את האדם צריך לדון לא רק על פי מעשיו, אלא ובעיקר במקום שהוא נמצא בין מי, והיכן. כשאתה בחברה טובה דינך שונה בתכלית מאשר בחברה רעה ורקובה, במיוחד במרכזה של זוהמה נוראה. אסור לשכוח, הרב ברלנד כל חייו במיוחד מאז שהוא עוסק בקירוב, הוא עסק בטינופת הכי קשה, הוא קירב פושעים מסוכנים מי שעד היום למרות הכיפה והפיאות הם ממשיכים להיות גנגסטרים ממש, מסוכנים לציבור, רחוקים כל כך מעדינות, כאלו אשר כל עיסוק עימם היא סכנת חיים
במשך כל כך הרבה שנים, טבעי היה שהוא יכשל ובגדול, אדם שזה טבעו - אם נקבל כי אמת מה שכתוב בכתב האישום - הוא היה צריך ליפול נפילה אחר נפילה, והרשימה היתה צריכה להיות של מאות מקרים, הייתי בטוח כי יאשימו אותו במעשים חמורים מאוד - ולא חלילה שאני מזלזל במה שמאשימים אותו - אחד כמוהו היה מנצל את כוחו לאנוס נשים אחת אחרי השניה. וגם אם נכון שאשתו במשך שנים היתה יושבת לצד הדלת ושומרת עליו, וכל מה שקרה היה בזמן שהיא לא היתה שם, היו לו מאות הזדמנויות לחטוא בדרך הכי גרועה ופרוצה
מעולם לא שמענו על מי שמכנה את עצמו אדמו"ר או מנהיג בקנה מידה כפי שהוא מכנה עצמו שיתייחד עם אשה מבלי שיהיה גבאי במקום או לצד הדלת כשהיא פתוחה לפחות חלקית, אין דבר כזה יחידות בין אדמו"ר לאשה לבד כשהדלת סגורה, ואם היה דבר כזה, אז מגיע להרב ברלנד מכות רק בשל כך. אסר לשכוח מדובר בנשים נשואות לפושעים, ביניהן מי שעברן היה פשע, ועימם קל היה לו לעשות מעשים כאלו, ואם למרות כל כך הרבה נשים שנהג עמן כך ולא יכלו למצוא יותר מארבעה, ביניהם שניים לפחות - בעל ואשתו - שאם יבדקו אין לי כמעט ספק כי הם מעלילים עלילה מתוך חשבון שהסיפורים האחרים יסייעו בידם לחזק את עלילתם, הרי שהרב ברלנד צדיק. להכשל בכל כך מעט בכל כך הרבה שנים במצבים כאלו, זה גם משהו
אנו מתפללים ומבקשים מהקב"ה שלא יביאנו לידי נסיון, הרב ברלנד חי היה את הנסיון בכל חייו בשל סובביו, החברה שלו היתה של מי שפשע וזימה הם חייהם, ולא קשה יהיה לי להאמין כי הוא נכשל פה ושם, מפני שלא שייך לעמוד בנסיונות כאלו כאשר אתה עוסק עם טינופת שכזו, אבל שוב, אם זה כל מה שמצאו, בעיני הוא הרבה יותר טוב ממה שחשבו עליו
כן, יתכן מאוד שלהרב ברלנד יש בעיה פיזית קשה שלא מצא דרך להתגבר עליה, זה קורה להרבה אנשים כולל אדמורי"ם רבנים וראשי ישיבות, אבל שאלת השאלות היא, מדוע במשך כל כך הרבה שנים שתקו ורק לאחר המחלוקת הקשה בשובו בנים נקמו בו בתלונות עליו, האם עד אז לא היתה לו את הבעיה הזו, מי שיעיין בכתב האישום שם כתבו כי בשנות התשעים כבר התמודד עם הבעיה הזו, אז איך זה ששוחרי הצדק שתקו בכל השנים
אני מאמין שהרב ברלנד חטא, אבל במצבו ובמקום שהיה ונמצא, הוא בבחינת צדיק. איך כתוב אצל נח, בדורו היה צדיק ואילו חי בדורו של אברהם לא היה כזה. במקומו בחברה של שובו בנים הוא עדיין צדיק, מפני שאם זה רק מה שמצאו אצלו הוא צדיק מן השורה הראשונה, אם היה במסגרת נורמלית בין בני אדם והיו תופסים דברים כאלו אצלו, אז הייתי מכריז עליו כפושע
במשך כל כך הרבה שנים, טבעי היה שהוא יכשל ובגדול, אדם שזה טבעו - אם נקבל כי אמת מה שכתוב בכתב האישום - הוא היה צריך ליפול נפילה אחר נפילה, והרשימה היתה צריכה להיות של מאות מקרים, הייתי בטוח כי יאשימו אותו במעשים חמורים מאוד - ולא חלילה שאני מזלזל במה שמאשימים אותו - אחד כמוהו היה מנצל את כוחו לאנוס נשים אחת אחרי השניה. וגם אם נכון שאשתו במשך שנים היתה יושבת לצד הדלת ושומרת עליו, וכל מה שקרה היה בזמן שהיא לא היתה שם, היו לו מאות הזדמנויות לחטוא בדרך הכי גרועה ופרוצה
מעולם לא שמענו על מי שמכנה את עצמו אדמו"ר או מנהיג בקנה מידה כפי שהוא מכנה עצמו שיתייחד עם אשה מבלי שיהיה גבאי במקום או לצד הדלת כשהיא פתוחה לפחות חלקית, אין דבר כזה יחידות בין אדמו"ר לאשה לבד כשהדלת סגורה, ואם היה דבר כזה, אז מגיע להרב ברלנד מכות רק בשל כך. אסר לשכוח מדובר בנשים נשואות לפושעים, ביניהן מי שעברן היה פשע, ועימם קל היה לו לעשות מעשים כאלו, ואם למרות כל כך הרבה נשים שנהג עמן כך ולא יכלו למצוא יותר מארבעה, ביניהם שניים לפחות - בעל ואשתו - שאם יבדקו אין לי כמעט ספק כי הם מעלילים עלילה מתוך חשבון שהסיפורים האחרים יסייעו בידם לחזק את עלילתם, הרי שהרב ברלנד צדיק. להכשל בכל כך מעט בכל כך הרבה שנים במצבים כאלו, זה גם משהו
אנו מתפללים ומבקשים מהקב"ה שלא יביאנו לידי נסיון, הרב ברלנד חי היה את הנסיון בכל חייו בשל סובביו, החברה שלו היתה של מי שפשע וזימה הם חייהם, ולא קשה יהיה לי להאמין כי הוא נכשל פה ושם, מפני שלא שייך לעמוד בנסיונות כאלו כאשר אתה עוסק עם טינופת שכזו, אבל שוב, אם זה כל מה שמצאו, בעיני הוא הרבה יותר טוב ממה שחשבו עליו
כן, יתכן מאוד שלהרב ברלנד יש בעיה פיזית קשה שלא מצא דרך להתגבר עליה, זה קורה להרבה אנשים כולל אדמורי"ם רבנים וראשי ישיבות, אבל שאלת השאלות היא, מדוע במשך כל כך הרבה שנים שתקו ורק לאחר המחלוקת הקשה בשובו בנים נקמו בו בתלונות עליו, האם עד אז לא היתה לו את הבעיה הזו, מי שיעיין בכתב האישום שם כתבו כי בשנות התשעים כבר התמודד עם הבעיה הזו, אז איך זה ששוחרי הצדק שתקו בכל השנים
אני מאמין שהרב ברלנד חטא, אבל במצבו ובמקום שהיה ונמצא, הוא בבחינת צדיק. איך כתוב אצל נח, בדורו היה צדיק ואילו חי בדורו של אברהם לא היה כזה. במקומו בחברה של שובו בנים הוא עדיין צדיק, מפני שאם זה רק מה שמצאו אצלו הוא צדיק מן השורה הראשונה, אם היה במסגרת נורמלית בין בני אדם והיו תופסים דברים כאלו אצלו, אז הייתי מכריז עליו כפושע
חיים שאולזון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.