רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 30 במרץ 2016

שלושים יום קודם החג: ארגוני המקדש דורשים לאפשר השנה את זבח הפסח בהר הבית




מאת מקדשער

ארגוני המקדש פנו לגורמים המוסמכים בממשלה ובעירית ירושלים בדישה לאפשר השנה את קיום מצוות זבח הפסח בהר הבית.

בפנייה רשמית אל רה"מ בנימין נתניהו, השרים לבט"פ, התרבות והמשפטים וראש עיריית ירושלים, הם מתבקשים "לתת הוראות מתאימות לאפשר ליהודים את חופש הדת והפולחן אשר יתבטא בחודש הקרוב בקיום מצווה הקרבת קרבן פסח בהר הבית בערב פסח.

עורך הדין אביעד ויסולי, יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש שהגיש את הבקשה מסביר ש"מצוות קרבת קרבן פסח היא מצוות יסוד בתרי"ג המצוות בהם מחויב כל יהודי.  זוהי מצוות עשה מן התורה, המתחדשת מידי שנה, שהעונש על העובר עליה הוא "כרת".  המילה "פסח" היא השם של הקרבן ולא של החג (המכונה בתורה "חג המצות").

"אנו כיהודים וכאזרחי מדינת ישראל, שווי זכויות וחובות, עומדים על זכותנו החוקית, החוקתית, היהודית והבינלאומית לקיים את תורת ישראל ואת המצווה החשובה והמהותית של הקרבת קרבן פסח בערב פסח בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש מסבירים כי לפי ההלכה את זבח הפסח דוחה טומאה, וניתן לקיימו גם היום אף ללא מקדש. צריך רק מזבח לכמה שעות, ובדיעבד אפשר גם להסתמך על שיטות הפוסקים שמקריבין אף על פי שאין בית ומזבח. 

* * *

בפנייתו כתב ויסולי, "הזכות לקיים פולחן בהר הבית שמורה לבני כל הדתות, כולל ליהודים. וזכויות הגישה והפולחן במקומות הקדושים אף חוקקו ב"חוק השמירה על המקומות הקדושים" בשנת התשכ"ז 1967. ממשלות ישראל לא הצליחו עד היום לממש זכות זאת במקום המקודש ביותר לעם היהודי עלי אדמות – הר הבית.

"חופש הדת והפולחן הוכר כזכות אדם יסודית, מהותית, חוקתית ועל-חוקית, העומדת במקום הגבוה ביותר במדרג זכויות האדם במדינת ישראל. הוא קיים בכל מקום בישראל – למעט ליהודים בהר הבית. ומדינת ישראל אף חתומה על מספר אמנות בינלאומית מהותיות ובהן התחייבות מפורשת לשמור ולקיים את הזכות לחופש הדת והפולחן לבני כל הדתות ואי מתן חופש דת ופולחן ליהודים על הר הבית מהווה הפרה בוטה של אותן אמנות וזכויות אדם.

אולם, "ממשלות ישראל וראשיהם לדורותיהם, כשלו עד היום בשמירה על זכויות הדת והפולחן של יהודים בהר הבית, בהחלת ריבונות המדינה בו וגילו חולשה ונירפות רופסת בכל הקשור לאכיפת חוקי המדינה בהר הבית.

"אפילו בג"ץ ביקר את הממשלה בנושא זה מספר פעמים וקבע כי "על הדרג המדיני, ולא על בית המשפט, לתת תוכן ומשמעות לקריאה ההיסטורית, 'הר הבית בידינו'.

"באופן אבסורדי לחלוטין, ממשלות ישראל הקפידו לשמור עד היום רק על זכויות המוסלמים לחופש הדת והפולחן בהר הבית, וזאת בעיקר מתוך כניעה לאיומי הטרור שלהם וללחץ בינלאומי.  זו גם הסיבה העיקרית לגלי הטרור החוזרים ונישנים מידי כמה שנים, העומדים ביחס ישר לחולשה שהממשלה מפגינה בהר הבית.
לגלריה כנסו כאן:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.