רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 במאי 2018

ידיעות כלליות



דיווח: פיצוצים באזור דמשק בסוריה כתוצאה מתקיפה: דיווחים בסוריה על פיצוצים עזים באזור דמשק בסוריה. על פי הדיווח, מדובר בתקיפה המיוחסת לישראל. חדשות 0404
אסד: "ישראל תוקפת אותנו, נחזק את מערך ההגנה האווירי" בראיון לערוץ RT הרוסי אמר נשיא סוריה כי למרות התקיפות של ישראל "אנחנו מתחזקים" • הוא הכחיש כי ישנם חיילים איראניים על אדמת מדינתו • עוד אמר בראיון כי יחסי מוסקבה-וושינגטון נמצאים בנקודת רתיחה בסוריה: "היינו קרובים לעימות ישיר בין רוסיה לארה"ב. ישראל היום
פקיד בכיר מקוריאה הצפונית בא לארה"ב כדי להכין את פגישת הפסגה הצפויה בין הנשיא טראמפ לנשיא קוריאה הצפונית קים ג'ון און.יועצו הקרוב של נשיא קוריאה הצפונית נחת בנמל התעופה קנדי בניו יורק ונצפה מאוחר יותר בבית מלון במנהטן. היועץ קים יונג צ'וי צפוי להיפגש היום עם שר החוץ מייק פומפיאו.
קארן פירס, שגרירית בריטניה באו"ם בדיון: "בריטניה מגנה את ההתקפה נגד אזרחי ישראל ותומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה"
שגריר שוודיה לאו"ם, בדיון מועצת הביטחון: "מגנים את המתקפה החמורה על ישראל, ואת הפגיעה בגן ילדים. קוראים לכל הצדדים לנהוג באיפוק ולעשות הכל על מנת לעצור את האלימות, בעיקר כלפי אזרחים וילדים" ‎
שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לתושבי עזה: "מבטיחים שנעבוד כדי שיהיה לכם עתיד בטוח ודמוקרטי במדינת פלסטין, לצד מדינת ישראל"
ריאד מנסור, שגריר הרשות הפלסטינית לאו"ם, במועצת הביטחון: "ישראל מציירת עצמה כקורבן, אבל האמת שהיא זו שתוקפת את הפלסטינים. הציבור הבינלאומי עומד בחיבוק ידיים ולא עושה דבר מעבר להבעת צער על המעשים"
שגריר ישראל באו"ם דני דנון: "לא זוכר מתי מועצת הביטחון התכנסה לדון בתוקפנות של חמאס – השגרירים היו בהלם"
שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, בדיון במועצת הביטחון על ההסלמה בדרום: "ההתקפה מוכיחה את מה שטענו זמן רב: מטרתו המוצהרת של חמאס היא השמדת ישראל. תושבי עזה לא צריכים הגנה מפני איום חיצוני - הם צריכים הגנה מפני חמאס. מי מביננו היה מקבל שיגורי 70 טילים אל מדינתם? אף אחד" (צילום: AP)
כתב סעודי: "רוצים שגרירות ישראל בריאד" פרשן סעודי בכיר קרא לכונן יחסי שלום עם ישראל, לעקור את שנאת היהודים בעולם הערבי ובירך את ישראל לרגל יום עצמאותה ה-70.
פרסום ראשון, השר דרעי זועם: נתניהו מונע את עצמאות הישוב החרדי תל ציון, בשנה האחרונה פעל השר אריה דרעי לקדם את הפרשת היישוב 'תל ציון' החרדי מ'כוכב יעקב' אלא שבישורת האחרונה הוא נתקל בהנחיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעכב את ההליך (ישי כהן)
'ידיעות': ועדת החוקה של הכנסת קיבלה אתמול החלטה דרמטית - במקרה של סגירת תיק פלילי לאיש ציבור, היועמ"ש והפרקליטות לא יורשו לפרסם את סיבת הסגירה ולנמק את ההחלטה. מדובר בהצעה של דודי אמסלם.
'ישראל היום': כללים חדשים במערכת החינוך בצרפת אוסרים חבישת כיפה, לבישת חצאית ארוכה ותפילה. מדובר בחוזר מנכ"ל של משרד החינוך. המסמך כולל את העונשים שיינתנו לתלמידים שיעברו על התקנות.
איציק מן בתיעוד ב'בחדרי': הזמר והיוצר ליפא שמלצר ובני משפחתו ניצלו בנס הלילה (שעון ארה"ב) משריפה שפרצה בביתם במונסי שבארה"ב, כתוצאה ממטען סמארטפון שהתפוצץ. ליפא שמלצר למן ב'בחדרי': "התעוררתי ב-6 בבוקר בבהלה ואני רואה שהרגל שלי בתוך אש, הרגשתי שאני הולך למות מרוב החום. התברר שהמטען היה. אם לא היינו שמים לב לשריפה בהתחלה - לא הייתי מדבר איתך עכשיו"
גורם בקבינט ל"ישראל היום": פוצצנו לחמאס את הצורה.
"ידיעות": סוף לרעש הטורדני - מ"מ יו"ר ועדת החוקה ח"כ אורי מקלב אישר צו המטיל קנסות כנגד אזעקות בכלי הרכב.
"משפחה" מפרסם ראיון עם השר בנט ובו הציטוט "צריך לנקות את עזה אחת ולתמיד" . הלילה פרסם אליעזר שולמן התנצלות בטוויטר: "הדברים שפורסמו בעיתון לא נאמרו על ידי השר בנט".
"בקהילה": גוטרמן יבקש בישיבת המועצה הקרובה לשנות את שם העיר מודיעין עילית ל"איילת השחר", גורמים בעיר חשים אי נוחות מאחר ושמותיהם של מרנן הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף טרם הונצחו בעיר".
השר זאב אלקין לריבלין ב"בקהילה": בניית שכונות חדשות בירושלים בעשור האחרון נעצרה לא בגלל לחצים אמריקאיים אלא בגלל שניר ברקת חשש שחרדים יכנסו לשם. מבטיח לבנות גם לחרדים וגם לחילונים.
אבי רבינא ב'כיכר': הערב תצביע מועצת העיר י-ם על הצעה לסדר שהגישו הנציגים החרדים המנסה לסנדל לחלוטין את פתיחת מתחם התחנה בשבת. חיים כהן ייעדר בתיאום, גם לורה ורטון תיעדר בכך ישיגו החרדים רוב.
יום השיפוצים הלאומי - המשטרה הודיעה כי  השבת יתקיימו עבודת תשתית בנתיבי איילון - ת"א.
"הדרך": עיריית מודיעין החלה להפעיל קו אוטובוסים בשבת.
'משפחה': חילוקי דעות בין הח"כים החרדים - חלק מהנציגים טוענים שלמחוז החרדי צריך למנות מנהל חרדי, אחרים חושבים שדווקא מנהל חילוני יוכל לפעול בצורה אובייקטיבית. מרגי: "אני לא מתכוון להתערב בנושא".
סגה"ש ליצמן לשלומי גיל ב'משפחה' על הבחירות בי-ם - "רה"מ התקשר אלי וביקש לברר פרטים על התמיכה החרדית. אמרתי לו בשמחה אבל אני לא מדבר על עניינים כאלו בטלפון, אתה מוזמן לקבוע פגישה ומבטיח להתייצב. קבענו".
בכיר באגו"י לשלומי גיל ב'משפחה' - "יוסי דייטש ידע בקדנציה האחרונה לברוח מפינות חשוכות, הוא שירת נאמנה את הצרכים של כלל הקהילות בי-ם". שלומי גיל: לא קל לזהות שגפני מתקשה להשלים עם מועמדותו של דייטש.
עוד מ'משפחה': לפני פגישת נתניהו וליצמן על אלקין - נכנס ניר ברקת לפגישה ממושכת בלשכת ליצמן. ברקת עושה חריש עמוק עבור אלקין.
גם באשדוד 'אגודת ישראל' מייצרת כותרות - הבכיר באגו"י ל'משפחה': "לא שוללים תמיכה במועמדת הלן גלבר. לסרי לא ראוי כרגע לקבל את תמיכת הציבור החרדי".
עוד מבכיר באגו"י לגיל ב'משפחה' - "בחיפה קיבלנו החלטה סופית: תומכים ביונה יהב. ליצמן נפגש לאחרונה עם האד' מסערט ויז'ניץ, שם התקבלה ההכרעה הסופית. אנחנו לא ניכנס למאבקים שם של הציבור הליטאי".
ריבלין בטורו ב'בקהילה' על הבחירות בי-ם: דעתם של רבני 'דגל' בי-ם שהם הקובעים והמחליטים לתמוך תמיכה מלאה בדייטש - בכפוף להצגת נתונים על היתכנות גבוהה לניצחון חרדי. גפני לא בעד אך לא ייצא נגד רבני 'דגל'.
מקורבי דייטש לריבלין ב'בקהילה' - "הוא לא יחכה למריטת נוצות מייאשת עד הרגע האחרון, כמו שעשו ב'דגל' לפרוש בתשס"ט, אז הפסידו שבועות יקרים של ריצה. אם דייטש לא יקבל תמיכה גורפת תוך חודשיים, יתכן ויפרוש".
ריבלין ב'בקהילה': הדד ליין של אלקין לביבי הוא מחר יום שישי - המועד הראשון לפתיחת ספר הבוחרים. אלקין שמתגורר בכפר אלדד לא רוצה להיות האיש מגבעתיים שהעביר כתובת ברגע האחרון והפסיד. הוא רוצה להתגורר חצי שנה.

להמשך כנסו כאן:


הקבינט גיבה את ההחלטה לא להכריע את חמאס:
"פוצצנו להם את הצורה", למרות קריאות של שרים בתקשורת לבחון את כיבוש הרצועה - לא היה איש בקבינט שהציע זאת ברצינות. מה ששכנע את חמאס והג'יהאד האיסלאמי להפסיק את האש היה שילוב של תקיפות צה"ל ולחץ מצד מצרים. האיום: "אם האש תתחדש, התקיפות יהיו חזקות אף יותר. איתמר אייכנר

בג"ץ מתערב: "מנו 20 דיינים לבתי הדין האזוריים" שופט בג"ץ נעם סולברג דורש מחברי הוועדה למינוי דיינים להעלות על הקשיים ולמנות 20 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים • עו"ד אורי ישראל פז ל'בחדרי': "להפסיק את המצב המטריד ומדיר השינה של עינוי דין מחפיר שנגרם לעשרות אלפי המתדיינים בבתי דין רבניים בשל מחסור בדיינים". ארי קלמן
פרסום ראשון ב'בחדרי': לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות האיסור על האסירים באגפים התורניים לחבוש כובעים וללבוש חליפות - בהתערבות השר ארדן, ההוראה בוטלה. אסיר בכלא איילון ל'בחדרי': "הורידו את המודעה - והחזירו לנו את הכובעים והחליפות".
ליצמן משיב לגרמן בכנסת על השאלה כביכול יש סירוס כימי בישיבות: יש בדיקה של נציבות קבילות הציבור ונדע לאחר סיום ההליך. גרמן התעקשה וליצמן השיב אותה תשובה בעברית, ביידיש ובאנגלית.
ביטול הסכם הגרעין | ארה"ב הטילה סנקציות על שישה אנשים ושלושה גורמים נוספים.
מעריב אונליין: רה"מ נתניהו לפני ישיבת הקבינט המדיני: "ארגוני הטרור אחראים להסלמה. אינני מפרט את התכניות משום שאינני רוצה שהאויב ידע מה צפוי לו. דבר אחד ברור להם - כשהם מנסים אותנו הם משלמים מיד, ואם ימשיכו לנסות אותנו הם ישלמו הרבה יותר.
אבו עלי: כרוז מטעם הזרועות הצבאיות של ארגוני ההתנגדות בעזה, עיקרי הכרוז: 1.עבר הזמן בו האויב קובע את כללי המשחק ואת משוואות המאבק בעצמו. תקיפה תענה בתקיפה. אנו מזהירים את האויב מפני ההתעקשות לשבור את המשוואות עם ההתנגדות ומפני תוקפנות כלפי העם הפלסטיני. 2. אנו קובעים, מתוך החלטה עצמאית, כיצד ומתי להגיב באופן שעולה בקנה אחד עם רצון העם והאינטרסים שלו. אנו מגיבים ונגיב בזמן המתאים מבחינתנו. 3. אנו עומדים כאחד עם עמנו במאבק לשבירת המצור בתהלוכות השיבה. העם הפלסטיני ימשיך בתהלוכות עד שיושגו כל המטרות.
תאם הפעולות בשטחים לשעבר, אלוף במיל׳ איתן דנגוט לגלסנר ב׳קול ברמה׳: ככל שנשפר את איכות חייהם של תושבי הרצועה, נפחית את התסכול שם שגורם להם לכלות עלינו את זעמם. האוכלוסיה בעזה לא תלך לשום מקום, לכן עלינו לדאוג לנצל כעת את ההזדמנות, לשפר להם את איכות החיים ומאידך להביא לכך שחמאס יניח את נשקו, לפחות לעל עתה.
חה"כ מיכאל מלכיאלי נפגש היום (ד') עם קבוצת סטודנטים מהאונברסיטה העברית. במהלך המפגש שהתקיים בחדר סיעת ש"ס בכנסת. שוחח חה"כ עם הסטודנטים על עבודתו של המחוקק, מורשתו המפוארת של מרן הרב עובדיה זצ"ל, ותפקידה החשוב והמרכזי של תנועת ש"ס בחברה הישראלית מאז הוקמה לפני כ -3 עשורים ועד היום.
מקור פלסטיני בעזה לכאן חדשות מספר על מאחורי הקלעים של המגעים להפסקת אש אתמול. לדבריו, חמאס לא אהב את העובדה שלאורך כל היום קיים המודיעין המצרי מגעים להפסקת אש ישירות מול הג'יהאד האסלאמי ולא דרכו, ולכן המשיך בשיגורים מעזה ביחד עם ארגונים אחרים גם לאחר שהג'יהאד כבר נצר את האש בשעות הערב המוקדמות על פי הבנות שהושגו בין הג'יהאד למודיעין המצרי. בעקבות המשך הירי מעזה יצר המודיעין המצרי קשר עם בכירים החמאס בעזה וביקש מהם לפעול למיצוב הפסקת אש. המגעים נמשכו אל תוך הלילה ורק בסביבות 4 לפנות בוקר היום הכריז גם חמאס על הפסקת אש עם ישראל. המקור אמר כי חמאס ביקש להעביר מסר לקהיר ולפיו הוא לבדו הכתובת להפסקת אש בעזה.
ישיבת הקבינט הערב : הרמטכ"ל מציג לשרים את היקף הפגיעה בתשתיות החמאס והג’יהאד מבהיר שמדובר במטרות איכות. לא דיונות ולא מחסנים ריקים. מבהיר גם שלא היה שום סיכום על הפסקת אש רק החלטה חד צדדית של החמאס להפסיק לירות.
אריק בנדר בטויטר: על רקע הפטפטפת הבלתי נסבלת של שרי הממשלה שרצים אחרי כל מקרופון בולטת צניעותו של הרמטכ"ל אייזנקוט שעובד ביעילות ובשקט. מזמן לא היה לנו רמטכ"ל כל כך מוצלח. לדעתי הוא האיש הכי פופולרי בישראל.
לפיד? כעת אבי גבאי מציג זיג-זג: הוא בעד לכבוש את עזה או נגד? יו"ר המחנה הציוני התבטא בחריפות נגד הקריאות לכבוש את עזה: "לא למדתם לקח? לא ביקרתם מספיק משפחות שכולות?" • חדשות 2: הארכיון זוכר אמירות אחרות לגמרי שלו. אריה ריבקינד
אבי רבינא ב'כיכר': לקראת הכרעת 'דגל' על העיר אלעד, ח"כ גפני ייפגש מחר עם נציגי הקהילות של 'דגל' בעיר, הגר"י סילמן נפגש אמש עם הגרמ"ה הירש בנושא.
'בחדרי': דרמה במודיעין עילית שעות לפני הפגנת 'הפלג' כנגד "שיטור רגלי" בעיר יוצא רב העיר הגר"מ קסלר במכתב חריף כנגד השוטרים: "לא לשתף פעולה עמם בשום דבר ועניין, ולמנוע את כניסתן למקומות ציבוריים ולהזהיר את הצעירים שלא לפתוח בשיחה איתם".
שלזינגר בפרסום ראשון ב'בחדרי': משה מונטג פנה לביהמ"ש בבקשה לאפשר לו להשתתף במשא ומתן בין 'דגל' לאבוטובל לאחר שבית המשפט אסר עליו ליצור קשר עם *כל הגורמים הפוליטיים בעיר.
עוד משלזינגר ב'בחדרי': מונטג מספר בבקשה כי האדם היחיד שמותר לו לדבר, גיסו אבי ארנפרוינד מהגמ"ח המרכזי. "זה חיסול פוליטי של המבקש, כאשר חזקת החפות עומדת לזכותו".
עדות מהשטח - העיתונאי ותושב עזה חוסייני נגר לגלסנר ב'קול ברמה': "אנשים סובלים משלטון  החמאס ורוצים להתחיל לחיות, לא הייתי מתנגד שישראל תכבוש את עזה, חלק מהתושבים ברצועה בהחלט רוצים בכך"
מחר ב"משפחה" על המירוץ לראשות עיריית ירושלים: ש"ס בחרה במשה ליאון, אגודת ישראל תומכת ביוסי דייטש וזאב אלקין כעדיפות שנייה, ב"דגל התורה" ממתינים להכרעת הגר"ב סולובייציק.
"משפחה": מסקנות ועדת הגיוס יפורסמו ביום שני הקרוב ובמשרד הבטחון משוכנעים שהחוק יעבור בתמיכת החרדים.

להמשך כנסו כאן:

חדשות 10:
הודעה משותפות לזרועות הצבאיות של כלל הארגונים ברצועת עזה: "מבהירים את מוכנותינו לבלום בכוח כל תוקפנות או מעשה טיפשי שיבצע האויב. לא נשב בחיבוק ידיים נוכח בריונות הכיבוש הציוני ולא נשתוק על פשעיו"
רה"מ נתניהו בטקס לזכר חללי האלטלנה: "החובה הכפולה לבצר את ביטחון ישראל עומדת לנגד עיני ואנחנו פועלים בהתאם לה. צה"ל מגיב מאתמול בתקיפה של עשרות מטרות בעזה, במכה הקשה ביותר שהנחתנו עליהם מזה שנים. דבר אחד ברור - כשהם מנסים אותנו הם משלמים מיד. (כאן)
סוכנות הידיעות הטורקית הממשלתית: ארה"ב וטורקיה הסכימו על תכנית בת שלושה שלבים לפיה המליציות הכורדיות יעזבו את העיר מנביג' שבסוריה תוך 30 יום, במידה ואכן ייחתם ההסכם ב-4 ליוני.
דיווח ב"לה פיגרו" הצרפתי: בניסיון לשמור על צביונה החילוני של צרפת, משרד החינוך אסר על לבוש המדגיש סממנים דתיים כגון כיסוי ראש, הנוגעים בעיקר לתלמידים מוסלמים ויהודים.
המתיחות בדרום | דיווח פלסטיני: צה"ל ביצע ירי לעבר פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, במהלך שהותם בנקודת תצפית במרכז הרצועה ‎
יוסי אליטוב: ‏היום ארבע שבועות להחלטה הדרמטית של ועדת השרים לחקיקה על פיסקת ההתגברות. מישהו יודע לאן נעלמו כל השרים שקפצו ורקדו על המהפכה ההיסטורית?.
אבוטבול לפריי ב׳קו עיתונות׳ על השיחות עם ׳דגל׳ שנקלעו למבוי סתום: ״מה הם חשבו להם, שאני מפגר או מטומטם...? שאני יגיד להם על הכל ׳קחו חמודים, מה עוד אתם רוצים?״. הסגנות הבטחתי לארנרייך והמועצה הדתית של ש״ס, זה לא דרך ארץ לקחת מהם״.
חבר המועצת במתקפה נגד משה ניסים: "אתה חומץ בן יין", במהלך ניחום אבלים אצל האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא תקף חבר המועצת, הגאון רבי דוד יוסף, את השר לשעבר משה ניסים על חוק הגיור שהוא מקדם לטובת הרפורמים ואמר שהוא חומץ בן יין (ישי כהן)
כעת במליאה: ח"כ אזולאי שולף מכיסו טורטיה וזועק על המחירים המופקעים במכונות האוטומטיות לממכר מזון בבתי החולים.
׳קו עיתונות׳: לראשונה ׳הבית היהודי׳ תריץ רשימה בבני ברק. שלמה גורי יו״ר ועד העובדים והאיש החזק במסדרונות העירייה יעמוד בראש הרשימה.
איתי גדסי: ‏יו"ר ש״ס השר דרעי ייפגש ביום שני לאחר ישיבת הסיעה לישיבה מיוחדת עם עוזרי הח״כים של תנועת ש״ס לצורך הכרות, הצעות ייעול ורשמים מהשטח.
דפנה ליאל: הכנסת תסגור את כל חדרי העישון בבניין מלבד הקובייה שבפרסת המליאה, ואזורי העישון שמחוץ לבניין יצומצמו.
ח"כ מקלב פנה בשאילתה לשר התחבורה לזרז את תחילת פעילות קו תחבורה ציבורית בין מודיעין עילית לפתח תקווה.
טל ועקנין תושבת אשכול מתארת אצל רונן כץ ב׳קול ברמה׳:* עברנו לילה קשה מאד, הילדים מפוחדים ומבוהלים. בצוק איתן הם היו עדיין תינוקות וזו הפעם הראשונה שהם חווים את זה באמת, אנחנו במצב של חוסר אונים. התחושות הקשות הם בעיקר מהמסקנה שתמיד זה מסתיים עם פלסטר זמני עד הפעם הבאה.
שגרירות גרמניה מגנה את הירי מעזה: "אין שום הצדקה למתקפת המרגמות המסיבית על ישראל מעזה בשום מצב. מהלך זדוני במיוחד היה שיגור חלק גדול מהרקטות על ערים ויישובים ישראליים דווקא בשעות עומס התנועה של היוצאים לעבודה. זכותה של ישראל להגן על ביטחונה וגבולותיה ולהגיב במידתיות" ‎

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.