רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 14 בספטמבר 2016

בשופטני וברשיעי לא עסקינן - על גזירת הגיוס של וילשנסקי והבלין

מאת יהודי כואב

קשה לנו התקופה הזו כאשר כל צרוע וכל זב לובש את התואר 'עסקן חרדי' ומרשה לעצמו לחטט במקומות שרק רופא מנתח יכול להכנס לשם. קשה הדבר שבעתיים כאשר מדובר בניתוחי לב מסובכים. אז הדבר סכנת חיים ממש.

שמעתי מפי אחד מגדולי העסקנים של אגודת ישראל שבאחת השנים ישב הרב סורוצקין זצ"ל עם כמה אברכים וביקש מהם להתחיל להכנס לעסקנות ציבורית. האברכים שניסו בכל כוחם להתחמק אמרו לו שוב ושוב כי הם לא מתאימים לכך ומה פתאום הוא פונה בכלל אליהם. נענה הרב סורוצקין שהיה ידוע בפיקחותו ואמר: כדי להיות עסקן לא צריך להיות מי יודע מה מיוחד רק לא צריך להיות שני דברים בלבד. שאלו אותו האברכים בסקרנות מה לא צריך להיות? ענה הרב סורוצקין: חז"ל אומרים כלל 'בשופטני וברשיעי לא עסקינן'. כדי להיות 'עסקן' לא צריך להיות משהו מיוחד רק אסור להיות - טיפש או רשע. אך אתם ידועים לי כאברכים פיקחים וטובי לב. אתם בדיוק מתאימים לזה.

כלפי מה דברים אמורים? כלפי גזירת הגיוס האיומה שצמד עסקנים מחב"ד עומדים להמיט על כלל הציבור החרדי.

עסקנים אלו אולי מוכרים בחבד כאנשים שיודעים לפתוח ספר ואולי גם יודעים להניח תפילין לאנשים ברחוב [על אחד מהם הצעיר מצפת וילשנסקי, יותר נראה שהוא יודע לרכוש חליפות יוקרה עם מותגים ומסגרות משקפיים יותר מאשר לפתוח איזה דף גמרא], אבל לא כך נהיים עסקנים! דבר ראשון עסקן אסור שיהיה טיפש. וכאשר מדובר בגזירת הגיוס לא מספיק רק לא להיות טיפש אלא חובה להיות חכם מחוכם ואת הדבר הזה חסר בכלל בחב"ד ולשני העסקנים האלה בפרט. 

אך במיוחד ובעיקר עליהם לא להיות רשעים כלומר להיות אנשים שמפרגנים וחושבים על אחרים וגם זה לפי כל הפירסום על הטיפוסים המפוקפקים האלה התברר שחוץ מטובת עצמם ומשפחותיהם לא מעניין אותם כלום! חוץ מהמשפחות שלהם והישיבות שלהם הם מוכנים להשמיד להרוג ולאבד את כולם.

העסקנים של פעם גם לא היו צדיקים בכלל, אבל ידעו שהם שלוחי דרבנן לעזור לאידישקייט. לא מנחם פרוש היה צדיק גדול ולא מוניה שפירא ולא שלמה לורנץ, אבל הבית שלהם היה פתוח לכל המגזרים והם בעיקר היו פיקחים ומחוכמים עד בלי די שפשוט אין לתאר.

על הצמד וילשנסקי והבלין נאמר הפתגם: מה שטיפש אחד הורס מאה חכמים לא יכולים לתקן. 
וילשנסקי והבלין חושבים לעצמם שהם הורסים רק את חב"ד, הם כנראה אומרים אנחנו בנינו את חב"ד ולנו מותר להרוס אותה. על כך תשובתי: דבר ראשון כנראה אתם צעירים ולא מעורים בחב"ד - הרי אתם זרקתם את העסקנים הוותיקים חשבתם שאתם חכמים גדולים - ולא יודעים שאת חב"ד בנה לבד לבד לבד רק הליובאוויטשער בעצמו. 

הוא בנה את חב"ד מכלום. בעשר אצבעותיו וזאת למרות הטיפשים שסובבו אותו. לפחות אז בזמנו הטיפשים שהיו בהמוניהם בחב"ד לא זזו כהוא זה ממוצא פיו. זה תמיד היתה הגאווה של חב"ד שכולם ידעו שכאשר עסקן חבדי מגיע לאיזה אדמור או מנסה להכנס למועצת גדולי התורה, זה בטוח הליובאוויטשער שלח אותו. ואיך היה אומר הרב שטוקהמר מזכיר המועצת "העסקנים האלה של חב"ד לא רק זה שהליובאוויטשער שלח אותם והם לא באים מיוזמתם, אלא שגם המזכיר של הליובאוויטשר איש סודו הרב חודקוב גם הכניס להם את כל המשפטים לפה בלי חסר ובלי יתיר. זה היה העוצמה וסוד ההצלחה. המשמעת הזו של העסקנים. שעשו כל מה שאמרו להם בדיוק.

אך כיום כל אוהבי חב"ד עומדים בצד ובוכים או נדים בראשם. נעבעך. איכה היתה לזונה קריה נאמנה. שתי משפחות ארורות שעסקות רק בכבוד עצמם עומדים להרוס את כלל חב"ד.

אך על כך לאו קבכינא. כי כשרואים מישהו עומד על הגג ורוצה לקפוץ אין מה לעשות כי אם להתריע. אך כאן מגיע משהו הרבה יותר חמור.

היהדות החרדית בעידן של היום נמשלת לספינה הנמצאת בלב ים עם גלים המאיימים להטביעה. קברניטי הספינה עושים הכל בשביל לנסות לפלס לפחות דרך כדי לא להטבע לגמרי. אולם באחד החדרונים בשולי הספינה יושבים להם צוות מטומטמים ומפוקרים ועושים חור בצינוק שלהם כדי לשתות מים דלוחים וגועליים ממי הים. והם טוענים לכולם כי הם חכמי העולם והם מצילים את כולם מצמא. 

אבל מה לעשות טיפשים מטופשים, אתם מטביעים את כלל היהדות החרדית איתכם! המים ישטפו בהתחלה רק את יושבי קיטונכם, אך מהר מאד יבואו ויטביעו את כל האניה שנבנתה במשך מאות שנים על ידי חכמי וצדיקי הדורות ובתוכם ובראשם אדמורי חב"ד בעלי מסירות הנפש הידועים..

אני פונה אליך ר' חיים שאולזון לוחם מלחמות ה': מי כמו החפץ חיים היה זהיר בשמירת הלשון וזכה להנחיל זאת בכל בית בישראל והנה דווקא הוא כותב בספרו כי יש מצווה מיוחדת לפרסם את כל הפשעים של הרשעים המחטיאים את הרבים! יש מצווה מיוחדת לפרסם על משפחת וילשנסקי ומשפחת משה הבלין כל מה שיש עליהם.

כאחד שהסתובב הרבה שנים עם עסקנים אני יכול להגיד בפה מלא בלי לחשוש מתביעת דיבה כי סיפור מסריח כמו מה שקורה כאן עם גזירת הגיוס בטוח שיש מאחוריו הרבה הרבה הרבה סרחון מוסרי מכל הסוגים והמינים.

ואחתום בעוד ווארט שאף אותו שמעתי מהרב סורוצקין ע"ה ומעשה שהיה כך היה: היה פעם עסקן ידוע שהיה מאד מהדר בלבושיו וקנה לעצמו רכב [שזה היה לוקסוס גדול באותם ימים] ונהג לעשן סיגריות מחו"ל, כאשר שמע זאת הרב סורוצקין מאד כעס ורצה למחות בו בתוקף גדול. אמרו לו מקורביו, נו מותר לו. הוא מביא תקציבים ועוזר לאנשים מותר לו קצת להינות לעצמו. נענה הרב סורוצקין במתק לשונו ואמר: עכשיו זה באמת רק סיפורים של 'שארה וכסותה', אך מיד זה גם יגיע לסיפורים ומעשים של 'עונתה לא יגרע'... ומזה אני חושש!
בדרך כלל במקרים כמו גזירת הגיוס כמי שמכיר קצת איך המדינה עובדת ואיך מנסים להעביר מהלכים מסוכנים, אני מעריך [לולא שחששתי מתביעת דיבה הייתי כותב שזה בטוח 100 אחוז] כי בהחלט מסתבר מאד שמעורב כאן גם מקרים של 'עונתה'. וד"ל. 

יום יבוא וזה יתגלה. לא יתכן שאנשים שמשמדים את כלל ישראל יזכו לאשראי מהרבונו של עולם. זכרו משפחת וילשנסקי והבלין יום יבוא והיום הזה קרוב כי הרבונו של עולם ידאג לכך שכל הטינופת שלכם תתגלה לאין כל ואז יהיו בזיונות כאלה שלא היה מעולם. כדאי לכם מיד לרדת מהעץ הזה.

ואתה ר' חיים שליט"א - עליך רק דבר אחד לא להרפות! אתה זה שחשפת את המחבלים, את השחיתות של סטאמר, את אכזריותם של הפדופילים וכו'  ושל סרבני גט ושל אנסים ומושחתים שכולם פחדו מהם, ואתה זה שגם בכוחך לעצור את השואה הרוחנית שוילשנסקי והבלין מביאים על כלל היהדות החרדית.

חזק ואמץ ר' חיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.