רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 ביולי 2016

כתב אישום חמור נגד הרב ברלנד - עשה עבירות עם אשה ואמר לה כי הוא לוקח את עבירותיה עליו והיא נקיה

כתב האישום נגד הרב ברלנד כולל חמישה סעיפים. הראשון עוסק באירוע שהיה בשנת 1991. נערה הגיעה לביתו של ברלנד לאחר חצות כדי התייעץ איתו בעקבות משבר רוחני שחוותה. על פי כתב האישום, הרב נישק את מתלוננת בלחיה, חיבק אותה ומישש את חזה מעל לבגדיה.

באוקטובר 2011 הגיעה לרב נערה כדי לקבל את עזרתו וברכתו. על פי כתב האישום, הרב נצמד בחוזקה אל גופה, שלח את ידו אל חזה ותפס בו למשך כמה שניות. במקביל, נישק הרב את המתלוננת על צווארה והצמיד את רגליו אל רגליה. לאחר מכן אמר לה הרב כי ייתן לה כסף לקניית רכב על מנת שתוכל לבוא אליו כל יום, וכי הוא לקח את כל עבירותיה ועתה היא "נקייה".

אישום נוסף מתייחס לאישה מבוגרת שהגיעה לרב כדי להתייעץ איתו בענייני שידוכין. על פי כתב האישום, הרב ברלנד אמר לה שהוא יהיה אביה ובעלה, ונישק אותה כמה פעמים בפניה, ללא הסכמתה. האישום הרביעי עוסק בצעירה שהגיעה לרב, שעל פי כתב האישום חיבק אותה בחוזקה, הכניס את ידיו מתחת לבגדיה ומישש את חזה. בשלב מסוים, הכניס הרב את לשונו לפיה של הצעירה ולאחר מכן אמר לה שהוא מעלה אותה אל "עולם האצילות".

האישום האחרון נגד הרב ברלנד עוסק בצעיר שעזב את קהילת "שובו בנים", והעלה טענות על התנהלותו המינית של הרב, שאמר לשניים מחסידיו כי יש להרביץ לאותו צעיר ולשבור את עצמותיו. השניים תקפו אותו והוא נאלץ להתפנות לטיפול רפואי.

אלפים מחסידיו הביעו בו תמיכה מאז הגעתו לארץ ומלווים את הדיונים בעניינו. בית המשפט המחוזי בלוד קיבל אתמול את הערר שהגישה המדינה על ההחלטה של בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר בתנאים מגבילים את הרב, החשוד בביצוע עבירות מין בנשים. בעקבות הערעור נקבע כי מעצרו של הרב ברלנד יוארך עד שבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.