאל לקאהן ב׳קול חי׳ - ״עוד לא החלטנו במי לתמוך בי-ם. אני מכיר היטב את יוסי דייטש והוא יכול להיות מועמד ראוי. אם הוא רץ נשקול גם לתמוך בו. בי-ם אנחנו רצים יחד הבית היהודי והאיחוד הלאומי״.
משה ליאון ב'קול ברמה': התקציב של משרד י-ם של אלקין הוא מאות מיליונים בשנה. עיריית י-ם זה חמש מיליארד בשנה! איזה ניסיון ניהולי יש לאלקין?
מודיעין בפארק ענבה בעיר. לטענתם:"הפקחים אורבים לצוד משפחות שנופל להם בטעות אשפה כדי לתת דו"ח מופרז של 320 ש"ח. ח"כ אייכלר: "רוח האנטישמיות הפושה בישראל עלולה להשפיע על כל ראש עיר וכל פקח. יש לעקור את התופעה מהשורש".
עקיבא וייס עם הקלטות נוספות של ח"כ גפני ב"כאן", שחושפות את דיל חוק הלאום תמורת חוק הגיוס: "חוק הלאום הוא חוק רע. למה הסכמנו לזה? בגלל שנתניהו אומר שזה חוק שחשוב לו, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הגיוס אני עושה".
לפיד מגיב להדלפות הקלטות גפני: ‏לאור הגילוי של גפני על הדיל עם נתניהו - שינויים בחוק הגיוס תמורת תמיכה בחוק הלאום - מסתבר שנתניהו מכר לחרדים את חיילי צה״ל היהודים  רק כדי שיוכל למכור את חיילי צה״ל הדרוזים.
ח"כ יעקב מרגי מגיב להמשך התחקיר הערב ב"כאן" על אפליית אתיופים ביקבי ברקן: "לאור הגזענות הטהורה של בד"ץ העדה החרדית ביקבי ברקן, אין מנוס מלהחרים אותם. יש היום די בד"צים מהדרין שאפשר לחיות בלעדיהם, וזה מזמן עסק כמו כל עסק".
רבינא ב'כיכר': לסרי קורץ לחרדים בפתיחת הקמפיין: "אזמין את כולם לקואליציה מיד לאחר הבחירות, ובניגוד לאחרים שפוסלים אני לא עושה תנאים מוקדמים".
הליכוד בתגובה לדיווח ב״כאן״ על דיל לכאורה ביחס לחוק הגיוס וחוק הלאום: הדברים אינם נכונים.
הרב מרדכי בלוי לגלסנר ב'המהדורה המרכזית': דגל התורה היא מפלגה של דעתנים וכל אחד אומר שם את דעתו. דגל זה לא ש"ס שיש שם שריף או אגודה שיש את פרוש. ריבוי דעות אינו פילוג.
עוד מהרב בלוי לגלסנר  ב'המהדורה המרכזית': לא מבין מאיפה העזות לתקוף עסקים כי עובדים עם הציבור החרדי. היום תיירות הפנים זה הציבור החרדי. כל האתרים מלאים בחרדים. החילונים באילת או בחו"ל. בעל עסק יודע שאם הוא רוצה עסק ריווחי הוא צריך לשמור שבת וכשרות.
עקיבא וייס ב'כאן': לאחר בדיקה אין שום מחנות ב'דגל התורה' כולם מאוחדים. היו"ר גפני חזק כתמיד.
יהודה אבידן לקאהן ב"קול חי": "תופעת קלטות הסתר צריכה להיפסק, לא יתכן שיקליטו יו"ר מפלגה בחדר סגור ויביאו לתקשורת להוציא מהקשרו. גפני לא דיבר מילה נגד שום רב". יצחק נחשוני: "אחרי שהדברים נאמרו אסור היה להוציא אותם החוצה".
קלמן חושף ב'בחדרי': בעקבות הדלפות והקלטות שיצאו מכינוס הנהלת 'דגל' - משתתפי הכינוס הסגור דורשים לערוך בדיקה מעמיקה כדי למצוא את המדליף.
בכיר בהנהלת 'דגל' לקלמן ב'בחדרי': "מי שהדליף את ההקלטה ואת התמלילים הוא פושע, אני לא חושב שיש נזק מהתוכן אלא מההקלטות. בהמשך תיפגע הפעילות של 'דגל' מאחר ויתקשו לקיים דיונים עניינים מהחשש שהכל מוקלט ויודלף".
יעקב ריבלין בחצות בסקופים: הסערה סביב דבריו של גפני על דיל חוק לאום חוק גיוס היא מלאכותית. החרדים נכנסו לקואליציה בגלל חוק הגיוס והם מחוייבים להצביע בעד כל החוקים שמאושרים בועדת השרים לענייני חקיקה. לגופה של הדלפה- מי שמדבר בפני יותר מעשרה אנשים צריך להביא בחשבון שדבריו יוקלטו.
ישראל כהן בחצות בסקופים: בסביבת גפני זועמים על ההדלפות "מעשה חמור ונואל ובפרט שהוציאו דברים מהקשרם". וחושף: במסדרונות דגל התורה כבר יש קצה חוט מפתיע לזהות מדליף ההקלטות.
חיים ילין: מי שחשב שבלון תבערה לבאר שבע או לת"א ישנה את מדיניות הקבינט טועה מי שלא מנע את השריפות בעוטף לא ימנע אותם בכל מדינת ישראל. אחרי ההצהרות הריקות של הקבינט על דין עפיפון כדין קסאם אני מצפה מהם גם ליישם.
הכותרת הראשית ב"ידיעות" וב"ישראל היום": משרד החינוך החליט לאסור על בתי הספר היסודיים להעניש תלמידים שלא יכינו שיעורי בית, וממליץ למורים כלל לא לתת משימות בכתב לשעות אחר הצהריים.
"ידיעות": מחקר חדש טוען: ברית מילה עלולה להגביר את הסיכון למוות בעריסה.
'יתד': שר הפנים דרעי אישר לרכסים את התוכנית לפיתוח כלכלי וארגוני לצמיחה כלכלית והגברת העצמאות הכלכלית של רכסים, לאחר שרייך הביא לאיזון כלכלי ולקידום תוכניות גבעת הפרסה והמע"ר העירוני. מדובר על תמיכה של עשרות מליונים.
האלוף במיל' יעקב עמידרור אומר הבוקר: נוצרה "היסטריה מיותרת" סביב תרחיש המלחמה בצפון שצה"ל הציג לקבינט: "אי אפשר שהשרים יבואו מוכנים למלחמות בלי שהם יידונו עליהן כבר עכשיו"
אשדוד: ‘המודיע’ ו’המבשר’ מדווחים הבוקר על הקמת הוועדה החדשה לציביון השכונות באשדוד שהוקמה בידי בד״צ רבני הקריות, ובה נציגי גור, בעלזא ויז’ניץ.
לקראת הדיון היום בבג"ץ על כך שנשים חרדיות יוכלו לרוץ ברשימת יהדוה"ת - עוה"ד תמר בן פורת שמייצגת את העותרות ל'גל"צ' - "אנחנו עומדים בפני דיון היסטורי. בעבר ביהמ"ש פסל הסדרי הפרדה באוטובוסים".
ח"כ דב חנין למנדי וביתאן בכאן מורשת: "חבל מאד שעבור דג קטן שאפילו לא הגיע לצלחת - חוק הגיוס - החרדים מכרו את הלווייתן הגדול והעניקו את הכוח לבגץ. החרדים יתחרטו מאד על התמיכה בו"
יעל פרידסון "ווינט": חשבתם שהקול החילוני מפוצל בירושלים? יצחק פינדרוס עושה שרירים לדייטש ואומר שהוא לא רואה מועמד חרדי שיכול לנצח.
'מיינט': שיאן החיסורים מישיבות המועצה בי-ם הוא רמי לוי, אחריו חגית משה. חברי המועצה שלא מחמיצים אף ישיבה: ברקוביץ', וייצמן, ראוכברגר, אפשטיין, רובין, מלכא, קינג, הלפרין ואילוז.
ח"כ רחל עזריה למנדי וביתאן בכאן מורשת: "מי שעומד מאחורי השחתות השלטים הם אנשי נטורי קרתא, שכלל לא נוטלים חלק בבחירות בעיר"
150 נוסעי טיסת "בלו בירד", שתקועים בשדה התעופה בכרתים זה שלושה ימים, התבשרו הבוקר שטיסתם חזור לישראל, שהיתה אמורה להמריא ב-11:00, נדחתה פעם נוספת ולא ידוע על מועד חדש.
השר זאב אלקין למנדי וביתאן בכאן מורשת: "אין לי את יועצי ברקת ואין לי יועצים חרדים. אם יש לי יועצים חרדים זה גפני, אשר, מקלב ומוזס"
עוד מאלקין למנדי וביתאן: "ברקת היה צריך יועצים חרדים כי לא הרגיש בטוח עם המגזר. אני מכיר את המגזר היטב ולא צריך כאלו בכלל. מי שמפרסם זאת מנסה להכפיש אותי"
כלכליסט: ח"כ ביטן פנה אל ועדת האתיקה של הכנסת וביקש את אישורה לגייס כספים למימון הוצאות חקירתו. גובה התרומה המקסימלית שאותה יוכל ביטן לגייס מבית אב הוא 5,000 שקל בלבד. נתניהו קיבל אישור לגייס תרומות למימון הגנה משפטית מבן דודו נתן מיליקובסקי ומחברו ספנסר פרטרידג', עבורו לא קבע היועמ"ש תקרה לגיוס.
ח"כ יעקב מרגי מגיב בטויטר לסערת הבקשה להתחשב ברגשי החרדים בבתי מלון: ‎‎מה הבעיה לכבד קבוצה ששילמה ממיטב כספה שאין לה לנפוש קצת בצניעות. וכפי שידוע לי בית מלון הוא מרחב פרטי.
בעקבות מכתבו של יו"ר שס"ג בחיפה הרב מיכי אלפר שנחשף ב'קו החרדי' 'המודיע' מצטרף הבוקר למחאה על הרחבת חילולי השבת בחיפה
הרכב מורחב של 5 שופטי בג"ץ דן בעתירת נגד הסעיף המונע מנשים להיות ח"כיות מטעם אגו"י. נציג המדינה אמר כי הסעיף פוגע בשוויון ומהווה אפליה, אך על בג"ץ לא להתערב. נציג אגודת ישראל: "לפי התפישה החרדית, עיסוק פוליטי לאישה אינו ראוי"
סקר TGI : "ישראל היום" ממשיך להוביל בשיעור הקריאה בימי חול בפער מובהק סטטיסטי על ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה שנתית של 32.1% לעומת 29.0% בידיעות אחרונות. בסוף שבוע העיתונים כמעט צמודים –ידיעות אחרונות רושם חשיפה ביום ו' ממוצע של 32.3% לעומת 32.2% בישראל היום – פער שאינו מובהק.
עוד בסקר TGI : קול חי ירדה מ-4.7% ל-4.5% (לפני שנה – 5.2%), בעוד החשיפה לקול ברמה ירדה מ-3.9% ל-2.8% (לפני שנה – 4.4%).
אייס: התחנה החרדית-דתית של התאגיד, כאן מורשת, זינקה מ-2.6% ל-4% - אחרי הירידה לפני חצי שנה. מדובר כעת על זינוק משמעותי של 58% בחצי שנה.

להמשך כנסו כאן:

סקר וואלה:
תמיכה גורפת של הימין בחוק הלאום - למרות המחאה בקרב קהלים שונים, סקר חדש מעלה כי 58% מהציבור הישראלי תומך בחוק הלאום. קיימת תמיכה של 85% בקרב מצביעי הימין לעומת התנגדות של 75% בקרב מצביעי שמאל. קיים קונצנזוס בקרב תומכי הליכוד בנושא, כאשר 92% ממצביעי המפלגה הביעו תמיכה בחוק.
סקר פאנל פוליטיקס עבור אתר "וואלה": הליכוד 33, יש עתיד 19, המחנ"צ 12, הערבים 11, הבית היהודי 10, יהדוה"ת 8, ישראל ביתנו 6, אורלי לוי 6, מרצ 5, ש"ס 4.
סיעת הליכוד בבית שמש מגנה בחריפות את תקיפת ראש העיר אבוטבול: גילויי אלימות הם פסולים קל וחומר כשמדובר בתקיפת מועמדים או נבחרי ציבור. אנו תקווה שבחודשים הבאים המחלוקות והדיונים הלגיטימיים יתנהלו בצורה עניינית, מקבלת ומכבדת.
הבחור שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה ביישוב אדם, שיחזר למקורביו: ''היה חשוך ולקח לי זמן לקלוט. יוסי מוסינגר, שנפצע בינוני בפיגוע הדקירה ביישוב אדם, שיחזר למקורביו: "היה חשוך ולקח לי זמן לקלוט. אני בן 58, לא מגיב מהר. הוא הגיע עם הסכין, ניסה לדקור שוב. הלכתי אחורה ונפלתי על הגב. הוא ניסה לדקור כשאני על הרצפה והדפתי אותו. הרגשתי שכולי מלא דם ושמעתי יריות"
‎‏נראה שהפעם עדינה בר שלום הולכת על זה ברצינות. שותפה לדרך הוא ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון והשניים נפגשו באחרונה עם חה"כ אורלי לוי אבקסיס לבחון ריצה משותפת במפלגה חדשה.
'סרוגים': בתגובה להודעת האיחוד שנחשפה אמש בסרוגים בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי בירושלים, תוקף בחריפות יו"ר סיעת מאוחדים, אריה קינג את המהלך: "לא אחדות הציונות הדתית, אלא פוליטיקה מפלגתית קטנה ומבישה לבחירות הארציות"
למרות הדיווחים על הפסק אש: טרור הבלונים נמשך, ביום שישי נשרפו תפילין שהיו שמורות במחסן שעלה באש כתוצאה מבלון תבערה. הבוקר, שריפה בשמורת כרמיה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. אתמול, בלון תבערה נחת סמוך לבית ספר בנתיבות.
הרשות העליונה לצעדות השיבה ולשבירת המצור קוראת לתושבי עזה להשתתף ביום שישי הקרוב בהפגנות על הגדר, הפעם, כמחאה על פעולות אונר"א כנגד הפקידים בעזה. בנוסף, קוראים להגיע מחר בשעה 10:30 להפגנה מול מטה אונר"א בעיר עזה. Hasson.
טל שניידר עם המצטרפים למפלגתה של עדינה בר שלום:‏ מיכאל ביטון, היזמים דב מורן, ידין קאופמן, תא״ל רות ירון, מנכל בזק לשעבר קאול, ורשבסקי, שפר, מוטי שיקלאר, עדן אטיאס ועוד.
העיתונאי יגאל סרנה שנאלץ לפצות את נתניהו ורעייתו על הוצאת לשון הרע יאלץ לשלם פיצויים בסך 20 אלף שקלים גם לאשי הורוביץ, קצין המבצעים בחברון, אותו כינה "קוזאק פוגרומצ'יק יהודי".
רבינא ב'כיכר': הסאגה בחברון נמשכת - מספר בחורים סולקו לקראת זמן אלול. תלמידים העולים לועד שני הוחתמו להשתתף בשלוש תפילות ביום ולא להשתתף בהפגנות פנימיות.
דפנה ליאל: ‏ממש עם הבאזר נועד היום נתניהו לפגישת עדכון אחרונה עם יו״ר האופוזיציה היוצא יצחק הרצוג. המשמעות- לא יצטרך לפגוש את לבני בחודש הקרוב
פרסום ראשון של משה נוסבאום | 8 מפכ"לים לשעבר חתמו על עצומה נגד חוק הלאום: "תומכים בבקשה לשיוויון זכויות מלא"
ספי עובדיה: ‏על שולחן הנשיא נערמות בקשות שלא יחתום על חוק הלאום (ספויילר- יחתום). בתשובה לשאלה אם יחתום נמסר מבית הנשיא כי ״הנושא לא על הפרק״.
אבי פייגלין - לוחם בחטיבת כפיר - ובנו של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין הודח משירות קרבי ונשפט למאסר לאחר שפרסם פוסט בו הודיע כי יסרב פקודה שתסכן לוחמים
ועדת השרים לענייני ארכיונים תדון בחשיפת חומרים נוספים על ילדי תימן, מתוך חשש של "פורום אחיי" שגופים מטעם המדינה מסתירים מידע רלוונטי בעילות ביטחון. (רשת ב')
ארגון "לא נבחרות לא בוחרות" שותף לעתירה שתידון מחר בפני בג"ץ לשילוב נשים במפלגות החרדיות. אסתי רידר אחת מהנשים: "הכנסת היא לא ביהכנ"ס. מדובר בהיכל הדמוקרטיה הישראלית. כשמבקשים לשנות לטובה, יש להתחיל מהראש".
ישראל כהן ב"כיכר": גורמים בכירים בדגל חושדים כי ההקלטות מישיבת ההנהלה הוצאו החוצה בידי אנשים מתוככי המפלגה המבקשים לפגוע בהנהגתו של גפני ולמרוד בסמכותו.
עוד ב"כיכר": אלו שהיו חזקים בהשפעה על הבחירות המקומיות מטעם דגל במשך שנים מצאו עצמם כמורחקים ומה שנותר להם זה לפעול ביתר הערים ברחבי הארץ, בהם אין צורך בקבלת החלטות משמעותיות.
מקור ראשון: הבא בתור ברשימת המחנה הציוני אלדד יניב מתח ביקורת באירוע שהתקיים אמש נגד אבי גבאי והאופוזיציה: במקום להסתער על המחאות נגד השחיתות הם פשוט נעדרו ונעלמו בכל מיני הסברים מבישים ומביכים.
הסקופים: הבחירות בטבריה - הגר"ד קוק והגרא"ד אוירבעך הורו על הקמת מפלגה חדשה בטבריה שתרוץ בנפרד מהמפלגות הקיימות בבחירות לרשויות המקומיות. "ובעניין שכזה לא שייך מחלוקת ובפרט לעת כזאת אשר צרים עלינו מבחוץ להוקיע כל דבר שבקדושה". בראש הרשימה יעמוד אבישי כהן.
רפי פרלשטיין חושף ב'מיינט': ‏אחרי הטענות נגד ברקת ואלקין על השימוש במערכת ההודעות העירונית לצורך הקמפיין - יועמ"ש עיריית ירושלים תוקף את התנועה לאיכות השלטון: "תוקפים ומכפישים מבלי לבדוק עובדות פשוטות, תתנצלו".
סיכום היום מעובדי קק״ל בשטח: עד לשעה זו ארבעה עשר אירועי שריפות בנגב המערבי. שבעה אירועי שריפה ביער כיסופים. ארבעה אירועי שריפה ביער בארי. אירוע שריפה אחד ביער שוקדה. אירוע שריפה אחד נחל הבשור.
קלמן חושף ב'בחדרי': שמו של המחוז החרדי הושמט מהרשימה שנכללה בפרסומי משרד החינוך על זכאות להסעה עבור תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, כאשר המודעות מתפרסמות רק בעיתונות החילונית - ומציעות הרשמה באמצעים שאינם נגישים לחרדים רבים. יו"ר ועדת החינוך מרגי פנה במכתב זועם למשרד החינוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.