מעטים יבינו מה קרה כאן, מפני שרוב רובו של הציבור
אינו בקי בפרטים, אבל מי שלומד אותם מזדעזע ולא יכול להאמין כי דבר שכזה יקרה.
מקובל כי דיין יטה יותר לצד זה או אחר, אבל יש כללים יש קו שאותו לא עוברים, כשיש
בתי דין היכן שאפשר לערער שם אין להם ברירה וחייבים לשמור על הכללים מפני שאחרת
בית דין הגדול יבטל את פסקם, אבל בארצות הברית היכן שזה הפקרות מוחלטת מפני שאין
גוף מעל שיעבור על הפרטים ויבדוק אם הדיינים נהגו ביושר וכדין אז הכל פרוץ
ומתנהגים כשודדים מתוך חשבון שאף אחד לא יוכל לשנות
לכן, אין מנוס אלא להביא את הדברים לידיעת הציבור
ולעבור פרט פרט ושהציבור ילמד ויראה עד להיכן הרחיקו ואיבדו צל צילו של דמות של
דיין, הם הפכו לשודדים ממש וכתבו פסק דין שמזעזע כל נפש במיוחד מי שאינו צד
במחלוקת הזו
לא צריך הרבה, צריך לקרא ולשאול שאלה מאוד
פשוטה, איך זה שכאשר עוסקים בצד של 45 מטילים קנסות אם לא יקיימו, אבל כשעוסקים
בצד של 48 קובעים כי עליהם לשלם שך של 310 אלף דולר בכל רבע שנה ואם הם לא ישלמו
אין קנס אלא יתכנסו שוב לדון לברר מדוע, שמן הנוסח משמע בצורה הכי ברורה כי ימשכו
עוד כמה שנים לדון מדוע לא שילמו ואז יתנו להם עוד כמה שנים, אין קנסות כלל,
האם אין כאן איפה ואיפה, האין זה מספיק בשביל להגיע למסקנה כי מדובר בשודדים?
ועד להיכן זה מרחיק, מצד ר' מרדכי דוד תובעים לקיים תוך 90 יום, ואילו צד בן ציון יש להם חמש שנים למשוך. מדוע? האם תשע שנים שמשכו ולא נתנו פרוטה היא סיבה מספקת לתת להם עוד חמש שנים, אם היו דייני אמת, היו מחייבים את צד בן ציון לשלם אף הם תוך 90 יום את הסכום שעליהם לשלם
ועד להיכן זה מרחיק, מצד ר' מרדכי דוד תובעים לקיים תוך 90 יום, ואילו צד בן ציון יש להם חמש שנים למשוך. מדוע? האם תשע שנים שמשכו ולא נתנו פרוטה היא סיבה מספקת לתת להם עוד חמש שנים, אם היו דייני אמת, היו מחייבים את צד בן ציון לשלם אף הם תוך 90 יום את הסכום שעליהם לשלם
זאת ועוד, מי שלמד את היסטוריית באבוב יודע כי
האיש אשר בנה את החסידות הזו הוא ר' נפתלי הוא בנה את המוסדות על שכמו היה כל העול,
האבא ר' שלמה לא היה בנוי לדברים האלו, ולולא בנו הוא היה נופל בידי גנבים
ושודדים, ועכשיו כאשר באים לחלק מעבירים את הכל לאחד מבלי חלוקה של חצי חצי. וגם
אם יטענו כי מדובר בקהילה, הרי שארבעים אחוז בצד האחר, אז איך זה מעבירים הכל לצד
אחד. אפשר היה להבין אם הוויכוח הוא על ארבעים אחוז שליש או אפילו רבע, אבל על
פחות מזה פירושם של דברים שוד לעיני השמש
שימו לב, הם אינם נותנים נימוקים לפסקם, אלא
כותבים בלי נימוק, מפני שאין נימוק משכנע, בטענה כי אינם צריכים לנמק כך הם רוצים
וזהו זה, במילים אחרות שודדים שאינם צריכים הסבר כלשהו למעשיהם
שטיות ! הצד של של ר' מרדכי דוד חתמו על שטרי בירורין והם בחרו הב'ד,הם יחייבים לקבל הפסק כפי שיהיה בלי שום טענות ומענות .עכשיו הם משלמים לחיים שאולזאן להשמיץ את הב'ד. לא זו הדרך!! שיקימו הפסק במילואו וה' יעזור להם .
השבמחק