רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 באפריל 2016

גל"צ: שקופים? ש"ס תפנה אתכם לחברת מימוש זכויות פרטית

מאת אוריה אלקיים

הם הבטיחו שידאגו לשקופים, לשני מיליון הישראלים שמתחת לקו העוני, לקשישים המחכים שעות בתור לביטוח הלאומי: אבל מאז, ש"ס דווקא הפנתה אזרחים המבקשים את עזרתה במימוש זכויות - לחברה פרטית הגובה מהם עמלות.
אנשים הפונים לש"ס כדי לקבל סיוע מול הבירוקטיה של הביטוח הלאומי, מקבלים הפניה לחברה פרטית למימוש זכויות שתגבה מהם עמלה על השירות - כך עולה מעדויות שהגיעו לגלצ.
מדובר בשיתוף פעולה בין ש"ס לחברה המרכזית למימוש זכויות בראשות שמאי שזירי, לפיו לשכת פניות הציבור תפנה דווקא אל החברה של שזירי, אנשים הפונים אליה בבקשה לקבל סיוע מהביטוח הלאומי.
בדרך כלל מדובר באנשים חולים המבקשים לקבל את המגיע להם - וכך מפלגת ש"ס היא למעשה ספקית עבודה של חברה עסקית לחלוטין, המתפרנסת מגביית עמלות מהנזקקים לשרותיה, ובמקרה הזה מעמלות שגובה החברה מהשקופים של ש"ס.
משיחת טלפון בין כתב גלצ למוקדנית התברר כי לחברה המרכזית למימוש זכויות היה חשוב מאד לדעת כיצד הגענו אליהם. הם טענו שזה כדי לדעת היכן משתלם להם לפרסם, אלא שכאמור מדובר במפלגה ולא בעלון שיווקי.
גם תגובת ש"ס מעניינת: בתחילה הכחישו את הפרטים בכל מכל ואמרו כי הם לא מפנים לחברה המוזכרת, ואין להם מושג מעין לקחנו נתון שגוי זה, כלשונם.
לאחר שעומתו עם הנתונים, הם ביקשו לשנות את התגובה ומסרו: "עובדיה המסורים של מחלקת פניות הציבור בתנועת ש"ס מטפלים באלפי פניות, וכשיש צורך הם מפנים לגורמים המתמחים בפניות נקודתיות. כמובן ללא כל רווח, וללא כל בלעדיות לגורם מטפל כלשהו. אלא אך ורק לרווחת האזרח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.