אקדים במה שכבר כתבתי בתחילת המאבק הזה כי אני מליץ יושר על הרב ירוסלבסקי שהוא כבר לא מאה אחוז, בכתיבתו הפעם שוב מצאנו סניליות, ולכן אני מבקש סליחה שאני מתייחס אליו כשהוא במצב הזה, ומודיע כי השורות מיועדות לכלל הציבור להבין מה קורה כאן והיכן הטעות הבסיסית של מי שעומדים מאחורי הטעות הפאטאלית שעשו בהסכם נורא שיש בה הרבה מוות וכמעט אין שם חיים
משום מה בכל עת שהרב ירוסלבסקי כותב הוא כל כך חושש מן ההנהגה צועק אני הנהג, הרבי נתן לי להיות הנהג, ממש כמו ילדים בני חמש המשחקים במכונית ורבים מי יהיה הנהג. זועקים מסבירים מוכיחים מדברים על חיים ומוות כפשוטם, ובמה עסוק הרב ירוסלבסקי במי יהיה הנהג בחב"ד. האם הוא מצא שורה אחת בכל מה שכתבתי העוסק בהנהגה, בשאלה מי צריך להנהיג, או שאנו עוסקים בענין אחד ובסיסי, שיש מי שנמצא איתנו באותה ספינה וחופר חור בחדרו ומכניס את כולנו לסכנה איומה
שימו לב, הרב ירוסלבסקי בורח מן העיקר ולא מתייחס לשאלה הכי מרכזית והיא כלל ישראל, נשכח לרגע מחב"ד, מפני שבנושא הזה של ההסכם על גיוס בחורי חב"ד לא רק חב"ד תלויים כאן אלא כל עתיד בחורי הישיבות בארץ ישראל. אין זה סוד כי ראשי הצבא מחפשים סדקים הם מבקשים לשבור אחת ולתמיד את הקיים על מנת להבטיח גלים של בחורי ישיבה שינהרו לצבא, עינם אינו אל חב"ד מפני שהם יודעים שרוב הבחורים בחב"ד לאחר כמה שנים בכולל לפני השליחות או כשהם יוצאים לכל תפקיד אחר משרתים בצבא, הם צריכים את חב"ד בשביל שתסייע להם לשבור את עולם הישיבות לפרוץ פתח שדרכו גם אחרים יעלו על העגלה הזו, וגם אם ישיגו רק חלק הם השיגו המון ו'בזכותה' של חב"ד העושה לה את העבודה כאן
בואו ניגש ליסוד המחלוקת, האם מותר לבחור ישיבה לאבד את מעמדו כ'בן ישיבה', אין זה משנה שמאפשרים לו להתגייס כמה שנים מאוחר יתר, המציאות שהוא מאבד את מעמד ה'בן ישיבה' מיד כשהוא חותם על ההסכם, זו סכנה איומה לעתיד הרוחני של הבחור מפני שמעמדו ישתנה, ואם חלילה בחור יפול, מצבו הרוחני קשה, לא יהיה כל דרך להוציא אותו משם מפני שהוא יפול כפרי בשל בידי הצבא שממנו כבר ייצא בלי שבת ובלי תפילין ואין צורך להוסיף
הרב ירוסלבסקי כתב 'הבהרה' שאין בה כל התייחסות לתוכן לבעיה עצמה, הוא מגן על הרב משה הבלין, דבר שהוא חמור בגלל שהוא שותף שלו ועושה עמו הרבה כסף בהכשרים במיוחד בעופות ובשל כך בלבד אסור היה לו לכתוב מכתב הוא 'נוגע' ועל פי דין הוא פסול לדון בנושאים הקשורים בהרב הבלין. אבל אתעלם מזה, מציאות היא שהוא כתב לבד בלי בית הדין מפני שהם לא יתנו יד לנוסח שכזה למה שאין בו כלום אלא הגנה על מי שהכניס את עצמו לצרה הזו, ובטענות שיבא לעצמו בלבד
השוחד יעוור עיני חכמים ופקחים, ובמקרה הזה הרב ירוסלבסקי עוור פשוטו כמשמעו, מפני מי שמבזה את הרבי עושה נגדו ונגד הליכותיו והוראותיו הוא בעיניו ההולך בדרך הרבי, ומי שלוחם למען כבודו של הרבי מבקש להציל את הבחורים מירידה רוחנית נוראה ולהבטיח כי בכל מצב יוכלו להמשיך ללמוד ולעשות את הנכון והראוי הוא בעיניו לוחם ברבי
הרב ירוסלבסקי, עם כל הכבוד הראוי, הלוחמים נגד ההסכם הזה הם מי שאין להם כל ענין בהנהגת חב"ד, אף אחד לא מתחרה איתך ועם אחרים בנושא הזה, עוסקים כאן בשאלת קיום, בחיים ומוות ממש, בדבר שאם נשתוק מאות יתדרדרו ויפלו בגלל החלטה שגויה, ולא רק תלמידי חב"ד, עוד מאות ואלפים אחרים שאינם מחסידי חב"ד יסבלו בגלל המעשה הזה שאתם עושים, ואין מנוס חייבים לתקן אותה להבטיח שכל בחור ואברך בלי יוצא מן הכלל כל עוד שלא התגייס לא מאבד את מעמדו כבן ישיבה, ושהצבא לא יכול לשחק עמו, אלא ברגע הנכון כשזה אפשרי רוחנית אז מתגייסים, ולא הצבא יקבע אם אתה כשיר לכך, אלא המשפיע הרוחני הוא זה שיקבע מתי אתה יכול לעשות זאת ועד אז אתה בישיבה יושב ולומד ועובד על רוחניותך
ויסלח כבודו אם אשאל שאלה קצת אישית, האם אפשר לדמות את המצב בתשע"א כשישבתם בבית הרב אשכנזי למצב של היום אחרי גזירות לפיד? איך זה שלא מיהרתם שוב להתכנס, ואיך זה שלא הבאתם כמה מומחים ממי שטיפלו בחוקים הללו להיוועץ בהם מה עדיף ואיך מבטיחים הכי פחות צרות בנסיעה ל'קבוצה', זה מוכיח שלכב' יש איזו בעיה, ואולי הסניליות שלטה כאן?
ולבסוף הערה, האם כב' אינו קולט כי משהו חולה כאן, כשמי שלוחמים כל השנים נגד בית דין רבני חב"ד, משיחיסטים ידועים שלחמו בכב' ובכל הבית דין והחליטו ועשו אחרת בכל השנים, ופה פתאום הם הפכו להיות חסידים שלכם, האם אין זה אומר כי משהו חולה כאן, וכי נפלתם לידיהם מגמותיהם וגחמותיהם?
אין מנוס אלא להתכנס שוב ולתקן את ההחלטה, לפיו רק מי שכבר עומד בפני גיוס מי שאין לו דרך אחרת יעשה כך, וכל האחרים ממשיכים לשמור על מעמדם כבני ישיבות ולא מוותרים על כך עד אשר יחליטו כי עליהם לצאת לשליחות או לעבודה ואז יעשו כפי שעושים כולם בחב"ד ובזה להציל לא רק את חב"ד, את כלל עולם הישיבות בארץ ישראל
משום מה בכל עת שהרב ירוסלבסקי כותב הוא כל כך חושש מן ההנהגה צועק אני הנהג, הרבי נתן לי להיות הנהג, ממש כמו ילדים בני חמש המשחקים במכונית ורבים מי יהיה הנהג. זועקים מסבירים מוכיחים מדברים על חיים ומוות כפשוטם, ובמה עסוק הרב ירוסלבסקי במי יהיה הנהג בחב"ד. האם הוא מצא שורה אחת בכל מה שכתבתי העוסק בהנהגה, בשאלה מי צריך להנהיג, או שאנו עוסקים בענין אחד ובסיסי, שיש מי שנמצא איתנו באותה ספינה וחופר חור בחדרו ומכניס את כולנו לסכנה איומה
שימו לב, הרב ירוסלבסקי בורח מן העיקר ולא מתייחס לשאלה הכי מרכזית והיא כלל ישראל, נשכח לרגע מחב"ד, מפני שבנושא הזה של ההסכם על גיוס בחורי חב"ד לא רק חב"ד תלויים כאן אלא כל עתיד בחורי הישיבות בארץ ישראל. אין זה סוד כי ראשי הצבא מחפשים סדקים הם מבקשים לשבור אחת ולתמיד את הקיים על מנת להבטיח גלים של בחורי ישיבה שינהרו לצבא, עינם אינו אל חב"ד מפני שהם יודעים שרוב הבחורים בחב"ד לאחר כמה שנים בכולל לפני השליחות או כשהם יוצאים לכל תפקיד אחר משרתים בצבא, הם צריכים את חב"ד בשביל שתסייע להם לשבור את עולם הישיבות לפרוץ פתח שדרכו גם אחרים יעלו על העגלה הזו, וגם אם ישיגו רק חלק הם השיגו המון ו'בזכותה' של חב"ד העושה לה את העבודה כאן
בואו ניגש ליסוד המחלוקת, האם מותר לבחור ישיבה לאבד את מעמדו כ'בן ישיבה', אין זה משנה שמאפשרים לו להתגייס כמה שנים מאוחר יתר, המציאות שהוא מאבד את מעמד ה'בן ישיבה' מיד כשהוא חותם על ההסכם, זו סכנה איומה לעתיד הרוחני של הבחור מפני שמעמדו ישתנה, ואם חלילה בחור יפול, מצבו הרוחני קשה, לא יהיה כל דרך להוציא אותו משם מפני שהוא יפול כפרי בשל בידי הצבא שממנו כבר ייצא בלי שבת ובלי תפילין ואין צורך להוסיף
הרב ירוסלבסקי כתב 'הבהרה' שאין בה כל התייחסות לתוכן לבעיה עצמה, הוא מגן על הרב משה הבלין, דבר שהוא חמור בגלל שהוא שותף שלו ועושה עמו הרבה כסף בהכשרים במיוחד בעופות ובשל כך בלבד אסור היה לו לכתוב מכתב הוא 'נוגע' ועל פי דין הוא פסול לדון בנושאים הקשורים בהרב הבלין. אבל אתעלם מזה, מציאות היא שהוא כתב לבד בלי בית הדין מפני שהם לא יתנו יד לנוסח שכזה למה שאין בו כלום אלא הגנה על מי שהכניס את עצמו לצרה הזו, ובטענות שיבא לעצמו בלבד
השוחד יעוור עיני חכמים ופקחים, ובמקרה הזה הרב ירוסלבסקי עוור פשוטו כמשמעו, מפני מי שמבזה את הרבי עושה נגדו ונגד הליכותיו והוראותיו הוא בעיניו ההולך בדרך הרבי, ומי שלוחם למען כבודו של הרבי מבקש להציל את הבחורים מירידה רוחנית נוראה ולהבטיח כי בכל מצב יוכלו להמשיך ללמוד ולעשות את הנכון והראוי הוא בעיניו לוחם ברבי
הרב ירוסלבסקי, עם כל הכבוד הראוי, הלוחמים נגד ההסכם הזה הם מי שאין להם כל ענין בהנהגת חב"ד, אף אחד לא מתחרה איתך ועם אחרים בנושא הזה, עוסקים כאן בשאלת קיום, בחיים ומוות ממש, בדבר שאם נשתוק מאות יתדרדרו ויפלו בגלל החלטה שגויה, ולא רק תלמידי חב"ד, עוד מאות ואלפים אחרים שאינם מחסידי חב"ד יסבלו בגלל המעשה הזה שאתם עושים, ואין מנוס חייבים לתקן אותה להבטיח שכל בחור ואברך בלי יוצא מן הכלל כל עוד שלא התגייס לא מאבד את מעמדו כבן ישיבה, ושהצבא לא יכול לשחק עמו, אלא ברגע הנכון כשזה אפשרי רוחנית אז מתגייסים, ולא הצבא יקבע אם אתה כשיר לכך, אלא המשפיע הרוחני הוא זה שיקבע מתי אתה יכול לעשות זאת ועד אז אתה בישיבה יושב ולומד ועובד על רוחניותך
ויסלח כבודו אם אשאל שאלה קצת אישית, האם אפשר לדמות את המצב בתשע"א כשישבתם בבית הרב אשכנזי למצב של היום אחרי גזירות לפיד? איך זה שלא מיהרתם שוב להתכנס, ואיך זה שלא הבאתם כמה מומחים ממי שטיפלו בחוקים הללו להיוועץ בהם מה עדיף ואיך מבטיחים הכי פחות צרות בנסיעה ל'קבוצה', זה מוכיח שלכב' יש איזו בעיה, ואולי הסניליות שלטה כאן?
ולבסוף הערה, האם כב' אינו קולט כי משהו חולה כאן, כשמי שלוחמים כל השנים נגד בית דין רבני חב"ד, משיחיסטים ידועים שלחמו בכב' ובכל הבית דין והחליטו ועשו אחרת בכל השנים, ופה פתאום הם הפכו להיות חסידים שלכם, האם אין זה אומר כי משהו חולה כאן, וכי נפלתם לידיהם מגמותיהם וגחמותיהם?
אין מנוס אלא להתכנס שוב ולתקן את ההחלטה, לפיו רק מי שכבר עומד בפני גיוס מי שאין לו דרך אחרת יעשה כך, וכל האחרים ממשיכים לשמור על מעמדם כבני ישיבות ולא מוותרים על כך עד אשר יחליטו כי עליהם לצאת לשליחות או לעבודה ואז יעשו כפי שעושים כולם בחב"ד ובזה להציל לא רק את חב"ד, את כלל עולם הישיבות בארץ ישראל
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.